Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3012905
Super bedankt voor de informatie Spikkel!
op zich wil ik het maagzuur niet perse zuurder maken, ( maar het schijnt dat als je soms tijdelijk het maagzuur verhoogt en dus de ph laat afwisselen, bepaalde virusen,bacteriën doodgaan en niet wennen aan de ph waarde van het maag darmstelsel van je dier' dit geld dus ook voor andere dieren').
Qua nootjes , ik denk dat ik dit liever niet geef met het oog op een zo natuurlijk mogelijk dieet.( Ik zou zo niet weten hoe een wilde wolf nootjes binnen zou krijgen, volgens mij eet een wolf bijna geen eekhoorn en of andere prooidieren die noten eten).

Met vriendelijke groet, Casper en Zarah
#3012944
Casper-Zarah schreef: Super bedankt voor de informatie Spikkel!
op zich wil ik het maagzuur niet perse zuurder maken, ( maar het schijnt dat als je soms tijdelijk het maagzuur verhoogt en dus de ph laat afwisselen, bepaalde virusen,bacteriën doodgaan en niet wennen aan de ph waarde van het maag darmstelsel van je dier' dit geld dus ook voor andere dieren').
Qua nootjes , ik denk dat ik dit liever niet geef met het oog op een zo natuurlijk mogelijk dieet.( Ik zou zo niet weten hoe een wilde wolf nootjes binnen zou krijgen, volgens mij eet een wolf bijna geen eekhoorn en of andere prooidieren die noten eten).

Met vriendelijke groet, Casper en Zarah
De doelstelling van je hond goede voeding geven is niet om het dieet van een wolf zo exact mogelijk na te bootsen. We bootsen het wel grotendeels na, maar er zijn wezenlijke verschillen. Zo eten onze honden vlees uit de bioindustrie, die ook nog een leegbloeden. Pensen zijn inderdaad schoongespoeld enz. Onze honden wonen in de stad, hebben te maken met verkeer en uitlaatgassen, leven veelal binnen in huis enz. Die verschillen maken dat je dus ook in het dieet her en der wat dingen kan geven die niet volledig aansluiten bij het dieet van een wolf, maar wel nuttig zijn voor onze huishonden. Noten is daar een van. Ze bevatten waardevolle voedingsstoffen die het dieet goed aan kunnen vullen.

Je hoeft van mij geen nootjes te voeren hoor, ik voer ze zelf ook nauwelijks. Maar hoewel het dieet van een wolf een prima leidraad is, kan het dus heel logisch en nuttig zijn als het dieet van onze huishonden daar iets van afwijkt.
#3013099
Kaela.

Ook voor deze informatie super bedankt! ( Ik had inderdaad wel wat gelezen over dat noten bepaalde goede stoffen bevatten) echter vond ik het nogal on natuurlijk om te geven, maar nu je het zegt inderdaad hebben onze huishonden natuurlijk wel met andere omgeving factoren te maken en zullen ze ongetwijfeld al wel bezig zijn met verder evolueren.( Dus dan wennen ze misschien aan bepaalde ingrediënten toch al wel die de mens al langer voert , hier zouden best zaden en noten bij kunnen zitten) Om een lang verhaal kort te maken, ik denk na dit laatste bericht van je , dat ik misschien toch af en toe wat nootjes ga proberen te voeren.


Groetjes, Casper en Zarah.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door