Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2950183
pike schreef: Weet natuurlijk niet hoe oud die nek van jou wel was  :biggrin2:
In elk geval verdwijnen de mineralen niet in de lucht.
week of 2 denk ik  :-[ ::)

Hmm nee dat is waar...stof tot nadenken  ;)

Nou voer ik het al tijden niet meer, maar zag dat Dego als spier nu heel veel MDM heeft dus zat er over te dubben...maar dat gaat hem dan toch echt niet worden.
Gebruikersavatar
Door pike
#2950192
Ja dat heb ik ook gemerkt dat er steeds meer mdm en steeds minder echt fatsoenlijk spiervlees te koop is bij Dego. Maar aan mij zal hij het niet kwijtraken, ik zoek wel verder.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2950195
pike schreef: Ja dat heb ik ook gemerkt dat er steeds meer mdm en steeds minder echt fatsoenlijk spiervlees te koop is bij Dego. Maar aan mij zal hij het niet kwijtraken, ik zoek wel verder.
Klopt! Ik koop paardenvlees hier zelfs gewoon bij de slager.
Net zo duur en echte topkwaliteit!
Door Martine-Tom
#2950226
Kim en Casper schreef: Gemalen spiervlees is toch anders als mdm? Hoe dit het dan met het spiervlees van kiezebrink?
Klopt, MDM is vlees/vlies wat op de botten achter blijft, dit word onder hoge druk eraf gespoten en dan nog een keer gemalen.
Door Kim en Casper
#2950230
Martine-Tom schreef: Klopt, MDM is vlees/vlies wat op de botten achter blijft, dit word onder hoge druk eraf gespoten en dan nog een keer gemalen.
Maar de vleesjes van kiezebrink zijn dus kwalitatief beter dan mdm? Ik voer met name kiezebrink spierblees in mijn nieuwe menu vanwege budget. Vindt t spiervlees niet meer te betalen..
Door Ruisje
#2950245
Kim en Casper schreef: Maar de vleesjes van kiezebrink zijn dus kwalitatief beter dan mdm? Ik voer met name kiezebrink spierblees in mijn nieuwe menu vanwege budget. Vindt t spiervlees niet meer te betalen..
Als het gemalen spiervlees van kiezebrink is weet je natuurlijk niet of het (deels) MDM is. Als 1 kilo vleesbot (ongemalen) duurder is dan 1 kilo gemalen spiervlees van hetzelfde diersoort, dan heb ik mijn twijfels.
Ik zou zoveel mogelijk proberen spiervlees aan stuk te kopen. Via lijntjes hier is het meestal goedkoper te krijgen dan gemalen bij kiezebrink.
Door Kim en Casper
#2950252
Ruisje schreef: Als het gemalen spiervlees van kiezebrink is weet je natuurlijk niet of het (deels) MDM is. Als 1 kilo vleesbot (ongemalen) duurder is dan 1 kilo gemalen spiervlees van hetzelfde diersoort, dan heb ik mijn twijfels.
Ik zou zoveel mogelijk proberen spiervlees aan stuk te kopen. Via lijntjes hier is het meestal goedkoper te krijgen dan gemalen bij kiezebrink.
Tsja alleen komen die lijntjes maar zelden in Brabant.. Anders had ik dat echt gedaan..
Door Ruisje
#2950259
Kim en Casper schreef: Tsja alleen komen die lijntjes maar zelden in Brabant.. Anders had ik dat echt gedaan..
Waar in brabant woon je dan? Ik heb vorige maand nog met een busje o.a. ganzenspiervlees door brabant gereden. ;)
Door Kim en Casper
#2950268
Ruisje schreef: Waar in brabant woon je dan? Ik heb vorige maand nog met een busje o.a. ganzenspiervlees door brabant gereden. ;)
Ik woon in dongen. Casper heeft allergie voor gevogelte. Dat maakt dat er bijna niks anders is dan paardenvlees of kiezenbrink.. Maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat kiezebrink mdm gebruikt... Het is geen vrij maar echt gehakt zeg maar. Heb net hij lupa veel gemalen vlees besteld zal eens een foto plaatsen als ik t heb.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2950279
Ik heb 1 keer gemalen hazenvlees gekocht bij Kiezebrink en dat doe ik nooit meer. Zou best wel een groot deel mdm geweest kunnen zijn, al kende ik die term toen nog niet.
Ze lusten het hier niet, maar goed, dat kan ook liggen aan het feit dat het gerijpte haas was en daar is op zich niets mis mee.
Het is alleen dat het wel zo'n vliezig fijn spul was. Heel droog ook.  Als ik verse haas maal is dat niet te vergelijken, om te beginnen is dat rood-bruin ipv gewoon vaal-bruin...

Het spiervlees is tegenwoordig niet goedkoop, maar dan weet je ook dat als je wel goedkoop kan krijgen, je je moet afvragen waarom.  Omdat het overtijd is? Omdat het kwalitatief op niets trekt?  Omdat het vol water zit? Of ingevoerd van weet ik veel waar?
Ik vind vooral dat het opvalt dat je tegenwoordig echt mooi wild vlees kan krijgen voor dezelfde prijs als gewoon industrievlees.  Dat is misschien maar tijdelijk en misschien heb ik gewoon geluk waar ik aan kan geraken, maar ik ben er wel heel erg blij mee.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2950309
Kim en Casper schreef: Maar de vleesjes van kiezebrink zijn dus kwalitatief beter dan mdm? Ik voer met name kiezebrink spierblees in mijn nieuwe menu vanwege budget. Vindt t spiervlees niet meer te betalen..
Tja... Ik ben het helemaal met je eens, het is echt duur.
Maar het punt zal zijn dat kiezenbrink dus niet het beste spiervlees maalt, want dan was het niet zo goedkoop.
Ik voer hier niet veel soorten spiervlees. Paardenvlees koop ik in Tilburg, bij een slager daar die echt mooi vlees heeft en niet te duur. Rundvlees koop ik bij degomeat. Die heeft soms ook mooi kalkoenspiervlees. Ik geef 1 x per twee weken gemalen paardenvlees uit Best, 1 euro per kg. Ik bespaar liever op vleesbot. Kip hebben ze hier op de markt vaak. Mooi vlees maar voor echt minder geld. Eend hetzelfde. Vis heeft de visboer soms wel eens over. Eitjes haal ik bij de boer, stukken goedkoper. De lijntjes op bp staan ook in mijn favorieten, maar in Brabant zitten is niet erg handig nee.
Ik geef ook geen tig verschillende diersoorten. Liever minder soorten maar meer kwaliteit.
Door Kim en Casper
#2950330
Af en toen rug ik zelfs naar brokken.. Of eigenlijk van alles wat. Dan een dag brok, dan een dag KVV, dan weer barf. Van alles wat... Ik weet t af en toe niet meer en dan ook nog die prijzen...
Door Ruisje
#2950424
Kim en Casper schreef: Ik woon in dongen. Casper heeft allergie voor gevogelte. Dat maakt dat er bijna niks anders is dan paardenvlees of kiezenbrink.. Maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat kiezebrink mdm gebruikt... Het is geen vrij maar echt gehakt zeg maar. Heb net hij lupa veel gemalen vlees besteld zal eens een foto plaatsen als ik t heb.
Dan ben ik toch bijna langsgereden ;) Maar jammer dat Casper allergisch is voor gevogelte (ook wilde vogels?), want ganzen- en zwanenspiervlees is prachtig mooi vlees! Dan wordt de spoeling dun. Maar ik heb ook al via lijntjes hertenvlees gehad (brabant). Mijn duurste spiervlees is € 3,50 / kg en dat is het wilde ganzenvlees. Verder heb ik kalkoen (via de poelier) en guanaco, paard, hert en zwaan via lijntjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door