Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984923
hij is nog maar 12 weken en volgend de dierenarts was hij oke qua gewicht
hij wordt in deze face ook niet dikker zei de dierenarts dat komt pas daarna
ikzelf vind hem best wel smal en voel heel duidelijk de ribben maar hij krijgt al 50 gram meer
( praat nu over kvv)
het orgaanvlees gaar prima hoewel hap slok weg haha

als ik hem voer heb ik van puppy af aan hem helemaal alleen samen met mij buiten of in de veranda laten eten ,
hij kreeg eerst de eenden nek die doen we samen en daarna omdat het te veel was met 7,5 weken ruil ik hem tegen de rest van het voer in het bak , dit gaat prima alleen het schrokken dan pff

als ik kvv geef is het elke dag helemaal alleen en ik zit in  de tuin stoel verder op , er is niemand verder bij ( nog nooit geweest en alle deuren zijn dicht )
als hij klaar is moet hij 10 keer nog de bak na kijken gaat dan op zijn gemakkie zijn behoefte doen en we gaan weer naar binnen
hij eet al iets rustiger dan de eerste 2 weken daardoor al kan je dat bijna niet rustig noemen hihi maar zelf zie ik wel het verschil

dank je wel voor jullie tips en mee denken.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984926
CindyMayella schreef: Appie heeft nu 2x spier/orgaan/groente gehad en die heeft ie heel rustig opgegeten! Ik wist niet wat ik zag; hij kauwde zelfs op het vlees! Dus ik zie nu een hele andere hond, dan als ie zn kvv krijgt...
Ook Appie krijgt meer dan de 2%.... Hij zou 160 gr mogen hebben, maar krijgt 250 gr. We lopen veel met hem en hebben het langzaam opgebouwd na een paar weken tot wat hij nu krijgt. Tis niet precies 250 gr, soms ietsje minder en soms ietsje meer......
dank je wel Cindy ik denk dat ik ook eens probeer hem meer te geven
hij krijgt het ook verspreid over 4 keer per dag dus dan is het elke keer ook maar een beetje

dank je wel voor je antwoord
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op di 02 sep 2014, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984927
Lizzy schreef: Je brengt dat wel over op je hond, dat je het allemaal zo dood eng vindt. Probeer vooral kalm te blijven!
Nee, dat onbeperkt eten ging over pups jonger dan 8 weken die zoveel als ze wilde konden eten. Maar, als jouw hond mager is en honger heeft, zou ik hem wel meer geven ja.
oke duidelijk[/i]

Ik zou het niet doen. Maar ja, als jij doodsangsten uit staat en je rustiger bent als je ze wel plet: doe je dat.
Ik zou ze niet pletten nee. Maar ook hier geldt, als jij er de rotzenuwen van krijgt, plet ze dan eerst nog even, maar niet tot moes! Gewoon een paar tikken.

ik ga het zo proberen zonder te pletten, ik vind het van binnen wel spannend maar ben bij de hond erg rustig altijd , dus ga ze niet pletten en kijken hoe hij hiermee om gaat
het is meer hier kunnen vragen om advies wat jullie zouden doen en dan meer zekerheid voor jezelf krijgen , misschien moet ik het maar gewoon eens proberen en kan hij meer dan ik denk
en wordt daar rustiger van als hij alles zelf mag ben benieuwd


Hij heeft kennelijk ook wel veel honger. Dus ik zou hem meer eten gaan geven. En dat zit ook wel een beetje in hem. En daarnaast heeft hij inmiddels geleerd dat hij zo snel mogelijk moet eten want afpakkers liggen op de loer. Dus geef hem zijn voer, vlees/orgaanvlees met karkas en laat hem met rust :-*. En probeer zelf ook rustig te blijven. En ja, hij verslikt zich misschien wel eens in een nek. Meestal redden ze zichzelf wel hoor en kotsen ze het eruit. Probeer rustig te blijven :-*!

oke ik ga hem wat meer geven en dit echt uit proberen hoe hij hier mee om gaat want kan slecht altijd alles vast blijven houden of kapot blijven slaan
ik ga dat eind van de week doen want donderdag moet hij een middag naar mijn moeder dus kan ik niet zien die dag hoe het het hem vergaat en of de ontlasting goed is
ik laat zeker even weten hoe het is gegaan
dank je wel weer heel fijn dat er meegedacht wordt
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984940
Lizzy schreef: Wat voor hond is hij eigenlijk?

En ik zou ook van 4 naar 3 maaltijden overschakelen.
golden retriever pup

ik heb er ook over zitten denken om naar 3 maaltijden over te gaan maar dan heeft hij wel lang niets vanaf savonds tot de volgende dag want wij gaan meestal laat naar bed
of ik moet hem dan als 4e keer het  extras geven zoals het ei of visje enz
Gebruikersavatar
Door S
#2984955
Hey Ingrid, onze boef schrokt met momenten ook nogal maar ik heb het letterlijk en figuurlijk leren los te laten. Zeker een kippennek kan in mijn ogen niet zoveel kwaad, en al helemaal niet als je ze plat slaat. In jouw geval zou ik ook nog niet met karkassen durven te beginnen, dat geef ik eerlijk toe haha. Bij ons is dat trouwens nog niet aan bod dus geen recht van spreken.

Ik denk trouwens wel dat het scheelt als je het spul heel laat, dan is er echt wel wat om op te kauwen, desnoods geeft hij een paar keer terug als hij te schrokkerig is, uiteindelijk belandt het wel waar het hoort!  :)
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#2984958
Ingrid (shadow) schreef: golden retriever pup

ik heb er ook over zitten denken om naar 3 maaltijden over te gaan maar dan heeft hij wel lang niets vanaf savonds tot de volgende dag want wij gaan meestal laat naar bed
of ik moet hem dan als 4e keer het  extras geven zoals het ei of visje enz
Je kan toch ook de tijden tussen de maaltijden iets vergroten? Dat is wat ik deed bij het overstappen van 4 naar 3 en toen naar 2 maaltijden
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2984962
Naast de goede tips die je al krijgt kun je ook nog proberen om als je nog KVV voert hem uit een kong te laten eten, zo leert hij meer voor z'n eten te doen en gegarandeerde rust ;)
Ook hem niet de bak uit je handen laten grissen maar eerst laten wachten en op jou commando mogen eten (dan dus met de grote karkassen) zo heeft mijn jongste zich zelf aangeleerd dat ze gaat liggen met haar hoofd plat op de grond :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2984969
Ooh dit is echt zó herkenbaar!
Ik had precies hetzelfde met Nelson. En ik heb het in drie dagen opgelost door hem gewoon alleen maar dingen te geven die hij gewoon niet door kon slikken en waar hij hard op moest werken. Hele duif, hele kip, grote stukken karkas, noem maar op.
Gooi het in de tuin en laat hem zijn gang gaan.

Het vasthouden, daar moet je echt mee stoppen. De pup denkt alleen maar 'van mij, van mij, van MIJ!' En gaat steeds sneller eten en slikken. Gewoon iets echt groots geven en maar laten eten. Echt waar: ze stoppen vanzelf. Nelson kreeg hier gewoon een hele kip van 1900 gram. Met alles erop en eraan. Hij kón gewoon niet schrokken! Of hij kreeg een stuk konijnkarkas en dan echt een flink stuk. Gewoon de hele borst, ribben en voorpoten aan elkaar. Laat hem maar begaan, hij stopt dan echt met schrokken.

Onze Nelson kreeg bij de fokker kvv in een grote bak. Geen idee of het daar aan ligt. Ik denk eerder dat het gewoon het ras is. Kippennekken gaan er hier gewoon in als een soort haringen. Geeft niks, die zijn niet hard en die verteren echt wel. Eendennekken geef ik niet, omdat ik bang ben dat hij die toch in 1 keer doorslikt en ze dan blijven steken. Dat hij zijn orgaan en spiervlees in 1x doorslikt, ach, dat doen wel meer honden. En vleesbot geef ik gewoon grote stukken.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984970
S schreef: Hey Ingrid, onze boef schrokt met momenten ook nogal maar ik heb het letterlijk en figuurlijk leren los te laten. Zeker een kippennek kan in mijn ogen niet zoveel kwaad, en al helemaal niet als je ze plat slaat. In jouw geval zou ik ook nog niet met karkassen durven te beginnen, dat geef ik eerlijk toe haha. Bij ons is dat trouwens nog niet aan bod dus geen recht van spreken.

Ik denk trouwens wel dat het scheelt als je het spul heel laat, dan is er echt wel wat om op te kauwen, desnoods geeft hij een paar keer terug als hij te schrokkerig is, uiteindelijk belandt het wel waar het hoort!  :)
kippennekken is hap slok weg  1 keer slikken hihi heb ik al geprobeerd
maar eendenek wie weet gaat hij daar wel op kauwen en kan ik dat dikke harde stukje op het einde als nog een keer kapot meppen en de rest moet hij dan maar op kauwen
zeker vind ik de karkas wel eng maar die moet hij eigenlijk wel kauwen lijkt mij
denk ook wat ze hier zeggen dat het gewoon lef hebben is en hem eerst eens de kans geven om te leren
ik ga het toch vrijdag in alle rust eens proberen, ben heel benieuwd wat hij er mee doet en op welke manier,
het engste vind ik het idee dat zo`n ripje in de keel blijft steken maar misschien kauw ik het ook veel te veel voor hem voor met mijn plat slaan het lijkt meer op kvv als barf dan haha

dank je wel voor je reactie
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984973
Lizetta schreef: Je kan toch ook de tijden tussen de maaltijden iets vergroten? Dat is wat ik deed bij het overstappen van 4 naar 3 en toen naar 2 maaltijden
ja dat kan zeker maar de rest van de dieren die eten ook op vasten tijden dus is nu veel appart maar ik moet even kijken hoe ik dat ga doen
ik ga hem eerst eens wat meer geven en kijken of hij dan wat verzadigd is en het onrustige misschien minder gaat worden daardoor

en naar 3 maaltijden is misschien helemaal geen slecht idee al vond ik hem daarvoor nog zo klein met 12 weken
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984978
chipjolie schreef: Naast de goede tips die je al krijgt kun je ook nog proberen om als je nog KVV voert hem uit een kong te laten eten, zo leert hij meer voor z'n eten te doen en gegarandeerde rust ;)
Ook hem niet de bak uit je handen laten grissen maar eerst laten wachten en op jou commando mogen eten (dan dus met de grote karkassen) zo heeft mijn jongste zich zelf aangeleerd dat ze gaat liggen met haar hoofd plat op de grond :)
vanaf dat ze 8 weken is zet ik hem een halve meter van de bak af en blijft hij mooi zitten en wachten tot ik zeg pak het maar dus dit gaat prima , hij zit nu een meter van de bak af ik doe het voer er in en een paar sec later mag hij het pakken, ik vind het al heel knap dat hij zich kan beheersen dit kon hij de eerste week totaal niet en de bak vloog alle kanten op als je er aan kwam
dus hier ben ik al heel blij mee

met de andere honden die krijgen orgaan en pens enz in de voerbak en daarnaast ligt een soort barf matje en gooi ik de botten en het karkas op dat matje
ze krijgen alles tegelijk en bepalen zelf wat ze eerst doen en dat gaat prima , op het matje gaan ze echt voor liggen en voor de bak blijven ze staan dus best wel een rust , nu shadow nog haha

alleen ga ik met shadow nu even eerst proberen de orgaan en karkas bij elkaar te doen en kijken wat hij daarmee gaat doen, en zo maar stapje voor stapje verder
dank je wel voor je reactie
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984979
Hope schreef: Ooh dit is echt zó herkenbaar!
Ik had precies hetzelfde met Nelson. En ik heb het in drie dagen opgelost door hem gewoon alleen maar dingen te geven die hij gewoon niet door kon slikken en waar hij hard op moest werken. Hele duif, hele kip, grote stukken karkas, noem maar op.
Gooi het in de tuin en laat hem zijn gang gaan.

Het vasthouden, daar moet je echt mee stoppen. De pup denkt alleen maar 'van mij, van mij, van MIJ!' En gaat steeds sneller eten en slikken. Gewoon iets echt groots geven en maar laten eten. Echt waar: ze stoppen vanzelf. Nelson kreeg hier gewoon een hele kip van 1900 gram. Met alles erop en eraan. Hij kón gewoon niet schrokken! Of hij kreeg een stuk konijnkarkas en dan echt een flink stuk. Gewoon de hele borst, ribben en voorpoten aan elkaar. Laat hem maar begaan, hij stopt dan echt met schrokken.

Onze Nelson kreeg bij de fokker kvv in een grote bak. Geen idee of het daar aan ligt. Ik denk eerder dat het gewoon het ras is. Kippennekken gaan er hier gewoon in als een soort haringen. Geeft niks, die zijn niet hard en die verteren echt wel. Eendennekken geef ik niet, omdat ik bang ben dat hij die toch in 1 keer doorslikt en ze dan blijven steken. Dat hij zijn orgaan en spiervlees in 1x doorslikt, ach, dat doen wel meer honden. En vleesbot geef ik gewoon grote stukken.
fijn dit te horen , en zo herkenbaar wat je schrijft
goed idee een hele kip dan moet hij wel kauwen , ik ben heel benieuwd wat hij daar mee gaat doen , al vermoed ik wel dat hij hem op kan haha hij laat niets liggen
maar ik vind het een goed idee en hoop dat die van mij het ook rustiger gaat doen dan

is ook zo hoor met vast houden wordt het steeds moeilijker ik heb een washandje om mijn hand zodat het bot niet weg glijd maar de laatste dagen is het meer om mijn handen te beschermen zo hard trekt en bijt hij op het bot om het maar te pakken te krijgen hihi
ik zie ook dat dit averechts werkt maar ga het vanaf nu anders doen
thanks
Gebruikersavatar
Door Hope
#2984981
Ingrid (shadow) schreef: fijn dit te horen , en zo herkenbaar wat je schrijft
goed idee een hele kip dan moet hij wel kauwen , ik ben heel benieuwd wat hij daar mee gaat doen , al vermoed ik wel dat hij hem op kan haha hij laat niets liggen
maar ik vind het een goed idee en hoop dat die van mij het ook rustiger gaat doen dan

is ook zo hoor met vast houden wordt het steeds moeilijker ik heb een washandje om mijn hand zodat het bot niet weg glijd maar de laatste dagen is het meer om mijn handen te beschermen zo hard trekt en bijt hij op het bot om het maar te pakken te krijgen hihi
ik zie ook dat dit averechts werkt maar ga het vanaf nu anders doen
thanks
Tja, het punt is natuurlijk wel dat je in de gaten moet houden dat hij zich niet ziek eet. Dus als je echt denkt dat hij zo'n grote hoeveelheid gewoon op eet dan zou ik hem die toch maar niet geven. Ik ben heel snel over gestapt naar drie, en ook al sneller dan de richtlijn aangeeft naar 2 maaltijden. Ik weet dat er mensen zijn die elke maaltijd orgaan, spiervlees en vleesbot voeren, maar dat deed ik dus niet. Omdat de stukken vleesbot dan gewoon te klein werden en meneer zich zo ongeveer verslikte omdat hij vond dat hij het echt wel zonder kauwen naar binnen kon krijgen. Ik gaf 's ochtends orgaan en spiervlees, 's middags groenten met vleesbot (eerst groenten zodat ze die lekker naar binnen kunnen schrokken, dan is de eerste honger al wel wat weg) en 's avonds orgaan, spiervlees en wat extra's zoals een ei of een visje.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2985048
Hope schreef: Tja, het punt is natuurlijk wel dat je in de gaten moet houden dat hij zich niet ziek eet. Dus als je echt denkt dat hij zo'n grote hoeveelheid gewoon op eet dan zou ik hem die toch maar niet geven. Ik ben heel snel over gestapt naar drie, en ook al sneller dan de richtlijn aangeeft naar 2 maaltijden. Ik weet dat er mensen zijn die elke maaltijd orgaan, spiervlees en vleesbot voeren, maar dat deed ik dus niet. Omdat de stukken vleesbot dan gewoon te klein werden en meneer zich zo ongeveer verslikte omdat hij vond dat hij het echt wel zonder kauwen naar binnen kon krijgen. Ik gaf 's ochtends orgaan en spiervlees, 's middags groenten met vleesbot (eerst groenten zodat ze die lekker naar binnen kunnen schrokken, dan is de eerste honger al wel wat weg) en 's avonds orgaan, spiervlees en wat extra's zoals een ei of een visje.
dat is inderdaad wel slim , ik doe ook per maaltijd alles maar zat soms ook met het probleem dat het wat te klein werd dus wisselde ook in dagdelen met de ene keer spiervlees en bot en de andere keer orgaan om dezelfde reden
ik denk dat ik dat nu ook beter weer kan gaan doen
die hele kip zal hij inderdaad wel helemaal op eten al kan ik wel als ik het genoeg vind hem een gedeelte pens in een bak aan bieden dat ruilen doet hij prima dus moet nog even kijken wat het beste kan
maar heb er zeker meer vertrouwen in na jullie reacties

dank je wel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door