Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3017728
Dat is een mooie eerste bestelling MartinM. De discussie was ook niet zozeer voor jou, sorry voor de topicvervuiling.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3017792
MartinM schreef: ik ben ook geen liefhebber van discussies  :) maar ben wel heel blij met alle reacties omdat toch eea duidelijker wordt.
Heb inmiddels een bestelling geplaatst ( 2 soorten) en kan daarmee enkele weken vooruit
In de tussentijd kan ik op zoek naar andere soorten
iig allemaal bedankt voor de reacties

gr Martin
Goed zo! Een discussie is ook vooral bedoeld om zelf na te denken en af te wegen en dat doe je, dus komt vast helemaal goed!
Door Shidou
#3020645
Natuur en Dier is niet alleen maar kippenbotten als Calcium bron! Kijk op de website en op de rollen staat het zelf ook aangegeven. Ze hebben namelijk: kalkoen, kip, konijn en eend.
Door CelineS
#3020665
Kaela schreef: Dat lijkt mij toch niet. Meer dan genoeg merken die enkelvoudige soorten verkopen en dan ook het botsoort van het betreffende dier gaat.

En als dat is voor zover jij het weet, dan mag je je nog een keer verdiepen. Want het is écht ook per onderdeel van je menu belangrijk om enige variatie aan te brengen. 1 botsoort is niet voldoende.


Ik vraag me wel een beetje af waar alle weerstand tegen de op BP aangeraden variatie vandaan komt. Er wordt in heel veel topics over gesproken momenteel. Ik ben dan ook wel benieuwd naar wat het bezwaar tegen deze gestelde variatie is, of anders gezegd, wat dan het geweldige voordeel van niet variëren is.
Maar wie zegt dat dan dat 1 botsoort niet voldoende is?Ik heb niet echt een weerstand tegen variatie,maar ik ben wel van mening dat je niet de hele kinderboerderij hoeft te voeren om een gezonde hond te hebben.Een van mijn honden verdraagt echt niks anders dan Energique en eet dat dan ook al 6-7 jaar met niks ernaast.De andere honden eten al ruim 10 jaar CB,en dan 3 smaken,dus ook niet echt een enorme  variatie en toch doen ze het er meer dan goed op.
Gebruikersavatar
Door MartinM
#3042789
na zo'n 10 dagen gevoerd te hebben met kvv zijn beide honden nu 2 dagen enigszins aan de 'schijt' en dit stinkt behoorlijk.
Ze krijgen TamRo Compleet-mix, dit bevat: rund, lam, geit, paard, kalkoen en eend (Samenstelling: 60% spiervlees 15% organen en 25% eendenkarkas).

1e week overigens geen problemen gehad.
Is dit 'normaal' ??

Ze zijn gek op dit voer en hebben het ook in een mum van tijd op.
Het voer ziet er prima uit en er zit ook nagenoeg geen geur aan.

Martin
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3042800
Er heerst ook eea. Gezien de verhoudingen; 60% spiervlees 15% organen en 25% vleesbot,zou ik niet 1,2,3 ''de schijt'' verwachten. Lam, geit en eend zijn vet, maar als het de eerste week geen probleem opleverde, zou ik eerder richting ''er heerst wat'' neigen.
Probioticakuurtje er aan wagen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door