Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door prisje
#3037620
Sinds zondag avond krijgen zowel hond als katten barf.
De katten vinden het geweldig en eten alles.
De hond absoluut niet. Het lijkt wel alsof ze er bang voor is. Ze heeft dan ook sindsdien amper gegeten. Ze heeft vandaag haar stuk lever op en paardenvlees nadat ik het even heb gebakken. De karkassen eet ze niet. Ze probeert er niet eens op te kauwen. Ze pakt het vast en gooit het op de grond. Na 5 min gaat het de koelkast weer in tot volgende maaltijd zonder spiervlees of orgaan want ik vind dat ze het toch moet eten of in ieder geval proberen.
De eendenkarkas is na 2 dagen de kliko ingegaan want op een gegeven moment gaat het toch kapot. Zelfde voor kalkoenkarkas.
Ze heeft van degoMeat de  eend gehad dus ze lust het wel.
Ik heb de karkassen in de pan gehad en in de voedseldroger maar heeft niet mogen baten. Hoe krijg ik haar aan het kauwen?

Dit was enige botwerk wat er geleverd was van het lijntje. Ik heb al konijnruggen besteld en ben nog opzoek naar ander botwerk maar moet eerst weten dat ze het gaat proberen te eten.

Gr priscilla
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3037627
Nooit verhitten!! Probeer eens een kipkarkasje om mee te beginnen, wat je plat slaat met een vleeshamertje. Wel even in een zak doen. En dan langzaam uitbouwen naar een eendennekje, samen doen. Jij houd hem vast, zij hapt het af. Maak het leuk en makkelijk, gaat dat goed dan ga je naar een kwarteltje en konijntje en dan naar een eendkarkasje.. . Kalkoen is heel hard bot en geef ik zowiezo niet.
Gebruikersavatar
Door kira
#3037641
Een ban mijn honden is ooit gestart metkipnek. De rest weigerde ze. Toen ik na twee maanden gemalen bot bestelde besloot ze een eendennek te eten en daarna was ze mijn beste knager en eter.
Mijn andere hond vond bot in het begin moeilijk, ik heb haar toen geholpen dus zelf bot gebroken en vast gehouden als ze bot hoorde knappen werd ze attent. Heb haar een week of twee dus geholpen en toen begreep ze het.

Orgaan voor die twee ook lang moeten bakken, steeds beetje minder.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3037647
Helaas is gaia allergisch voor kip dus dat word hem niet. Ik ben hierdoor ook heel huiverig om ander gevogelte te proberen die ze niet eerder gehad heeft.
De eendennekken had ik besteld maar waren niet geleverd met het lijntje helaas. Ben nog aan het kijken voor andere. Ipv de nekken heb ik toen maar de karkassen meegenomen. De kalkoen had ik gekregen maar die laat ik dan nog wel in de vriezer liggen.
Ik heb de vleugel van het karkas er ook vanaf geknipt en vastgehouden maar ze wil er niet op kauwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door