Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3076616
Dat klopt wel Wondans avonturen. Kook je ouderwets hollands, groente, aardappelen, vleesje, dan kun je de gekookte groentes zoutloos verstrekken.

Ik doe beide. Ik pureer eens in de zoveel tijd een voorraad en ik geef vaak wat over is van onze gekookte groente. Bevalt prima, zo is het nooit meer werk als dat ik zin en tijd voor heb. Enige wat hier nog niet optimaal gaat is dat de gepureerde mix meestal wat te lang in de vriezer zit. Ik wil altijd te veel soorten per keer in de mix pureren, waardoor het gewoon teveel wordt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076626
[quote="Wodans avonturen"]
Hangt toch heel erg af van hoe je kookt? Hier is het vaak soep, stoofpot, salade, wok, nasi... Allemaal gerechten waarbij je geen groenten kunt geven omdat er al te veel doorheen zit (sowieso zout). Ik dacht dat in het begin ook, ik geef wel van onze groente maar dat werkt hier dus echt niet
[/quote]

Ja, klopt. Maar als je toch aan het koken bent is het niet veel moeite om 1 steelpannetje extra op het vuur te zetten voor hondlief, toch? Kan je weer drie dagen vooruit. Elke drie dagen een andere groente is meer dan voldoende afwisseling.
Ik kook nu elke dag een handje andijvie op deze manier. Kost totaal geen extra tijd.
#3076647
Dit topic begint zo langzamerhand te veranderen van toon en ik vind het niet echt een prettige kant op gaan.
Het begon voor mij als een informatieve vraag, omdat ik het erg lastig vind om groentemix in ijsklontjeszakjes te doen. Zoals ik aangaf, was dat voor mij lastig en zelfs pijnlijk voor mijn vingers. Tot nu toe heb ik nog niet gemeld dat ik Syndroom van Sjögren heb, een reumatische ziekte waardoor ik soms last van mijn handen heb, maar dat vond ik ook niet ter zake. Ik zocht gewoon of er, net zoals er allerlei gemalen vlees te koop is, ook gewoon gemalen groentemix te koop is. Op zich geen rare vraag, dacht ik.

Het topic begon met diverse mogelijkheden om groente klaar te maken, bewaren en toe te dienen en het werd behoorlijk informatief.

Maar nu begint het naar mijn idee af te glijden naar een topic waar mensen elkaar meer en meer met opgeheven vingertje beginnen toe te spreken, en waarin een soort verwijtend toontje om de hoek begint te komen.
Er zijn nu eenmaal mensen die geen dagelijkse verse groenten voor hondlief in een apart steelpannetje willen of kunnen koken, bv. omdat ze de groente door een wokgerecht met kruiden doen, een groot gezin hebben en dus geen pitje meer over hebben voor een extra steelpan, liever niet één groente geven maar hondlief juist beter denken te verzorgen met een mix met veel soorten, het liever precies afwegen ipv op het oog een lepel groente te pakken, of wat voor reden er ook maar kan zijn....
En dat soort mensen wordt hier nu op een indirecte manier aangewezen als 'slechte baasjes die het niet voor hun hond over hebben'.

Hoor eens, iedereen op dit forum heeft het goed met zijn/haar honden voor. Anders zaten we niet op dit forum. Dus zullen we even ophouden met steeds venijniger naar elkaar vingertjes prikken en zichzelf steeds harder op de borst kloppen van 'zie mij nou eens verschrikkelijk hard het allerbeste voor mijn hond over hebben'?
Door Martine-Tom
#3076659
Hier hetzelfde probleem enik gebruik ijsblokjesbakjes, in de vriezer en zodra ze bevroren zijn in een zakje, werkt prima dus probeer dat eens  :)
Door Lizzy
#3076688
[quote="Lothlórien"]
Dit topic begint zo langzamerhand te veranderen van toon en ik vind het niet echt een prettige kant op gaan.
Het begon voor mij als een informatieve vraag, omdat ik het erg lastig vind om groentemix in ijsklontjeszakjes te doen. Zoals ik aangaf, was dat voor mij lastig en zelfs pijnlijk voor mijn vingers. Tot nu toe heb ik nog niet gemeld dat ik Syndroom van Sjögren heb, een reumatische ziekte waardoor ik soms last van mijn handen heb, maar dat vond ik ook niet ter zake. Ik zocht gewoon of er, net zoals er allerlei gemalen vlees te koop is, ook gewoon gemalen groentemix te koop is. Op zich geen rare vraag, dacht ik.

Het topic begon met diverse mogelijkheden om groente klaar te maken, bewaren en toe te dienen en het werd behoorlijk informatief.

Maar nu begint het naar mijn idee af te glijden naar een topic waar mensen elkaar meer en meer met opgeheven vingertje beginnen toe te spreken, en waarin een soort verwijtend toontje om de hoek begint te komen.
Er zijn nu eenmaal mensen die geen dagelijkse verse groenten voor hondlief in een apart steelpannetje willen of kunnen koken, bv. omdat ze de groente door een wokgerecht met kruiden doen, een groot gezin hebben en dus geen pitje meer over hebben voor een extra steelpan, liever niet één groente geven maar hondlief juist beter denken te verzorgen met een mix met veel soorten, het liever precies afwegen ipv op het oog een lepel groente te pakken, of wat voor reden er ook maar kan zijn....
En dat soort mensen wordt hier nu op een indirecte manier aangewezen als 'slechte baasjes die het niet voor hun hond over hebben'.

Hoor eens, iedereen op dit forum heeft het goed met zijn/haar honden voor. Anders zaten we niet op dit forum. Dus zullen we even ophouden met steeds venijniger naar elkaar vingertjes prikken en zichzelf steeds harder op de borst kloppen van 'zie mij nou eens verschrikkelijk hard het allerbeste voor mijn hond over hebben'?
[/quote]

Weet je wat ik vind? Dat je je hier enorm aanstelt.

Deze hoek gaat over zelf samenstellen. Als er al niet eens meer gevraagd mag worden wat er gebeurd is met "ZELF samenstellen". Kom op zeg. Dat heeft verder helemaal geen fluit te maken met vingertjes wijzen of een spelletje "wie is de beste baas". Schei toch uit, er zijn zat mensen die uberhaupt geen groenten voeren!

Maar ik zie een groeiende handel in allerlei gedroogde groentenmixjes. En ik vind dat zorgelijk ja. Het haakt ook weer in op het gemak dat de mens dient. Maar het heeft in de verste verte niks te maken met gewoon verse groenten. Vers komt niet uit een pakje of een zakje.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 22 feb 2015, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3076704
Geen idee trouwens wat ze hier precies in stoppen en wat de verhouding groenten en de rest precies is maar TinLo heeft een KVV groenten.

Bevat: Verse gepureerde groenten, vers kippenvlees, verse makrelen, verse runderpens, verse boekmaag en verse kippenbotten.

Misschien het informeren waard?

Je zou ook een zak diepvriesgroenten kunnen kopen en daar af en toe wat van te koken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 22 feb 2015, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3076706
[quote="Martine-Tom"]
Hier hetzelfde probleem enik gebruik ijsblokjesbakjes, in de vriezer en zodra ze bevroren zijn in een zakje, werkt prima dus probeer dat eens  :)
[/quote]

zo doe ik dat ook, heb bij ikea goedkope ijsvormbakjes gehaald en die worden gevuld. Ik laat ze in dat bakje en druk eruit wat ik nodig heb voor die dag. s ochtends ontdooien is s avonds voeren.
Door Martine-Tom
#3076720
[quote="Els&Flow"]
zo doe ik dat ook, heb bij ikea goedkope ijsvormbakjes gehaald en die worden gevuld. Ik laat ze in dat bakje en druk eruit wat ik nodig heb voor die dag. s ochtends ontdooien is s avonds voeren.
[/quote]Makkelijk toch  :)
Indien je meer nodig hebt kan je ook nog voor siliconen cupcakevormen gaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076739
[quote="Lothlórien"]
Dit topic begint zo langzamerhand te veranderen van toon en ik vind het niet echt een prettige kant op gaan.
Het begon voor mij als een informatieve vraag, omdat ik het erg lastig vind om groentemix in ijsklontjeszakjes te doen. Zoals ik aangaf, was dat voor mij lastig en zelfs pijnlijk voor mijn vingers. Tot nu toe heb ik nog niet gemeld dat ik Syndroom van Sjögren heb, een reumatische ziekte waardoor ik soms last van mijn handen heb, maar dat vond ik ook niet ter zake. Ik zocht gewoon of er, net zoals er allerlei gemalen vlees te koop is, ook gewoon gemalen groentemix te koop is. Op zich geen rare vraag, dacht ik.

Het topic begon met diverse mogelijkheden om groente klaar te maken, bewaren en toe te dienen en het werd behoorlijk informatief.

Maar nu begint het naar mijn idee af te glijden naar een topic waar mensen elkaar meer en meer met opgeheven vingertje beginnen toe te spreken, en waarin een soort verwijtend toontje om de hoek begint te komen.
Er zijn nu eenmaal mensen die geen dagelijkse verse groenten voor hondlief in een apart steelpannetje willen of kunnen koken, bv. omdat ze de groente door een wokgerecht met kruiden doen, een groot gezin hebben en dus geen pitje meer over hebben voor een extra steelpan, liever niet één groente geven maar hondlief juist beter denken te verzorgen met een mix met veel soorten, het liever precies afwegen ipv op het oog een lepel groente te pakken, of wat voor reden er ook maar kan zijn....
En dat soort mensen wordt hier nu op een indirecte manier aangewezen als 'slechte baasjes die het niet voor hun hond over hebben'.

Hoor eens, iedereen op dit forum heeft het goed met zijn/haar honden voor. Anders zaten we niet op dit forum. Dus zullen we even ophouden met steeds venijniger naar elkaar vingertjes prikken en zichzelf steeds harder op de borst kloppen van 'zie mij nou eens verschrikkelijk hard het allerbeste voor mijn hond over hebben'?
[/quote]

Vinger wijzen? Nee hoor.
Ik geef gewoon aan dat ik vind dat groentenmix wat mij betreft vers moet zijn, en dat ik liever voor minder groenten zou kiezen dan voor een gedroogde variant.
daarnaast vind ik dat het koken van groenten ook makkelijker kan. Je hoeft echt geen 13 groenten in 1 mix te doen als dat te zwaar voor je is. Maar groenten maken voor een dag of drie, of een andere oplossing vinden voor het inpakken kost echt niet zeeën van tijd.
#3076750
[quote="Lizzy"]
Weet je wat ik vind? Dat je je hier enorm aanstelt.
[/quote]

Diep triest dat als ik hier erop wijs dat we toch een beetje aardig naar elkaar kunnen blijven ik van de beheerder nota bene DEZE reactie krijg.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076761
[quote="Lothlórien"]
Diep triest dat als ik hier erop wijs dat we toch een beetje aardig naar elkaar kunnen blijven ik van de beheerder nota bene DEZE reactie krijg.
[/quote]

Ik denk dat het, zoals wel vaker met schrijven gebeurd, we elkaars toon verkeerd interpreteren.
Van mijn kant was het in elk geval niet belerend bedoeld. Als jij het hebt over aardig blijven voor elkaar, denk ik dat het niet erg goed overkomt als je dingen gaat schrijven als 'kijk mij nou eens altijd het beste voor mijn hond willen doen'. Alsof dat iets verkeerds zou zijn.
En nu zeg ik niet dat jij dat niet doet hoor, het beste voor je hond. Maar als jij wil dat mensen aardig reageren is jou reactie wellicht ook onaardig overgekomen  ;)
Door Lizzy
#3076766
[quote="Lothlórien"]
Dit topic begint zo langzamerhand te veranderen van toon en ik vind het niet echt een prettige kant op gaan.
Het begon voor mij als een informatieve vraag, omdat ik het erg lastig vind om groentemix in ijsklontjeszakjes te doen. Zoals ik aangaf, was dat voor mij lastig en zelfs pijnlijk voor mijn vingers. Tot nu toe heb ik nog niet gemeld dat ik Syndroom van Sjögren heb, een reumatische ziekte waardoor ik soms last van mijn handen heb, maar dat vond ik ook niet ter zake. Ik zocht gewoon of er, net zoals er allerlei gemalen vlees te koop is, ook gewoon gemalen groentemix te koop is. Op zich geen rare vraag, dacht ik.

Het topic begon met diverse mogelijkheden om groente klaar te maken, bewaren en toe te dienen en het werd behoorlijk informatief.

Maar nu begint het naar mijn idee af te glijden naar een topic waar mensen elkaar meer en meer met opgeheven vingertje beginnen toe te spreken, en waarin een soort verwijtend toontje om de hoek begint te komen.
Er zijn nu eenmaal mensen die geen dagelijkse verse groenten voor hondlief in een apart steelpannetje willen of kunnen koken, bv. omdat ze de groente door een wokgerecht met kruiden doen, een groot gezin hebben en dus geen pitje meer over hebben voor een extra steelpan, liever niet één groente geven maar hondlief juist beter denken te verzorgen met een mix met veel soorten, het liever precies afwegen ipv op het oog een lepel groente te pakken, of wat voor reden er ook maar kan zijn....
En dat soort mensen wordt hier nu op een indirecte manier aangewezen als 'slechte baasjes die het niet voor hun hond over hebben'.

Hoor eens, iedereen op dit forum heeft het goed met zijn/haar honden voor. Anders zaten we niet op dit forum. Dus zullen we even ophouden met steeds venijniger naar elkaar vingertjes prikken en zichzelf steeds harder op de borst kloppen van 'zie mij nou eens verschrikkelijk hard het allerbeste voor mijn hond over hebben'?
[/quote]

Echt, heel aardig, dat toontje van jou. Alsjeblieft zeg :-X

Het enige wat we willen zeggen hier is dat vers niet uit een pakkie komt. En jij maakt er gelijk een heel theater van. Dat is niet de eerste keer dat je dat doet dus laten we verder concluderen dat jou toon mij niet aanstaat en mij toon jou niet. Ik zal je voortaan negeren.
#3077308
Die verandering in toon was mij ook al opgevallen Lothlorien. Erg jammer  :( ik heb het gevoel dat op Barfplaats zowel mensen zitten die barfen omdat ze geloven dat dit het beste is voor hun hond en mensen die het zelf samenstellen als hobby hebben (ja, die laatste groep vind gezondheid natuurlijk ook belangrijk, maar de eerste groep wil er minder tijd in stoppen dan de tweede omdat het gewoon een taak extra is). En dan botst dat nog wel eens met hoe je er in staat. Ik zeg overigens niet dat de ene groep beter is dan de andere, het is gewoon anders  ;)

Beginnertje, wat een slim idee! Ik denk alleen dat je de zak moet stukknippen voordat je de blokjes eruit krijgt of niet? Wéér een zakje extra. Ik weet nog dat ik het 'vroegah' al zonde vond om een paar diepvrieszakjes per week weg te gooien, hahaha, hoe snel dingen kunnen veranderen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door