Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#2782226
Hier ook van de een op andere dag over, hoor. Lily was een krullenvachtje met botjes toen we haar adopteerde en Sergi zat in een Spaans asiel en was alleen gedoneerde brokken gewend. Lekker bij ons meteen op KVV gezet, ging perfect! Sinds kort stel ik zelf voor ze samen, deels maal ik dat ook zelf.
Onze poezels, hetzelfde verhaal!

Makkelijkste is te beginnen met kvv, daarna ga je vanzelf een stapje verder en verder...  :D
Wij zitten ook nog in dit stappenplan ;)
Door M@rina
#2782246
Hier ook puppen van de een op de andere dag over gezet van brok op kvv. de brokjes van de fokker zijn naar het asiel gegaan, die waren er erg blij mee.

Ik snap je wel hoor dat zelf samenstellen, lijkt mij ook een beetje griezelig dus ik voer hoofdzakelijk kvv en daarnaast barfhappen zoals kippen- of eendennekjes kippenrug of kwartelkarkas,  eitje erbij o.i.d. Maar het is wat Koekje ook zegt, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om zelf samen te stellen.

En als we je dan toch kunnen overtuigen richting vers misschien dan ook eens een andere kvv proberen?  Rodi is nu niet bepaald van topkwaliteit. ;)
#2782368
dank jullie wel allemaal wat fijn te horen dit is wat ik niet wist
dacht dat er veel kunst en vliegwerk bij kwam kijken , maar als je niet volledig barf geeft is het dus best te doen
voorlopig dus op kvv denk ik , en de snacks en zal eens bekijken hoe dit bevalt
Ik vind het best leuk al dat vlees , haha was straks erg blij met die vleeszakken en dan te bedenken dat ze  nog wel 10 zakken kunnen leveren al heb ik daar geen diepvries voor jammer genoeg maar ik denk wel dat we ze maar moeten halen en dan zien we wel haha 
#2782754
shadowhome schreef: dank jullie wel allemaal
ik heb overal ingelezen over barf
heb goldens gehad en caveliers en nu ook weer een cavelier en een nieuwe goldenpup van 8 weken
ik geef nu royal canin brokken en kvv rodi compleet

maar de reden dat ik nu geen vers wil gaan geven is omdat ik van verschillende reacties heb gehad dat het best ingewikkeld is en je de samenstelling niet zelf kan dat , en dus dan maar alleen snacks tot ik er meer op thuis ben
ik heb hier gelezen over een droger en heb deze vorige week gekocht en al heel wat gedroogd maar alleen nog maar
kipvilè en pensschijven in kleine snackjes verdeeld en banaan en appel
maar alles lusten ze , sterker nog ze hebben meteen door dat ik het aan het drogen ben en blijven erbij liggen haha
Heb je dat gehoord van mensen die zelf ook vers voeren, of van mensen die brok of blik geven?
#2786217
Anne in Duitsland schreef: Heb je dat gehoord van mensen die zelf ook vers voeren, of van mensen die brok of blik geven?
blik voer dat heb ik nog nooit gegeven gelukkig echt troep
ik voerde altijd royal canin en kvv rodi pens had begrepen dat dit toch wel goed voer was ( buiten barfen dan he) dat lijkt me inderdaad ook veel gezonder

maar ik heb dat inderdaad gehoord van de standaard voerder hihi dus denk brokken mensen die je toch het grootste gros vind in je omgeving
maar ach ze denken wel vaker dat ik af wijk als het om mijn dieren gaat , er zijn grenzen hoor je ze dan zeggen

nou mijn dieren zijn er blij mee hoor alles wat ik droog van long - luchtpijp pens enz enz vinden ze heerlijk
en zijn ze super blij mee een hele andere reactie als bij een gewoon hondenkoekje
zegt mij genoeg toch
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op wo 16 okt 2013, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2786218
M@rina schreef:

En als we je dan toch kunnen overtuigen richting vers misschien dan ook eens een andere kvv proberen?  Rodi is nu niet bepaald van topkwaliteit. ;)
oh ik meende dat Rodi pens/hart compleet (kvv) (puppy 9 weken) toch redelijk goed was ( en Energique leek me ook wel wat )
wat raden jullie aan dan voor kvv voer? ik dacht echt dat Rodi erg goed was ,
en kan ik soms wisselen met KVV? voor de variatie of beter niet doen

( even tussendoor wat heb jij en pracht banner met jullie drietjes en die luikjes op de achtergrond mooi hoor)

sorry voor de vele vragen Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op wo 16 okt 2013, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BAC
#2786236
shadowhome schreef:
maar ik heb dat inderdaad gehoord van de standaard voerder hihi dus denk brokken mensen die je toch het grootste gros vind in je omgeving
Dat vind ik altijd zo knap...of ze uberhaupt een flauw idee hebben waar ze over praten..... :biggrin2:
De beste KVV's zijn de duurderen, bv Carnivoer. Of bv een met echt bot. Maar daar zitten wel verschillen in kwaliteit tussen!
Door eelke
#2786441
Het aller aller aller beste is afwisselen en vooral kijken waar je hond het het beste op doet :) tinlo is bv best een goed merk, maar veel honden hebben daar te droge ontlasting op.

Er zijn verschillende prijsklasse en verschillende kwaliteiten.
Voor een jong hondje zou ik vooral kvv's voeren zonder vitamine en mineralen preparaten. Ik weet niet meer uit mijn hoof welke dat zijn, maar er is een vergelijkingssite waar je alle merken naast elkaar ziet met de voor en nadelen.
Verder opletten dat je verschillende diersoorten in de kvv's heb zitten die je voert, en een variant met vis is een mooie aanvulling (of nog beter, af en toe een echt visje erbij voeren, af en toe een eitje, dat zijn mooie aanvullingen).

Ik ga mijn hoofd even breken over die site...
#2786794
Dank je wel Eelde en Anne ik ben hier heel blij mee
ook bedankt voor de link nu heb ik vegeleikinsmateriaal

bij ons zit een zaak die allerlei artikelen van Carnibest verkoopt ik ga daar zatedag eens kijken ( zijn alleen zaterdags open)
en ik denk dat ik op de Carnibest over stap
hoe ik het lees kan ik dan dus verschillende merken geven of moet je dit geleidelijk af bouwen ?

ik heb een golden pup van 9 weken die nu op de rodi zit maar kan ik zo overschakelen naar carnibest
of moet ik dit geleidelijk doen of beter wachten tot ze wat groter is ??

veel vragen maar wordt van jullie ook echt wel wijzer
ik wil dus van de rodi af stappen  als er andere beter zijn vandaar

dank jullie wel voor jullie hulp en reacties
Door eelke
#2786803
Ja hoor, je kunt zo overstappen, geen enkel probleem.

Verschillende merken afwisselen is wel goed. Je moet maar zo zien, het ene merk voegt net weer zus toe, en het andere merk net weer zo. Door een aantal verschillende merken te voeren krijgt je hondje mooi van alles binnen.
Zo geldt dat ook voor de diersoorten, dus door verschillende merken en verschillende dieren heb je een mooi afwisselend 'menu'. Een paar keer per week een eitje en een paar vette visjes (haring en later misschien zalmkop of lijf bv).

Carnibest is een prima onderdeel, maar wel met een vitamine preparaat. Ik zou dus ook kvv ernaast voeren wat alleen natuurlijke dingen bevat, all amimal, darf, carnivoer en tinlo barfmenu zijn hier voorbeelden van.

Ik weet niet hoeveel je pup nu eet, maar je kunt dan gewoon rollen en smaken afwisselen zeg maar. Dus als de ene op is, pak je een ander merk/smaak en na een week of 2 heeft je hond van alles wat op.
#2787548
dank je wel voor je antwoord fijn deze info te lezen

ik heb begrepen dat er carnibest puppy compleet is die is fijner gemalen
maar daarnaast kan ik inderdaad ander geven en net zoals jij het vermeld dmv elke dag iets anders
dank je wel voor je antwoord

mijn pup 9 weekjes en weegt 8 kg
e krijgt nu 2 schijven rodi compleet per keer (al vind ze dit te veel) maar volgens de fokster kreeg ze er elke keer 2
2 keer per dag Rodivlees 2 schijven per keer
en 2 keer per dag 75 gram brokjes

maar het gedroogde vlees voor tussendoortjes blijven haar favorieten snacks haha
Door eelke
#2787602
shadowhome schreef: dank je wel voor je antwoord fijn deze info te lezen

ik heb begrepen dat er carnibest puppy compleet is die is fijner gemalen
maar daarnaast kan ik inderdaad ander geven en net zoals jij het vermeld dmv elke dag iets anders
dank je wel voor je antwoord

mijn pup 9 weekjes en weegt 8 kg
e krijgt nu 2 schijven rodi compleet per keer (al vind ze dit te veel) maar volgens de fokster kreeg ze er elke keer 2
2 keer per dag Rodivlees 2 schijven per keer
en 2 keer per dag 75 gram brokjes

maar het gedroogde vlees voor tussendoortjes blijven haar favorieten snacks haha
Fijner gemalen mag, maar is absoluut niet nodig hoor :) je moet maar zo denken, veel van de vers fokkers hier op het forum spenen hun pups op 4 a 5 weken af op barf producten. Dus normale kvv krijgt elke pup wel weg.

Hebben we al foto's gezien van de pup? Dat vind ik na alle info die ik heb gegeven wel een vereiste hoor!  :D ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door