Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3063785
Schrokken van brokken en dan ucht binnen krijgen resulteerde hier vroeger in het laten van een hele grote boer na het eten, en vervolgens de hik  :biggrin2:
Een boer wordt ook op barf nog steeds wel eens gelaten, de hik heb ik nooit meer meegemaakt.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3063958
Rapalje schreef: Sommige honden kunnen niet tegen planten uit de nachtschade-familie. Courgette is er een van.
Maargoed, misschien vergezocht.
Ik zou gewoon een beetje experimenteren met verschillende voeding en in de gaten houden waar ie veel of weinig scheten op laat.
Ik denk dat je in de war bent met aubergine  ;) courgette is een pompoensoort, geen nachtschade
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3064266
hier was het vorige week een stinklucht ...
aangezien loeka een hamsteraar is en dingen onder t dekentje verstopt , alles maar overhoop gegooit op haar plekje ...
rook naar rot vlees  :biggrin2:
foutje ... waren de gassen van loeka na t eten van (iets te vette) lamsribben  ::)  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door lauraV op di 27 jan 2015, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rebekka
#3064296
Hier was het van de week zo erg dat het niet een scheetje was, maar een continue lucht die om te snijden was. Ik heb uiteindelijk alle deuren en ramen open gezet, omdat het in de huiskamer niet te harden was. Daarna nog wierrook aan en heeeeeeel even was het weg... misschien een kwartiertje... er was gewoon niet tegenaan te luchten... Hij had trouwens eend op.
Door Aprilsnow
#3066315
Die van ons liet in het begin ook stinkscheten  :-X zo niet te harden. Met KVV geen last van gehad. Met de overstap naar BARF heeft het toch wel bijna 2 maanden geduurd  :o
Nu nagenoeg geen last meer van  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066632
nou die van mij de sint zat verleden jaar op barf maar om een of andere reden moest ze niks meer,kvv genomen half jaarje denk ik,geen stinkscheten,nu weer op barf maar man man hoop wel dat het weer over gaat  ;D raar toch van kvv niet en barf wel en geef nog geen geit
Door Doresa
#3066644
Raar, hier heb ik dat gelukkig nooit, heb 4 honden en moet er toch niet aan denken dat ze dan scheten laten  ;D
Ze eten hier ook van die geitjes, door de groenten mix doe ik nooit kool of doperwten.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066645
ik ook 4 maar 1 zit er te stinken en dat is degene op barf weer sinds kort,groentemix ook geen erwten en kool,ja beetje brocolie
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3066701
kiara schreef: nou die van mij de sint zat verleden jaar op barf maar om een of andere reden moest ze niks meer,kvv genomen half jaarje denk ik,geen stinkscheten,nu weer op barf maar man man hoop wel dat het weer over gaat  ;D raar toch van kvv niet en barf wel en geef nog geen geit
Kan het er niet mee te maken hebben, omdat KVV zeer fijn is en de darmen minder moeten werken om te verteren dan als ze barf eten? Met minder verteren ontstaan er uiteraard ook minder gas xD


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Rebekka
#3066737
Inouchka schreef: Kan het er niet mee te maken hebben, omdat KVV zeer fijn is en de darmen minder moeten werken om te verteren dan als ze barf eten? Met minder verteren ontstaan er uiteraard ook minder gas xD


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat denk je van de lucht die ze wel met barf en niet met kvv binnenkrijgen. Kvv eet makkelijker. De lucht moet er toch uit.
Door Ruisje
#3066908
In je voorstelbericht 5 weken geleden schreef je dat je hond voordat hij op rauw overging veel last had van dunne ontlasting en overgeven. Je bent toen overgaan op kvv, maar de Rodi, Smuldier en Prins die je o.a. voerde bevat geen bot als calciumbron. Begin januari ben je overgestapt op barf!
De problemen meetellende voordat je met rauw begon, plus de korte tijd die je nu barf voert, denk ik dat de vertering (bij met name bot) nog niet optimaal is bij jouw hond en dat dat de winderigheid veroorzaakt.

Hieronder enkele oorzaken van winderigheid bij mensen, die volgens mij ook bij dieren van toepassing zijn:

- Inslikken van lucht; wordt veroorzaakt door o.a. snel eten zonder goed te kauwen. Schrokken dus. ;)

- Gasvorming door de darmflora; de darmflora is een verzamelnaam voor alle bacteriën die zich in de darm bevinden. Onverteerde voedselresten die in de dikke darm terechtkomen worden door de darmflora bewerkt. Bij dit proces komen veel gassen vrij.

- Bepaalde medicijnen met een laxerende werking en vezelpreparaten kunnen ook veel gasvorming veroorzaken. Extra winderigheid komt ook voor bij verstopping of darmaandoeningen.
Laatst gewijzigd door Ruisje op zo 01 feb 2015, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3066931
Hangt hier af van de kvv die ze krijgen.
Op Carnibest geen stinkwinden.
Op CarniVoer worden we vergast.
Op Farmfood geen stinkwinden.
Op Carnis geen stinkwinden.
Op Darf geen stinkwinden.
:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3067016
Boekmaag en geit zorgen voor buitengewoon onaangename geurtjes. Waar ze zelf wakker van word, ons aankijkt, opstaat en ergens anders gaat liggen. ::) :biggrin2:
Door Rebekka
#3068347
ik kijk het nog wel ff aan. Ik hoop dat het het ontgiften en wennen aan een bak voer is. Hoelang kan dat ontgiften duren?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door