Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2819606
Kan het nog iets te maken hebben met direct na de grote wandeling te geven?
Dat ze op een of andere manier nog niet de rust in haar lijf heeft om te eten?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2819642
Simone V schreef: tja, ik heb dat dus nog nooit geprobeerd. ik bied het altijd later op de avond voor de 2e keer aan. En dan wordt het altijd goed gegeten...
Maar als ik dat dus een volgende keer niet doe, en ze eet bijv de kippenekken op en laat het spiervlees staan. Zou jij dan de volgende dag alleen dat spiervlees geven en niks extras erbij? Want dan krijgt ze 2 dagen achter elkaar een halve portie...
Dan zou ik haar óf standaard later op de dag gaan voeren, óf gewoon streng zijn en zeggen: nu niet eten is morgenavond pas weer eten. Maar een paar uur later weer aanbieden zou ik niet meer doen.
Door Cathelijn
#2819649
Simone V schreef: Dat heb ik dus nog nooit gedaan. Dat zou ik eens moeten plannen dan (moet op tijd ontdooit zijn), maar werk ik het dan juist niet in de hand dat ze naar 2x per dag eten gaat? dat is juist wat ik niet wil.
of bedoel je: 's ochtends al haar eten geven?
Dan zou ik haar alles geven (als je genoeg rust kunt inplannen), gewoon om eens uit te proberen. Ben gewoon nieuwsgierig of het haar echt om het eten gaat.
Door Simone V
#2819676
Kaela schreef: Dan zou ik haar óf standaard later op de dag gaan voeren, óf gewoon streng zijn en zeggen: nu niet eten is morgenavond pas weer eten. Maar een paar uur later weer aanbieden zou ik niet meer doen.
ik ben vandaag gelijk begonnen met je eerste suggestie: later op de avond alles aanbieden. Madammeke snapte er niets van (ahhh), stond bij de keuken te kijken...hallo en ik dan? genegeerd (pjiew toch wel moeilijk) en nu ligt ze te slapen. Maar ik hoef maar op te staan en ze denkt dat het voor haar is  ;) Straks eerst een stuk wandelen en dan krijgt ze d'r eten. Ben benieuwd!
Als ze nou niet alles opeet, is het meteen suggestie 2 uitvoeren (oei, wat streng ineens, die hond weet niet wat d'r overkomt)

@Cathelijn, ik hoop dus dat bovenstaande werkt, anders kan ik altijd jouw idee nog eens uitproberen.
Want ik denk eigenlijk ook dat niet alleen om het eten gaat, maar dat ze mij uitprobeert 'als ik nou zielig genoeg kijk, dan gaat ze mss wel kip uit de vriezer halen  :biggrin2:' ze kan maar blij zijn dat ik zoveel van haar hou  :smitten:

Hoe denken jullie eigenlijk over iets extra's geven na inspanning overdag (lees na 1 of 1,5 uur speuren)? Of dan ook liever 's avonds iets extra's erbij?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2819707
Simone V schreef: Hoe denken jullie eigenlijk over iets extra's geven na inspanning overdag (lees na 1 of 1,5 uur speuren)? Of dan ook liever 's avonds iets extra's erbij?
Ik geef lang niet elke dag hetzelfde aan eten. De ene dag minder, de andere dag meer. Soms ligt dat aan hoeveel hij gedaan heeft, soms komt het gewoon zo uit met wat ik uit de vriezer heb gehaald. Als hij veel inspanning heeft geleverd zorg ik er wel voor dat ik eerder aan de ruime kant zit (een kilo), dan ga ik geen krappe portie (700 gram ofzo) voeren.

Ik voer dat dus bij de dagelijkse portie, want ik ga er van uit dat de hondenmaag voor 1 grote portie en niet voor meerdere kleintjes is gemaakt. Oscar krijgt wel veel voerbeloningen, dat vind ik al meer dan genoeg afwijken van het "1 keer per dag het verteringsstelsel aan het werk".

Succes met uitproberen. Niet te snel opgeven, je moet wel even volhouden vrees ik (want zielige blikken zijn hardnekkig  ;) )
Door Simone V
#2819755
Het is begonnen hoor......konijn mdm met groenten is opgegeten, 1 stukje reerib ook maar de rest van de ribben laten liggen...
weggehaald en morgen is er weer een dag  :-[ het interesseerde haar geen *** dat ik de bak weghaalde.......
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2819821
Ze leert het wel.
Nu maakt ze zich geen zorgen omdat ze er nog nooit last van gehad heeft dat ze iets weigert.  Een beetje later tweede kans en dat vind ze vast prima zo.
Wacht maar tot ze doorheeft dat het bij die ene keer eten blijft.  ;)
Door Simone V
#2819878
Ja ik ben sterk geweest. Moest alleen manlief ook nog boos aankijken. Sita had er eigenlijk niet zoveel last van(heeft de hele avond liggen slapen), begint hij er teksten uit te kramen 'oh ze heeft honger' 'ow krijg je helemaal niks te eeeeten'  grrr
Nou ben ik benieuwd morgen. Dus ze krijgt haar reeribben van vandaag. Het spiervlees was wel op, dus volgens schema krijgt ze morgen bot met orgaan. Het orgaan heb ik uitgehaald. Zal ik dan maar eerst de ribben aanbieden, voordat ze de pens krijgt?
Door Vivianneb
#2819894
Ik wil je als mede witjes eigenaar erg veel succes wensen! Want die blikken die ze naar je kunnen werpen .... je kan beter de hele dag met een blinddoek oplopen..
Ik heb helaas geen oplossing voor je - maar zo te zien heb je gelukkig genoeg tips om uit te proberen :)
Door Simone V
#2820293
nou...ik kan haar blikken nog weerstaan, ook omdat het zoooo doorzichtig is.
vandaag haar reeribben gegeven (nog niet de pens/orgaan erbij gedaan), en ze begon lekker te smikkelen. Ik was al blij!! Alleen... het laatste stukje laat ze liggen...ze gaat gewoon liggen he..'zooo.. ik ben klaar' na 5 minuten heb ik haar d'r supplementen gegeven, meestal gaat ze dan verder met eten. Maar nee, nu niet. Dus voor de 2e achtereenvolgende dag heb ik haar eten maar weer weggehaald.

Voor morgen krijgt ze het laatste overgebleven stukje reerib als eerste. Als dat op gaat, krijgt ze het orgaan wat het eigenlijk voor vandaag bedoeld is. En als alles op gaat, krijgt ze nog kipstukken.
Toen ik de kip uit de vriezer haalde, had ik eigenlijk mijn camera erbij moeten hebben. Ze keek me heel verheugd aan 'ow lekker kip, krijg ik dat?' en ze begon haar bek al af te likken...........allemachtig, wat kan ze schattig kijken, maar ik trap er niet meer in!

Of zou ze aan +/- 400 gram genoeg hebben? ze krijgt al een jaar ongeveer 800 gram per dag en daar valt ze niet van af, en komt er niet van aan....na een paar dagen halve porties zou ze toch honger moeten krijgen? of afvallen?
Door Vivianneb
#2820615
Oh dus met kip eet ze wel haar volledige 800 gram op! Wat een tut ;)

Wat ik dan zou doen is dingen die ze lekker vindt meer geven en dan wat ze minder lekker vindt minder. Zo kom je aan je variatie, de maag kan prima tegen wat meer (is nog goed ook want dan wordt de maag een keer helemaal opengevouwen en schoon gespoeld). Als ze verder niet afvalt (of aankomt) dan is het prima verder..

Ik geef ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid, het is ook maar net wat ze die dag gedaan hebben en wat ze de volgende dag gaan doen.
Door Simone V
#2820654
Zeker een tut! wel een lieve tut trouwens  :biggrin2:
ik ga toch nog maar een paar dagen volhouden dat ze moet eten wat ik voorschotel. Als ze gaat afvallen, kan ik altijd nog een kipdag tussendoor geven.....
wat lekker is meer geven en minder lekker minder, gaat niet werken. Alles is al in porties verpakt...nah ja eerst maar eens een paar dagen aankijken nog.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2820910
Ik denk inderdaad ook dat dat prima is.
Af en toe een dagje met enkel lekkers (en dan misschien een dubbele portie) om gewoon eens goed dat gewicht aan te vullen.

Maar waarschijnlijk gaat het wel meevallen hoor, zal ze het wel snel leren. 
Als het goed is, krijgt ze vandaag dus dat laatste stukje ree en als ze dat opeet (ik duim!  ;)) dan krijgt ze daarna pens (juich! Feest!) en dat is een erg goede beloning voor het stukje iets minder lekkers op te eten. 
Dat gedrag van het op te eten omdat er dan wat lekkers komt, train je er snel in hoor, geloof me vrij.  :biggrin2:

Ik vind trouwens dat je het prima gedaan hebt.  Eerst de reeribben gegeven, en de pens achtergehouden. Anders had ze inderdaad gewoon haar orgaan opgeten en de ree weer laten liggen. Daar kan je geld op zetten.
Wel balen dat ze dan een stukje liet liggen gisteren zodat je haar beloning niet kon geven en ze weer minder gegeten had.  Ik ken het gevoel.  ;)
Ik hoop dat ze het snel doorheeft. 

Wat ik zelf zou durven is de kip ook nog geven vanavond, als de ree op is.  Tezamen met het orgaan of niet, dat moet je zelf beslissen.  Als je denkt dat ze het orgaan dan laat liggen, zou ik dat niet doen en eerst het orgaan geven.
Maar met een beetje geluk eet ze gewoon alles wat je uitgehaald hebt vanavond op.  Dat zou wel mooi zijn.  :)
Zowel voor haar als voor jou.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door