Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3062791
Ik wil graag ribben bestellen als vleesbot en kan kiezen uit:
Runderknars (zacht borstbeen, staat er), runderribben of hertenrib...... Welke van deze 3 kan het beste? Runderknars staat als 'zachtste' omschreven.... Ap krijgt al ruim half jaar barf, is karkassen gewend (konijn, eend, kip), fazantbout (lust ie alleen niet), zalmkarkas, hele forel en nekken (kip, kalkoen, eend)..... Op alles wordt goed gekauwd.......

Alvast gedankt......
Door smulpaap
#3062797
Tja mijn persoonlijke mening ?
Ik vind runderribben ongeschikt en veel en veel te hard
Dit is vragen om moeilijkheden
Hertenribben ? Ik voer ze niet .

Als mijn honden ribben krijgen dan zijn dat ribben van jonge lammeren tot een maand of 8 oud
Of zachte reeribben die goed bevleesd zijn
Door Envie
#3062798
De "knars" die ik eens heb gehad, doe ik nooit weer. Hond poepte bloed de volgende dag. Mijn golden krijgt wel lamsrib, maar ik hou het bot altijd vast. Het laatste stukje is voor mij  :D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3062803
Envie schreef: De "knars" die ik eens heb gehad, doe ik nooit weer. Hond poepte bloed de volgende dag. Mijn golden krijgt wel lamsrib, maar ik hou het bot altijd vast. Het laatste stukje is voor mij  :D
Tja, als hij dan mijn vingers niet op eet dan zou dat misschien nog wel een optie zijn.
Door Martine-Tom
#3062804
CindyMayella schreef: Ik wil graag ribben bestellen als vleesbot en kan kiezen uit:
Runderknars (zacht borstbeen, staat er), runderribben of hertenrib...... Welke van deze 3 kan het beste? Runderknars staat als 'zachtste' omschreven.... Ap krijgt al ruim half jaar barf, is karkassen gewend (konijn, eend, kip), fazantbout (lust ie alleen niet), zalmkarkas, hele forel en nekken (kip, kalkoen, eend)..... Op alles wordt goed gekauwd.......

Alvast gedankt......
Van die 3...ik zou ze geen van allen voeren.
Lamsribben indien heel zacht is het enige wat ik voer.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3062900
Hach doet heel netjes nu met de ribben, we hebben de redelijke jonge geitenribben, die dus inderdaad niet erg hard zijn.
Ik vind al die horrorverhalen maar eng, nog even en druf niks meer te voeren :P
Heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
Meneer begint door te krijgen dat hij een Windhond is en begint dus het 1 en ander aan eten te weigeren. Zoals dat een ijdel windhond betaamd.
Hij eet rustig en beheerst.
De ribben zitten dus idd aan elkaar vast, maar hij eet dus eerst al het vlees eromheen af waardoor de ribben dus los van elkaar 'vallen'.
Het laatste stukje haal ik telkens weg. Hij stopt tussendoor dan ook vaak met eten en dan ruim ik de boel op.
Door Lizzy
#3063026
Akeyti schreef: Hach doet heel netjes nu met de ribben, we hebben de redelijke jonge geitenribben, die dus inderdaad niet erg hard zijn.
Ik vind al die horrorverhalen maar eng, nog even en druf niks meer te voeren :P
Heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
Meneer begint door te krijgen dat hij een Windhond is en begint dus het 1 en ander aan eten te weigeren. Zoals dat een ijdel windhond betaamd.
Hij eet rustig en beheerst.
De ribben zitten dus idd aan elkaar vast, maar hij eet dus eerst al het vlees eromheen af waardoor de ribben dus los van elkaar 'vallen'.
Het laatste stukje haal ik telkens weg. Hij stopt tussendoor dan ook vaak met eten en dan ruim ik de boel op.
Valt toch wel mee? Welgeteld een (1) horror verhaal. We kunnen dit soort dingen natuurlijk ook niet vertellen. Maar weet je, een gewaarschuwd mens telt voor twee". Wil jij het risico wel nemen, neem je het risico wel. Je bent nou in ieder geval op de hoogte van wat kan gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3063030
Het is niet alleen hierbij hoor, van de ribben wel 1, maar er zijn wel meer voeders met verschillende verhalen ::)
Door Lizzy
#3063032
Akeyti schreef: Het is niet alleen hierbij hoor, van de ribben wel 1, maar er zijn wel meer voeders met verschillende verhalen ::)
Ik denk dat ik mis welk punt je probeert te maken. Wil je het allemaal liever niet horen?
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3063057
Nee ik probeer helemaal geen punt te maken dus daar gaat het al mis.
Ik bedoel meer dat als je alles in rekeing neemt wat er mis kan gaan, je wel 20x op een dag dood zou moeten gaan als alles mis gaat.
Dus ik ben altijd ene beetje vertweifeld over wanneer ik iets nu wel of de niet moet laten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3063061
Akeyti schreef: Nee ik probeer helemaal geen punt te maken dus daar gaat het al mis.
Ik bedoel meer dat als je alles in rekeing neemt wat er mis kan gaan, je wel 20x op een dag dood zou moeten gaan als alles mis gaat.
Dus ik ben altijd ene beetje vertweifeld over wanneer ik iets nu wel of de niet moet laten.
Snap ik hoor!
Je moet het risico gewoon niet groter maken dan nodig, maar risico's horen in het leven.

Zo gaf ik een paar maanden geleden mijn konijnen brok. Lekker veilig toch? Geen ribben, geen kleine botten of ander gek spul. Floortje verslikte zich en was binnen een minuut dood. Gestikt in een brokje  :-X
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3063074
Hope schreef: Snap ik hoor!
Je moet het risico gewoon niet groter maken dan nodig, maar risico's horen in het leven.

Zo gaf ik een paar maanden geleden mijn konijnen brok. Lekker veilig toch? Geen ribben, geen kleine botten of ander gek spul. Floortje verslikte zich en was binnen een minuut dood. Gestikt in een brokje  :-X
O guttie wat naar :-X
Maarja, zo bedoel ik dat inderdaad..
Door Lizzy
#3063087
Akeyti schreef: Nee ik probeer helemaal geen punt te maken dus daar gaat het al mis.
Ik bedoel meer dat als je alles in rekeing neemt wat er mis kan gaan, je wel 20x op een dag dood zou moeten gaan als alles mis gaat.
Dus ik ben altijd ene beetje vertweifeld over wanneer ik iets nu wel of de niet moet laten.
Vooropgesteld dat jij bepaald wat je je hond te eten geeft en jij bepaald welke risico's je wel en niet wilt/durft te lopen zijn er gewoon vleesbotten die link zijn en vleesbotten die gewoon super veilig zijn. En dat staat allemaal hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html. En als mensen dan besluiten om toch enkele ribben te voeren of toch besluiten vleesbot van rund te voeren: even goede vrienden maar beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig gewaarschuwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door