Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#346112
Was het niet zo bij dat onderzoek van Pottinger dat die degeneratie niet zozeer kwam van het koken alswel dat ze geen taurine binnenkregen, omdat dit niet meer in het vlees voorkomt als het gekookt is.
Door Debora
#346192
Lizzy schreef: Ja klopt. En de hond (en wolf) hebben dus het gebit van een carnivoor.
En ik heb die link van je ook meteen maar ff doorgelezen over het gebit van honden (en katten) en de mythe dat wolven de inhoud van een maag van een herbivoor eten.
Betekent dat, dat ik voor mijn hond eigenlijk geen groenteprutje hoef te maken? Dat het dus werkelijk alleen maar om vlees gaat en botten natuurlijk (en organen etc) maar dus helemaal geen groenten?
Laatst gewijzigd door Debora op di 05 jul 2005, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#346197
Debora schreef: En ik heb die link van je ook meteen maar ff doorgelezen over het gebit van honden (en katten) en de mythe dat wolven de inhoud van een maag van een herbivoor eten.
Betekent dat, dat ik voor mijn hond eigenlijk geen groenteprutje hoef te maken? Dat het dus werkelijk alleen maar om vlees gaat en botten natuurlijk (en organen etc) maar dus helemaal geen groenten?
Nou.... dat vind ik persoonlijk iets te kort door de bocht, deze conclusie. Persoonlijk denk ik dat het 'plof-vlees' uit de bio-industrie niet direct te vergelijken is met echte wilde prooidieren. En gepureerde groentes zijn dus een bron van vitamines, mineralen en vetzuren. Ik voer dus zelf zeker groentemix!

Maar, er zijn wel groepen mensen die geen groentes aan de hond voeren. Ik ben er zelf niet van overtuigt dat dit een goede beslissing is, maar zij vinden van wel.
Door Debora
#346208
Lizzy schreef: Nou.... dat vind ik persoonlijk iets te kort door de bocht, deze conclusie. Persoonlijk denk ik dat het 'plof-vlees' uit de bio-industrie niet direct te vergelijken is met echte wilde prooidieren. En gepureerde groentes zijn dus een bron van vitamines, mineralen en vetzuren. Ik voer dus zelf zeker groentemix!

Maar, er zijn wel groepen mensen die geen groentes aan de hond voeren. Ik ben er zelf niet van overtuigt dat dit een goede beslissing is, maar zij vinden van wel.
Duidelijk :) dat wilde ik even weten voordat ik de verkeerde conclusies trek en op die manier ervoor zorg dat mijn hond te weinig binnen krijgt. thnx!
Door Ayra
#346230
sylvia schreef: Was het niet zo bij dat onderzoek van Pottinger dat die degeneratie niet zozeer kwam van het koken alswel dat ze geen taurine binnenkregen, omdat dit niet meer in het vlees voorkomt als het gekookt is.
Dan is de oorzaak toch nog hetzelfde, namelijk het koken? of begrijp ik je nou verkeerd
Gebruikersavatar
Door sylvia
#346236
Ayra schreef: Dan is de oorzaak toch nog hetzelfde, namelijk het koken? of begrijp ik je nou verkeerd
Dat ligt eraan je kunt puur gekookt voedsel zonder supplementen natuurlijk niet vergelijken met het doodgekookte en vol gesupplementeerde fabrieksvoer van heden ten dage.


Mogen Eliassen zegt dan ook dat er door koken ook stoffen verdwijnen of veranderen die wij nog niet eens ontdekt hebben, kijk dat vindt ik een meer steekhoudender argument dan de studie van Pottinger, die krijg je heel snel voor je oren terug dat dit opgelost is door Taurine toe te voegen , en gelijk hebben ze.
Als ik moet overtuigen dan het liefst niet met dingen die al achterhaald zijn,niet geheel waar,of een beetje wankel, want die worden vaak met een rotgang terug om je oren geslagen en ondermijnen daarmee ook je argumenten die wel steekhouden.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 05 jul 2005, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door drdrum
#346586
Ben nieuw op deze site,geweldig zoals jullie discusieren,ik leer erg veel,bedankt! Ik ga de 23ste een pup halen in engeland en lees me rot als voorbereiding.Zo ook de site van Ian Billinghurst,via de site van mijn fokker.Het klinkt mij volkomen logies,Barf.Alleen ben ik nog een beetje voorzichtig.Ik denk eraan te mixen.Bandit met goede brokken,wat denk je.Ergens vind ik het ook een beetje laf,maar ik weet ook nog te weinig.Ik zou wel een foto van m'n nw pup willen versturen,hoe doe ik dat?
Door Peet
#346592
Bandit is prima, en helemaal compleet. Dus doe je pup een plezier, en laat de brokken achterwege....echt gezonder!! ;)

Wat voor pup wordt 't?
Door Ayra
#347668
sylvia schreef: Dat ligt eraan je kunt puur gekookt voedsel zonder supplementen natuurlijk niet vergelijken met het doodgekookte en vol gesupplementeerde fabrieksvoer van heden ten dage.
Nee, daar heb je gelijk in! Maar het toont wel mooi aan dat er dus in principe niet veel waardevols meer overblijft na het koken, en dat er dan dus vanalles aan toegevoegd moet worden wil het nog een beest fatsoenlijk in leven houden.
Mogen Eliassen zegt dan ook dat er door koken ook stoffen verdwijnen of veranderen die wij nog niet eens ontdekt hebben, kijk dat vindt ik een meer steekhoudender argument dan de studie van Pottinger, die krijg je heel snel voor je oren terug dat dit opgelost is door Taurine toe te voegen , en gelijk hebben ze.
Als ik moet overtuigen dan het liefst niet met dingen die al achterhaald zijn,niet geheel waar,of een beetje wankel, want die worden vaak met een rotgang terug om je oren geslagen en ondermijnen daarmee ook je argumenten die wel steekhouden.
Tja, je moet inderdaad wel erg voorzichtig zijn waarmee je argumenteerd inderdaad. Daarom hameren ze denk ik ook zo op dat wetenschappelijke, je moet erg selectief zijn en OVERal aan denken...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door