Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2877772
nova schreef: Maar hoort dat gedrag  niet gewoon bij de hond?

moeder-wolf  gaat immers met een volle maag naar haar nest, maakt daar vervolgens haar maag leeg voor de puppekinders, en  gaat weer opnieuw op zoek naar voedsel.

dussss.... zegt u het maar  :)
Ik denk dat het antwoord ook daarin ligt.

Mijn katten doen het trouwens ook. En ik denk niet dat kattenmoeders overgeven voor hun kinders. Die kunnen de kleine prooien gewoon meebrengen naar het nest en kittens gaan volgens mij gewoon over van melk op prooi.
Maar Cuzco durft dus ook wel eens wat kots van een ander (Luis doorgaans) opeten.  Soms, niet altijd. Als hij zelf moet teruggeven (meestal van te snel te eten) eet hij het ook 9 van de 10 keer zelf terug op.  Luis eet het nooit terug zelf op als hij gekotst heeft. 

Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar hier is het wel enkel en alleen als het voedsel echt net opgegeten is en er dan terug uitkomt. Eens half verteerd, moeten hij het niet meer hebben.    En dat maakt wel verschil in smakelijkheid, of het net gegeten is of al bijna verteerd.  Ik heb wel eens gehad dat Cuzco een kippennek in zijn lengte had opgegeten en dan 2 kamers verder er weer uitgegooid (godzijdank dat dat goed gegaan is). Maar dat was in de begin van barf en hij was zo geschokken dat hij hem niet terug opat. Die heb ik gewoon in een keukenpapier drooggedept (en hem nog eens gevoerd) en je merkte op wat tandmerken na niet eens dat hij al eens gegeten was geweest.  ;D 
Het maagzuur had er gewoon nog geen vat op gehad.
#2877866
Vers of brokken, het opslobberen van kots (eigen of andermans) vind ik echte en super ranzig gezicht. Maar als het niets anders is dan hun maaltijd - geen prop gras of zo - dan laat ik het toe en kijk maar even niet. Stomweg omdat ik het zonde vind dat goede voedsel weg te gooien, slechts omdat het net ook al eens naar binnen werd gewerkt. Daarnaast is het een een klusje om van te rillen het zelf op te ruimen, dus fijn als ik niet meer hoef te doen dan nog even na-poetsen.. :-[ 'k Moet zeggen dat ik wel rekening houd met wie, waarvan gaat braken om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Mijn oudste eet sommig vlees te gulzig en als ik het dan niet klein snijd, braakt ze het zonder twijfel weer op (keer op keer, op keer, op keer..). Dus die krijgt bepaalde producten alleen in stukjes die ze ondanks de gulzigheid wél goed verdraagt.

Om terug te komen op 'het facet waaraan ik maar niet kan wennen': als ik zelf ziek ben (misselijk, bijv. migraine) kan ik ontzettend slecht tegen de geur van rauw vlees. Verder nooit enige last van, ze krijgen dan ook echt mooie voeding dus dat stinkt ook helemaal niet... Totáál geen afkeer of weerzin t.a.v. vlees, maar als ik misselijk ben staat zelfs de gedachte aan de geur me al tegen. Afschuwelijk om dan m'n bed uit te moeten om hun maaltjes te geven, terwijl die me dan zo misselijk maken.
Huh, maar dat zijn dan ook de enige dagen in het jaar dat ik wenste brokjes te willen voeren :biggrin2:
#2877907
Ik kan de plek waar de kots lag, niet schoner maken met een sopje, ze blijven poetsen tot er geen luchtje meer aan zit.
Waar ik veel meer moeite mee of bijna ga kotsen als ze in het voorbij gaan een hap proberen te nemen of soms lukt het net uit een vreselijke vieze, stinkende, goor uitziende brokken hoop stront, bah, bah , na een week zie je nog de resten liggen op de stoep.
Gr Boa
#2878189
Soms hè, soms... zou ik willen dat Max zijn kots WEL op zou eten...

Gatverdegatverdegatver, hij kotst net zijn visje van vanmorgen uit, en laat het gewoon liggen  :-X Een LUCHT! Om zelf ook van te gaan :puke: En omdat hij het dus NIET opeet, en de rest van het vee hier ook niet, moet ik het (bij gebrek aan meneer S) gewoon ZELF opruimen  :yucky:

Bahbahbahbahbah  :-X
#2878216
Kim_S schreef: Soms hè, soms... zou ik willen dat Max zijn kots WEL op zou eten...

Gatverdegatverdegatver, hij kotst net zijn visje van vanmorgen uit, en laat het gewoon liggen  :-X Een LUCHT! Om zelf ook van te gaan :puke: En omdat hij het dus NIET opeet, en de rest van het vee hier ook niet, moet ik het (bij gebrek aan meneer S) gewoon ZELF opruimen  :yucky:

Bahbahbahbahbah  :-X
Je hebt toch kinderen?  8)
#2878259
Anne in Duitsland schreef: Gewoon laten liggen dan? Met een beetje geluk stapt meneer S morgenvroeg voor dag en dauw in de flup en zuigen z'n sokken de drab op.  :biggrin2:

O bah, nou moet ik zelf even met een koud kompresje gaan liggen, om dat beeld weer kwijt te raken. :-X
Ik zal wat in een zakje doen en naar je opsturen. Leg je dat bij jou in de kamer een hele nacht. Denk niet dat je dan ooit nog zoiets adviseert... :biggrin2:

Met andere woorden, ik heb het door de plee gespoeld en heul veul luchtverfrisser gespoten  :P
Het ruikt hier weer naar bloemetjes nu  8)
#2878778
eelke schreef: Ik denk juist altijd *ikhoopdattiehetopeetikhoopdattiehetopeet*

Honden eten ook graag pens en poep, dus kots past prima in dat rijtje!
Dat hoop ik ook altijd, want als ze het opnieuw opeten weet ik een ding zeker: ze zijn niet ziek. Als er gekotst wordt en het blijft voor een ander liggen is het doorgaans foute boel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door