Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2811574
Ik heb van iemand gehoord dat je je hond rustig 2 of 3 dagen per week alleen pens kunt voeren volgens het principe van vers voeren. Maar dan klopt heel je verhouding toch niet meer of heb ik het mis? Ik ben zelf eigenlijk redelijk spaarzaam met pens.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2811594
hannabelgje schreef: Ik heb van iemand gehoord dat je je hond rustig 2 of 3 dagen per week alleen pens kunt voeren volgens het principe van vers voeren. Maar dan klopt heel je verhouding toch niet meer of heb ik het mis? Ik ben zelf eigenlijk redelijk spaarzaam met pens.
Vroeger kon ik iemand die voerde alleen vuile verse pens.
Volgens mij werd het niet eens ingevroren maar haalde ze het vers bij de slachterij.
Had een grote ton en sneed lappen af en gooide naar iedere hond wat toe. ;)
Honden werden allemaal 15+ Van klein tot groot.
En de honden werden nooit geent. Zwommen in de boerenslootjes ect.
Liepen zeker 10 honden altijd rond.
Door BAC
#2811706
Ik geef zoals hier wordt geadviseerd, de helft pens de andere helft hart, nier en lever.

Deze helft pens krijgt ze op een dag, dat is 600 gram. Daarbij een zalmkop, lekkere dikke dag dus :biggrin2:
Door Lizzy
#2811808
hannabelgje schreef: Ik heb van iemand gehoord dat je je hond rustig 2 of 3 dagen per week alleen pens kunt voeren volgens het principe van vers voeren. Maar dan klopt heel je verhouding toch niet meer of heb ik het mis? Ik ben zelf eigenlijk redelijk spaarzaam met pens.
Pens is armer aan voedingsstoffen dan vleesbot en spiervlees. Dus ik vind het een slecht advies. Maar goed, ik ben dan ook van de categorie mensen die graag op de beste manier wil voeren en geen zin heeft om op welke reden dan ook de grenzen van het mogelijke/onmogelijke op te zoeken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door