Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2793589
Bedankt iedereen voor alle antwoorden  :)
Ik ben sowieso hartstikke blij met Wifi of ze nu groot is of klein is; het is zo'n fijn werkertje  :)
Ik ben in ieder geval wel heel blij dat het dus niet aan mijn voerkunsten ligt, want dat is natuurlijk het eerste wat de eigenaren van haar broertjes/zusjes zeiden  ::) Ik ging dus ook al bijna aan mezelf twijfelen, maar ze heeft gewoon de 'slechte' genen mee gekregen qua grootte.

daarnaast lees ik dat er hier nog kleinere border teefjes zijn (nou ja, vooral lichter), en werklijn borders zijn meestal al wat kleiner, dus zo klein is ze dus ook niet, :)
#2795228
Mijn bordercollie teefje is ook een stuk kleiner gebleven dan broer en zus, ze was altijd al kleiner en is dat dus ook gebleven. Als volwassen hond is ze 46,5 cm groot en ze weegt 14 kg. Ze is trouwens opgegroeid op brok, dus het had echt niets met voeding te maken. Een tante van haar is ook zo'n kleintje.
Ik zou me er dus ook geen zorgen over maken  :)
#2795344
Nog een ervaring. Heb een reu en een teefje aangehouden uit hetzelfde nest. Ze zijn nu net 1 jaar. Reu is een grote slungel met lange poten, teefje is klein en compact, net aan de maat.
Nou was mijn andere reu op deze leeftijd ook zo'n slungel en nu een prachtige reu van 2 jaar. Het duurt wat langer maar het eindresultaat mag er zijn!
#2803540
Borders komen in alle soorten en maten! Ik ken een teefje van 43cm en daar is niks mis mee. Mijn eigen reu Storm is 55cm en weegt 19kg en ook die is prima op gewicht (terwijl die van Fenixje met 53cm al 20kg mag wegen, las ik net! Ook qua bouw kunnen ze erg veel verschillen).
Op de leeftijd van 6 maanden komt er in mijn ervaring nog wel langzaam een paar cm bij.
En ze kunnen inderdaad nog wel uitzwaren tot ze een jaar of 3-4 zijn.

Ik denk wel dat er minder kleine Borders zijn dan Borders van rond de 50cm. Ik kom ze in ieder geval niet zoveel tegen, ik ken dus maar één teefje van die maat.

Het zou mij niet verbazen als het het verschil vers/brok is wat ook voor deze verschillen heeft gezorgd. Hoewel dat teefje dat ik ken ook brokken krijgt...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door