Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3063109
Ja bedankt!
Ik heb ook geen enkele ribben maar het probleem om mee te beginnen was dus dat hij een keer de ribben los van elkaar gehaald had.
Dat was mijn basisprobleem, niet het voeren van enkele ribben om mee te beginnen ;)
Door Lizzy
#3063119
Akeyti schreef: Ja bedankt!
Ik heb ook geen enkele ribben maar het probleem om mee te beginnen was dus dat hij een keer de ribben los van elkaar gehaald had.
Dat was mijn basisprobleem, niet het voeren van enkele ribben om mee te beginnen ;)
Kun je niet een stuk van de lengte van de ribben afknippen? (snoeischaar).
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3063120
Kan ik proberen maar heel lang zijn ze al niet, en maakt dat ze niet gemakkelijker door te slikken?
Door Lizzy
#3063125
Akeyti schreef: Kan ik proberen maar heel lang zijn ze al niet, en maakt dat ze niet gemakkelijker door te slikken?
Geen idee. Je hond heeft feitelijk best een aparte manier van het eten van die dingen! Hier beginnen ze serieus aan de uiteinden en werken ze zo hun weg naar het rugdeel en bot en vlees gaat tegelijkertijd naar binnen, zeg maar. Ik kan vanaf hier ook eigenlijk heel moeilijk bepalen hoe eng het is wat hij doet en hoeveel gevaar het op zou kunnen leveren... Hij eet wel heel netjes, dus dat is weer in zijn grote voordeel!
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3063153
Kimo pulkt ook eerst het vlees ertussen weg en gaat dan rib voor rib apart eten. Ik blijf er altijd bij, maar hij is sowieso een muts met botten. Hij kauwt er daarna gewoon een paar cm af en gaat dan verder. Ik maak me bij hem echt geen zorgen erover, hij zal echt niet proberen dat in een keer naar binnen werken (doet hij met niets!).

Sverre begint aan een kant en cruncht rustig door. Grote dingen worden keurig in hapklare delen gedaan. Hij is wel een slokop met zachte dingen, maar botten worden keurig gekauwd...
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3063155
Lizetta schreef: Kimo pulkt ook eerst het vlees ertussen weg en gaat dan rib voor rib apart eten. Ik blijf er altijd bij, maar hij is sowieso een muts met botten. Hij kauwt er daarna gewoon een paar cm af en gaat dan verder. Ik maak me bij hem echt geen zorgen erover, hij zal echt niet proberen dat in een keer naar binnen werken (doet hij met niets!).

Sverre begint aan een kant en cruncht rustig door. Grote dingen worden keurig in hapklare delen gedaan. Hij is wel een slokop met zachte dingen, maar botten worden keurig gekauwd...
Zoals jij beschrijft eet mijn meneer dus ook. Okee, ik maak me gewoon dan niet teveel zorgen en zorg er voor dat ik in de buurt blijf. (wat ik sowieso altijd doe als hij eet, zit er altijd als een creep naast te kijken tot hij zijn bordje leeg heeft)
Door Martine-Tom
#3063158
Akeyti schreef: Zoals jij beschrijft eet mijn meneer dus ook. Okee, ik maak me gewoon dan niet teveel zorgen en zorg er voor dat ik in de buurt blijf. (wat ik sowieso altijd doe als hij eet, zit er altijd als een creep naast te kijken tot hij zijn bordje leeg heeft)
Dat kan er juist voor zorgen dat ie gaat schrokken he  ;)
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#3063159
hier heb ik ook zo 1 hond die zijn ribben zo opeet  ::) gelukkig eet hij dat ook niet graag dus geef ik het niet meer aan hem maar soms twijfel ik om het nog eens te geven  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3063480
Pike begint niet aan het uiteinde van de ribben, maar met het dikke bot langs de ribben. Dat gaat er eerst helemaal af. Dat betekent dat hij op een gegeven moment die ribben als een harmonika op kan vouwen. Of als het er twee zijn, dubbel kan vouwen, dan heeft hij als het ware één dikke rib. Moet zeggen dat ik het dan ook weer enge botten ga vinden voor deze schrokop. Maar hij heeft het gelukkig nog niet gepresteerd zijn opgevouwen pakketje in zijn geheel in te slikken. Dat is hem blijkbaar toch te veel van het goede.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door