Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2891626
In de gewone supermarkt winkels bedoel je?
Ja daar is vooral kip, rund en varken. En vis.
Met de kerst komen er wel wat wild producten bij. Maar lam ofzo moet je echt bij de Turkse slager halen. Soms hebben supermarkten wel konijnen bouten..
#2891681
Annemarie Rijnveld schreef: Ik zit net bij Kiezebrink te kijken.....zijn de karkassen van Kiezenbrink ook van die armetierige dingen?
Ik had vorig jaar via een BP lijntje Kiezebrink fazantkarkassen. Die waren echt enorm kaal, dus moest ik er extra spiervlees aan toevoegen. Vond ik zelf geen probleem, omdat het bij mij sowieso in de malert verdwijnt. De mixen van Kiezebrink worden van dezelfde karkassen gemaakt, daarvan is bekend dat je extra spiervlees moet toevoegen.

Edit: Als je er geen problemen mee hebt, zou je ook hele prooidieren kunnen bestellen, dan heb je het probleem van kale karkassen niet
#2891697
Ik heb de laatste paar keer fazant en patrijs karkassen besteld en moet zeggen dat zat toch best nog wat vlees aan, zaten zelfs de poten nog aan incl voetjes

De bio kip karkassen zit ook best wat vlees aan maar helaas zijn die de laatste tijd knetter en knetterhard. Die bestel ik dus niet meer, kwam er zelfs met snoeischaar niet door
#2892979
Parelhoenkarkas is bijna overal vrij kaal. Ik heb verder niet de ervaring dat de karkassen van Degemeat kaal zijn hoor. Vrij bevleesd. Tegenwoordig bestel ik bijna alles met de lijntjes van BP, dus weet niet hoe het tegenwoordig is.
#2893032
Ik heb nooit karkassen bij Degomeat besteld, wel een keer patrijzenpoten. Die vond ik niet zo mooi, op de foto stonden goed bevleesde pootjes maar toen ik ze kreeg bleek boven het kniegewricht alleen kaal bot te zitten, het vlees was eraf. Het spiervlees (ook wild) van Degomeat vond ik geweldig mooi, dat wel, maar die poten vielen toch wat tegen.
#2893257
Annemarie Rijnveld schreef: Bedankt iedereen!! Mowgli, de hele prooidieren zouden ideaal zijn, maar ik heb ze het liefst zonder vacht...dus die vallen af.

Ik ga eens andere on-line shops uitproberen, zag ook Natuurlijk Dier, misschien is die iets beter.
pike schreef: Degomeat heeft wel hele geslachte konijnen, zonder vacht, wel met kop, alle vlees en orgaantjes, geen darmen.
#2893288
kakocavi schreef: Ik heb nooit karkassen bij Degomeat besteld, wel een keer patrijzenpoten. Die vond ik niet zo mooi, op de foto stonden goed bevleesde pootjes maar toen ik ze kreeg bleek boven het kniegewricht alleen kaal bot te zitten, het vlees was eraf. Het spiervlees (ook wild) van Degomeat vond ik geweldig mooi, dat wel, maar die poten vielen toch wat tegen.
Yep, dat heb ik ook gehad met de patrijspoten.  Dat waren zo'n zielige kleine stukjes en het onderbeen was het enige vlees dat ik gezien heb.
En de fazantnekken hing de huid er nog aan dus dat was ook meer als de helft vet en huid want zo'n fazantnek is echt wel dun (zoals een pink).
Karkassen heb ik er nooit besteld. Voor katten zijn karkassen van gevogelte niet zo evident...  De ruggen gaat nog, maar die kam, sleutelbenen en schouders bij hele karkassen zijn wat minder...
#2893618
Ik denk dat het net is wat je gewent bent.

Toevallig heb ik laatst eendenrugstukken gekocht bij Dego. Aan de hand van de foto verwachte ik heel wat vlees, maar in het echt was dat echt niet zo. Het zijn eigenlijk karkasjes met aan de buikkant zo goed als kaal en op de rug kant iets vlees. Gemiddeld gezien is het wel redelijk bevleest.

Ik heb ook kwartelkarkassen van hun, maar moet dat nog geven.

Tam konijn karkassen zijn wel redelijk bevleest van Dego.

Wild konijn karkas van Dego vond ik altijd vrij kaal en er zit lood in.

De geslachte kwartels zijn overigens duur, maar super mooi.. Ik voer ze aan de kat.. Al het vlees zit er nog aan en alle organen er nog in..
#2893808
Roosj schreef: Ik denk dat het net is wat je gewent bent.

Toevallig heb ik laatst eendenrugstukken gekocht bij Dego. Aan de hand van de foto verwachte ik heel wat vlees, maar in het echt was dat echt niet zo. Het zijn eigenlijk karkasjes met aan de buikkant zo goed als kaal en op de rug kant iets vlees. Gemiddeld gezien is het wel redelijk bevleest.

Ik heb ook kwartelkarkassen van hun, maar moet dat nog geven.

Tam konijn karkassen zijn wel redelijk bevleest van Dego.

Wild konijn karkas van Dego vond ik altijd vrij kaal en er zit lood in.

De geslachte kwartels zijn overigens duur, maar super mooi.. Ik voer ze aan de kat.. Al het vlees zit er nog aan en alle organen er nog in..
ja, zeer zeker! Ik koop in Italie het gevogelte en konijn bij de slager in het dorp, lam/geit soms in de bergen of bij een duitse web shop, waar ik ook andere dingen bestel.

Dank je voor vleesbotbeschrijvingen.  :)
#2894205
pearlsofpassion schreef: Ja, maar dat is niet wat je gekregen hebt...
Kan jij niets aan doen he, maar rugstukken is zonder die kam er vooraan op.  Dus hebben ze je niet helemaal gegeven wat je besteld hebt.
Klopt. Maar dat heb ik bij anderen ook wel mee gemaakt..  Bij Lupa kreeg ik pens met milt. Die milt moesten mijn honden niet eens, kon ik zo weg gooien..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door