Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2940388
Martine. schreef: Mijn moeilijkste eter heeft ooit ook moeilijk gedaan met botwerk. Die kreeg van mij standaard eerst het bot in de bak, pas als dit op was zette ik de rest neer. Op een gegeven moment viel het kwartje dat het lekkere na het botwerk kwam.

Nu is het niet meer nodig maar soms doet ze nog wel eens moeilijk met vis. Zalm, makreel, sardientjes zijn gewoon niet zo lekker volgens haar. Als ik dit geef zorg ik dat ik twee eendagskuikens heb ontdooit (absoluut favoriet en het is toch degelijk een hond)  Ik laat zien dat die in een bakje op de aanrecht blijft en als haar vis op is dan krijgt ze haar kuikens en anders gaat het hele zaakje weer terug de koelkast in. Eigenlijk omkoping maar ik hou het maar op motivering ;-)

Of ik bij spugen op iets makkelijks verteerbaar zou overgaan zou ik laten afhangen van het soort spugen. Gal spugen door een lege maag of dat het echt ingewanden zijn die opspelen. In het laatste geval zou ik zeker zwaar botwerk zoals ribben overslaan.
dat ga ik ook maar is doen,het is bij de mijne niet alleen met botwerk maar zo nu en dan heeft ze zo haar bui  >:( dus ook met spiervlees of kvv maakt niet uit,denk puberen? ze word 2 in september zou dat nog kunnen?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2942850
Uiteindelijk is het vlees en een deel van de ribben opgegaan. Ik had het misschien verkeerd geknipt, maar er zaten wat botjes aan die echt heel zacht waren. Toen Jacy door had dat het eten was (en paard), wilde hij het niet meer afstaan en is doorgegaan tot het op was  :D  Botten die te hard waren heeft Jacy laten liggen en zijn weggegooid

Zijn buikje is gelukkig weer helemaal in orde. Hij heeft niet meer gespuugd  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door