Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2987048
Het is wel belangrijk dat de honing rauw (koudgeslagen) is. Anders voer je gewoon suikerstroop.
Zowiezo vind ik in honing veel suiker zitten, maar dat is inderdaad niet echt een probleem van jouw hond, zolang je er niet in overdrijft.
Maar dan zou het toch vooral aan te raden zijn op de werkdagen, en niet op andere dagen.  Kan je het niet geven vlak na je opgestaan bent? Zodat hij nog niet kan opmaken of je naar je werk gaat of dat hij mag gaan werken? Kan je dat niet even geheim houden? En dan vb op de andere dagen wat geitenmelk met enkel een ei geven? Anders merkt hij natuurlijk meteen dat als hij dat krijgt, het werken is, en krijg je het er ook niet meer in....  ::)
Door Parelridder
#2987049
Tijdens extra inspannende perioden vul ik de gebruikelijke dagportie (ook relatief hoog) aan met eeen plak DARF per dag. Lekker makkelijk voor mezelf: hoef ik niks te her-berekenen, is immers volledig. Vetter dan de door mij zelf samengestelde voeding, wat precies de bedoeling is in die periode. En omdat het gemalen is, dus hap-slik-weg, eet ook de hond die van nature maat houdt toch gemakkelijk het extraatje ;) DARF heeft ook en 'Aktief' versie, dat is voor dit doel eigenlijk de beste keuze.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2987560
chipjolie schreef: Wat versta je onder extreme fysieke belasting?...
Ik voer voor meer energie geitenmelk en honing maar! Daar worden ze niet snel echt dikker van hoor, het levert wel heel goede energie :)
Geitenmelk kan je in de supermarkt kopen of anders op geiten boerderijen. Rauwe honing (bijv lindehoning van de traay) haal ik in een natuurwinkeltje.  Dit en een rauw ei meng ik door elkaar ff roeren en klaar :)
dik hoeft ie niet te worden. Maar als een simpel extratje kan zorgen voor net ff de beetje extra energie dan is het mooi meegenomen.

Darf Aktief is ook een goede, pupsel krijgt oa darf. Dus een doosje actief meenemen is simpel :-)
Door steff
#2990265
als er bij ons honden te mager staan geven we gewoon meer voer of meer vet. Barf is denk ik meestal vrij weinig vet, dus wat extra zal jou hond wel kunnen gebruiken, zeker als ie moeilijk eet, vet vinden de meeste honden lekker. Om een idee te geven, in de winter tijdens de tochten bestaat onze voeding uit ongeveer 18% eiwit en 30-40% vet. Dus op 1 kg voer is dat 300-400 gram puur vet.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2990283
Satin balls maken.
Ik weet dat niet iedereen het een even goed iets vind maar het zet wel aan en ze vinden het heerlijk mss ook makkelijk als tussendoortje op werkdagen ;)
Recept staat hier ergens als je satin balls bij zoeken intikt.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2990844
En wat doet hij als je hem 's avonds zijn eten geeft?

Hier eten ze ook altijd 's avonds. Dan kunnen ze hun eten op het gemak verteren, hoeven ze niet meer weg om te werken of spannende dingen te doen.

Ook herken ik het dat ze voor we aan het werk gaan hier ook hun blaas en darmen flink legen... Dus als ze dan 's ochtends net gegeten hebben wordt dat naar mijn idee ook niet meer volledig opgenomen als ze van de (gezonde) spanning hun darmen legen.

Ik geef ze na een dag hard werken gewoon wat meer. Soms een gekookte aardappel, maar verder eigenlijk niks aan koolhydraten. Dik zijn ze niet en ze zitten gemiddeld op de  3 á 4% met het voer. Eigenlijk het hele jaar rond.
Gebruikersavatar
Door joel
#2990865
Berna schreef: dik hoeft ie niet te worden. Maar als een simpel extratje kan zorgen voor net ff de beetje extra energie dan is het mooi meegenomen.

Darf Aktief is ook een goede, pupsel krijgt oa darf. Dus een doosje actief meenemen is simpel :-)
windhonden krijgen wel eens een pannenkoek (of 2) voordat ze een coursing gaan lopen die dag en na alle actie thuis hun gewone portie. Misschien een idee?
Gebruikersavatar
Door Berna
#2990885
Pannenkoeken moet ie niet ;-)

Hij eet prima hoor. Geen klachten, altijd savonds eten. Precies om de reden die hier boven genoemt wordt.
Satinballs.. ik weet het niet.. ga er even naar zoeken hoe en wat.

En geitenmelk; nog niet gevonden. Dacht dat het gewoon in de supermarkt zou liggen..iemand tips?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2990888
Bij de appie en poeisz hebben ze het, maar dat is geen rauwe. Bij de ekoplaza hebben ze het ook, maar geen idee of dat rauw is. Ik weet ook niet of ik in jou geval rauw heel erg belangrijk zou vinden eigenlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door