Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3030795
Tamara schreef:

Hoe weet ik waar wild vandaan komt als ik het ergens bestel? Onze honden vinden hert namelijk het einde.
Hier geef ik al nekken en vlees van. wil ook de ribben gaan voeren, alleen kan ik nooit weten of dit van 'jonge' dieren komt? of valt dit wel te doen? ze eten namelijk ook zo een schapenkop op.

het liefst zou ik dit geven:

Hert: ribben, gewei (snack), nekken, vlees (kan een kop ook? zijn deze trouwens te koop?)
Schaap/lam: ribben, nekken, kop.
Geit: ribben, nekken, kop.
Zalm: karkas, kop.

En nog wat dieren voor vlees en organen, maar daar ben ik nog niet uit.  :biggrin2:
het liefst eigenlijk ook 'grote' dieren zoals rund en paard denk ik. of eventueel lam/geit, ect..
Bot is toch bot? kan ik ook alleen ribben, nekken en hoofden geven of moet ik ook een 'heel' dier geven zoals bosduif/kwartel/eend? 

Ik geef nu namelijk nog 'kleine' dieren maar merk dat ze meer voldoening hebben met een schapenkop of hertennek.
Een kip, eend, kwartel, konijn is hap slik weg. 2 seconden werk om het zo maar te zeggen. Terwijl ze nog steeds genoeg er op kauwen. het lijkt of dit te makkelijk wordt voor ze  ???

Ik moet even kijken waar ik dit allemaal biologisch kan bestellen. En anders idd het minst bevuilende dier.

Rare vraag misschien, maar bestaan er ook biologische eendagskuikens  :confused1:
Hert weet ik niet, maar ik heb in het verleden wel reeënkoppen gehad, met vacht en oren. Wat een feest was dat! Helaas stopte de leverancier daarvan met leveren in mijn deel van het land.
Door Lida. S
#3030983
Inzake biologische eendagskuikens zou je misschien kunnen informeren bij een bedrijf dat biologische kip verkoopt waar zij hun kuikens vandaan halen. Misschien is er een biologisch vermeerderbedrijf. De haantjes zullen daar toch ook vernietigd worden
#3031258
Haantjes zijn toch juist geliefd voor de vleesfok?
Zouden ze niet de haantjes dan juist verkopen om op de fokken en met de kippen vermeerderen?
Dat zou ik logisch vinden.
Als er in zon' vermeerderbedrijf al kuikens gedood worden, zou ik eerder denken dat het de vrouwtjes zijn (zijn niet zoveel van nodig, want minder goed vlees).
Door Lida. S
#3031531
pearlsofpassion schreef: Haantjes zijn toch juist geliefd voor de vleesfok?
Zouden ze niet de haantjes dan juist verkopen om op de fokken en met de kippen vermeerderen?
Dat zou ik logisch vinden.
Als er in zon' vermeerderbedrijf al kuikens gedood worden, zou ik eerder denken dat het de vrouwtjes zijn (zijn niet zoveel van nodig, want minder goed vlees).
.
Volgens mij zijn er meer legkippen nodig dan vleeskippen. (Gebraden) haantjes zijn (in nederland)echt niet meer populair. Ze smaken echt anders dan hennen. En, hoe treurig het ook is, bij alle diersoorten zijn er altijd teveel mannetjes (stier, bok ed)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door