Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2987490
Ashena schreef: Nee maar degomeat heeft halve kilo rollen (en meer merken)  en evt in 200 gram zelfs nog.  Dus daar is wel een mouw aan te passen gelukkig.
Super!
Met een elictrisch zaagje kom je ook een eind anders!
#2987543
er wordt fijn met je meegedacht. ik snap je dilemma zeker.
heb een vriendin met EDS, en weet hoeveel pijn ze heeft, en gaat ook achteruit.
sinds een paar weken portioneer ik ook voor haar hond.
zij vindt kvv geen probleem, maar haar hond kluift juist zo graag. dus vandaar.
zelf heb ik arthrose, maar het zijn gelukkig allemaal grote honden, dat scheelt.
maar met kvv is niks mis hoor, als de omstandigheden het noodzakelijk maken.
zeker niet, als je bv in het weekend barf blijft geven.
succes met je beslissing, en bedenk, je lichaam is tocht belangrijker.
#2987746
Ik denk dat je inderdaad best voornamelijk kvv gaat voeren.  Soms is dat gewoon verstandiger, voor jezelf.

Een beetje barfhappen ernaast zou ook wel moeten kunnen.
Als je vb kippen- of eendennekken per kg kan krijgen kan je die per kg ontdooien en los invriezen.  Je legt ze naast elkaar op een plaat met bakpapiertje en schuift hem zo een aantal uren in de vriezer.  Daarna gewoon los in een grote zipzak en zo kan je er losse nekken uithalen.  1 eendennek voor de 2 hondjes samen, dan hoef je hem enkel even doormidden te halen voor het voeren.  En nekken los invriezen duurt echt niet lang als je het per kg doet. Gewoon naast elkaar uitleggen en dan in de vriezer schuiven.

Als je spiervlees per portie  voor 2 honden invriest en het niet al te nauw wil afwegen, kost dat ook niet erg veel tijd (zei het iets meer dan nekken invriezen), om het per portie op een plaat te leggen of in zakjes te stoppen. Toch niet als je aan eenvoudig spiervlees vb aan filets van gevogelte kan geraken.  Ik heb wilde eendenfilet waarvan er 2 samen steeds ongeveer 150gr vormen. Super handig.  Maar ook andere filets zijn eenvoudig te portioneren. Kalkoen is zo groot dat je het maar in schijven hoeft te snijden.

Lamshart, vind ik ook wel snel te portioneren.  Gemakkelijker dan gevogelte hartjes of runderhart.

Als je niet zoveel barf meer voert en voornamelijk kvv, kan je met een paar kg bot en wat spier of hart of dergelijke al een aantal weken vooruit om wat extra's aan barf te geven.
#2987886
Ik ben vanwege allergie net gestart met kvv met barf als uiteindelijk doel. Ik ben dus zeker nog geen volleerd barfer, maar ik woon ook in Zwolle en beresterk  ;). Dus als je een beetje energie wilt steken in het uitleggen hoe alles moet en hoe je het wilt hebben kom ik je met alle liefde helpen!!
#2987988
Nero schreef: Ik ben vanwege allergie net gestart met kvv met barf als uiteindelijk doel. Ik ben dus zeker nog geen volleerd barfer, maar ik woon ook in Zwolle en beresterk  ;). Dus als je een beetje energie wilt steken in het uitleggen hoe alles moet en hoe je het wilt hebben kom ik je met alle liefde helpen!!
wauw!  O0
#2988035
Nero schreef: Ik ben vanwege allergie net gestart met kvv met barf als uiteindelijk doel. Ik ben dus zeker nog geen volleerd barfer, maar ik woon ook in Zwolle en beresterk  ;). Dus als je een beetje energie wilt steken in het uitleggen hoe alles moet en hoe je het wilt hebben kom ik je met alle liefde helpen!!
:) Wat een TOP deal!!
#2988081
Nero schreef: Ik ben vanwege allergie net gestart met kvv met barf als uiteindelijk doel. Ik ben dus zeker nog geen volleerd barfer, maar ik woon ook in Zwolle en beresterk  ;). Dus als je een beetje energie wilt steken in het uitleggen hoe alles moet en hoe je het wilt hebben kom ik je met alle liefde helpen!!
Ik wilde hier een 'smiley' met een duim omhoog zetten, maar die keuze is er helaas niet.
Fantastisch dat je wil helpen.
#2988179
Nero schreef: Ik ben vanwege allergie net gestart met kvv met barf als uiteindelijk doel. Ik ben dus zeker nog geen volleerd barfer, maar ik woon ook in Zwolle en beresterk  ;). Dus als je een beetje energie wilt steken in het uitleggen hoe alles moet en hoe je het wilt hebben kom ik je met alle liefde helpen!!
Ik heb je een pb'tje gestuurd :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door