Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjolijntjuh
#2846572
Nadat ik voor mijn katten zelf ben gaan malen en het aardig onder de knie heb (op wat vriezer en voorraad probleempjes na dan), heb ik de stap gezet om ook voor Dancer zelf samen te stellen en hem aan het echte werk te zetten.
Hij staat al een tijdje op die rollen kvv en dat gaat prima.
Dus zo gezegd zo gedaan, karkassen/spiervlees/groente geen probleem alleen het orgaan werd vakkundig met minimale aanraking naast de bak gelegd en er werd niet meer naar omgekeken.
Dus hup orgaan door de maler en dan zo maar eten, nopes dan eet meneer er gewoon omheen en alles waar orgaan aanzit word dan ook niet meer gegeten.
Daar begonnen mijn hersens te kraken, tjah en wat nu...
Dus hop lezen, vragen aan een vriendinnetje van mij die twee barfers heeft of die nog tips had.
Het lichtjes aanbraden van orgaan geen suc6, het drogen van orgaan nopes word niet gegeten, dan maar terug naar weer compleet gemalen maar dit keer door mijzelf, nee dat was het ook niet voor hem, na 1 hap had meneer zoiets van eet het maar lekker zelf ik ga wat anders doen.
Bak weg halen na zoveel tijd en weer terug zetten en dat paar dagen vol houden werkt ook niet.

Nu zullen velen denken joh dan blijf je toch die rollen voeren, tjah zou kunnen is het niet dat het een beetje duur word, en ik hem eigenlijk gewoon aan het kauwen wil hebben...

Dus nieuwe ideeen heel erg welkom
Door spikkel
#2846630
Balen is dat, ik heb 1 hondje die er ook niet dol op is. Als ik orgaan voer, ik voer elke dag, voor haar moet het niet teveel zijn in 1keer. Ik hou het even onder de hete kraan in een zeefje en doe er dan wat hüttenkase er door heen. Omslachtig dat wel, maar inmiddels hoeft het (na 1 jaar)hart en lever niet meer onder de hete kraan.
Nier blijft wel lastig.
Door Kooiker
#2846675
Ik weet niet wat voor orgaan je voert, maar ik heb wel gelezen dat sommige honden biologische orgaan wel eten en 'gewone' organen niet. Misschien de moeite van het proberen waard? Mengen met wat sterk ruikende pens werkt ook niet?
#2847157
Ik voer iedere dag compleet om het zo maar te noemen, veel te bang dat ik in de war raak met de dagen en dat ie dan iets mist (mijn onzekerheid nog denk ik), dus hij zou elke dag een beetje krijgen.
Enigste wat ik er op dit moment stiekem goed in krijg is runderhart...
Verder heb ik verschillende organen geprobeerd van kip tot paard en alles waar dat aan kleeft word niet meer gegeten, dus iets er doorheen roeren werkt helaas ook niet.
Biologisch heb ik nog niet geprobeerd dus dat is een goed idee om te kijken of dat wel lukt
pfff gelukkig zijn er dus meer die er mee mieren  ;)
Door Lizzy
#2847315
Ik zou biologische lever gaan voeren. Dat eten de meeste wel. En ik ken echt veel honden hoor, die niet-biologische organen gewoon niet eten.

Als hij wel hart eet, ben je in ieder geval van dat probleem af.

Als hij ook geen bio-lever wil eten, dan zul je orgaanvlees moeten laten vallen en op een andere manier moeten zorgen dat je hond wel vitamine A en D binnen krijgt. Levertraanolie is het enige dat ik kan bedenken. Zeker voor de wintermaanden wel goed. In de zomermaanden kun je stoppen met levertraanolie (veel te zwaar) en dan krijgt je hond via de zon wel genoeg vitamine D binnen (en ik neem aan dat je ook vette vis voert?). Vitamine A vang je dan wel op door voldoende beta-caroteen te geven, de voorloper van vitamine A. Je zou dan bijv. af en toe een schepje biologisch (!!) rode palmolie kunnen geven. Dat bevat veel vitamine E en beta-caroteen.

Dus resume, zo zou ik het doen: eerst biologische lever en nier proberen. Als hij dat ook niet eet, orgaanvlees (behalve hart) schrappen en in de winter levertraanolie geven en in de zomer biologische rode palmolie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door