Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2847048
Maar de bio-kippennekken die ik heb, zijn nog een stuk groter dan die grootste op deze foto.
Of ik moet me erop miskijken.
Die ik heb, denkt Stijn altijd van het dat eendennekken zijn.... :P Maar ze zijn lichter van kleur, en iets slanker toch.
Door Lil
#2847114
pearlsofpassion schreef: Maar de bio-kippennekken die ik heb, zijn nog een stuk groter dan die grootste op deze foto.
Of ik moet me erop miskijken.
Die ik heb, denkt Stijn altijd van het dat eendennekken zijn.... :P Maar ze zijn lichter van kleur, en iets slanker toch.
Dat kan toch?

Kippen zijn er van heul erg klein dat behoorlijk groot. Naast het verschil in leeftijd waarop ze geslacht worden, voer dat ze krijgen en omstandigheden waaronder ze gehouden worden.

Toch juist raar dat er zo veel nekken van hetzelfde formaat zijn of denk ik nu erg krom?
Door domestic diva
#2847296
Dit zijn volgens mij eenden nekken.
Deze geef ik ook aan Quinty, wel oppassen want er zit een vrij groot stuk bot aan wat mijn dwerg Schnautzer laat liggen.
Dit gooi ik dan weg, haar grotere vrienden en vriendinnen krijgen het wel klein.
Door Lil
#2847303
domestic diva schreef: Dit zijn volgens mij eenden nekken.
Deze geef ik ook aan Quinty, wel oppassen want er zit een vrij groot stuk bot aan wat mijn dwerg Schnautzer laat liggen.
Dit gooi ik dan weg, haar grotere vrienden en vriendinnen krijgen het wel klein.
Zijn dan wel erg lichtgekleurde en erg kleine eendennekken. Denk echt dat dit kip is hoor. Eend is veul groter en ook anders van kleur.
Door Lil
#2847321
Debbie1982 schreef: Zal binnenkort een foto maken als ze ontdooit zijn. Ze zijn veel donkerder gekleurd dan de kleine.
Zal ik kijken of het hier morgen de eendennekken voldoende ontdooit zijn. Die heb ik toevallig te ontdooien gelegd, maar het is een hele grote portie dus ontdooien gaat waarschijnlijk niet in een dagje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2847524
Eend is een stuk donkerder.  Eend is rood.
Kip is roze.  De plofkip is vrijwel wit, maar bio-kip is echt roze-oranje.
Dit is bio-kip, zeker weten.
Gebruikersavatar
Door pike
#2880104
voor mij staat er enkel kippennek op de foto. Wat handig is als je zo'n foto maakt: Leg ze op een vel millimeterpapier of leg er een centimeter naast, dat geeft aan hoe groot ze daadwerkelijk zijn.
Dit grootteverschil zie je trouwens ook bij eendennekken en ganzennekken. Want ook eenden en ganzen heb je in verschillende soorten en maten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door