Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3065663
hier sinds kort na 1x gegaan en pas na de laatste ronde zo 22.00 uur,ook omdat er s'morgens door de sint niet werd gegeten,nu krijgen ze s'morgens beetje kwark,en groente
gaat stukken beter en lekker hele nacht uitbuiken
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3065696
Wodans avonturen schreef: Klinkt wel goed, 1x per dag voeren! Vanaf welke leeftijd is dit aan te raden? Wodan is bijna 6 maanden, dat is nog wat vroeg toch? Hij krijgt nu 2x per dag
Vanaf een jaar kan je naar 1 keer per dag overstappen.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3065703
bedankt voor jullie antwoorden.
ik ga er serieus over nadenken om smorgens "een hapje" te geven tegen een lege maag en de rest savonds te geven :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3065734
MarijeEnBoomer schreef: Vanaf een jaar kan je naar 1 keer per dag overstappen.
Om en nabij dan.
Nelson was 10 maanden toen ik hem op 1 keer per dag zette.
Maar Nelson was ook een stuk jonger dan de richtlijn toen hij van 4 keer voeren naar 3 keer ging, en ook van 3 keer naar twee keer. Het bleek al snel dat hoe vaker op een dag hij eten kreeg, hoe schrokkeriger hij at en hoe meer honger hij had overdag.
Door renate1985
#3065811
Ik voer 2x per dag omdat er anders gal word gespuugd.
'S ochtends krijgen ze beide 500gr en 's avonds beide 250gr en onze etensresten.

Ik geef dus wel 1 grote maaltijd en 1 kleintje.
Door Marpa
#3065840
Ik heb 2 honden, een Border van 1,5 jaar en een Labrador van 5.
Sinds enkele weken ben ik overgestapt naar 1 x daags een (grotere) portie kvv /barf. Tot nu toe was dat meestal ergens in de ochtend of begin van de middag maar ik lees hier dat veel mensen het in de avond geven, kort voor het slapen. Vind ik een goed idee. Ze krijgen hier ook genoeg kauwmateriaal aangeboden zoals gedroogde snacks als bullepees, luchtpijp , geelhaar enz
Mijn labrador zal altijd eten alsof ze niets krijgt, of het nou een pond is of 2 kilo. Mijn Border is minder eet- gericht. Ik denk dat 2 x eten geven per dag (bij volwassen, gezonde honden) vanuit ons menselijke idee/ gevoel is en 1 x per dag meer natuurlijk voor de hond. Het woord ' zielig' heb ik uit mijn vocabulaire gegooid...ik weet dat mijn honden het benodige aan goed voedsel binnen krijgen.
Gebruikersavatar
Door winni
#3065992
Ik voer 2 x per dag.
Door mijn werkervaring weet ik dat sommige rassen die 's avonds eten krijgen, overdag van alles wegsnaaien op straat/bos
Door bedaan
#3066131
Ik voer 2 keer per dag. Daan heeft echt 2 maaltijden nodig op zijn oude dag met zijn verrotte lijfje. Omdat Daan 2 keer krijgt krijgt Dieber ook 2 keer per dag. Daan krijgt 2 keer ongeveer evenveel en Dieber zee wisselend, soms 2 gelijke porties, soms 's morgens heel weinig en 's avonds veel. Zij krijgt ook geen dag dezelfde hoeveelheid.
Als Daan er niet meer is zal ik met Dieber nog meer gaan wisselen op de dagen dat er geen logeerhonden zijn. Bijna alle logeerhonden zijn gewend aan 2 maal daags brok en een deel neemt zijn eigen eten mee.

Daan zat ooit op 5 à 6 maaltijden per week maar het ouder worden hangt hij steeds meer vast aan structuur en ik merk dat hij beter functioneert op 2 of meer maaltijden per dag. Hij wordt over een week of 6 17 jaar.
Door Aprilsnow
#3066334
Wij voeren nu ook nog 2 keer per dag. Overwegen om naar 1x te gaan omdat ik de indruk heb dat hij nu met 2x niet echt verzadigd is. We vinden hem alleen nog net wat te jong met 9 maanden voor 1x per dag.
Gebruikersavatar
Door Muis Fka JvS
#3082621
En toen jullie overgingen naar 1 x daags voeren, ('s avonds laat zou ook mijn voorkeur hebben dan), hadden jullie honden geen last van ontwenningsverschijnselen? Ik bedoel, mijn hond komt 's morgens op een bepaald moment echt wel aangeven dat hij trek heeft namelijk :)
En zoja, hoe lang duurde dat en hoe gingen jullie hier mee om?
Gebruikersavatar
Door nouky
#3082778
ik heb er over nagedacht...maar ik blijf ze 2 x per dag voeren.
heb daar zelf een beter gevoel bij en ben in de gelegenheid het te doen.
Door ywa100
#3084245
Ik voer ook 2x per dag.
Na de ochtendwandeling krijgen ze ieder ongeveer 500 gram.
Na de namiddagwandeling ieder ongeveer 250 gram (vroeger 500gram, nu ze ouder zijn minder)
Als ik ze 1 keer geef gaan ze ook gal spugen en daar hebben ze nu geen last van.
Mijn honden bedelen NOOIT, hebben geen honger en krijgen géén tussendoortjes.
Soms een enkele keer een ribje of zalmkop als tussendoortje ( 1x per week).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door