Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door henneke
#2761719
als je hond wilde eenden nekken echt niet te vreten vind dan geef je geen wilde eenden nekken meer ja  , maar bij jou ligt het probleem niet alleen bij de eenden nekken maar bij alle bot werk buiten de kip karkassen ?
ik zou denk ik in jou geval als ik zeker zou weten dat ik alles had geprobeerd aan ander bot werk dan kip en hij echt bij alles in hongerstaking gaat maar overstag gaan en alleen kip karkassen gaan voeren voor een half jaar of zo , naast de kip karkas zou ik met het orgaan en spiervlees flink afwisselen dus lam , geit , rund , vis , gevogelte ( maar geen kip ) paard , nou ja alles waar ik aan kon komen .
ik zou wel elk half jaar een week inlassen om te proberen of hij inmiddels al meer wil eten dan alleen kip karkas , ik heb hier gezien dat de smaak in de loop van de jaren toch veranderd Storm eet nu hij 8 is echt dingen waar ik niet mee aan hoefde te komen toen hij 2 was .
Door bordie
#2761983
tamme eendennekken zullen wat rozer zyn dan wilde..die zyn meer naar rood.
en het bot wat hy niet lust marineren met pens(vocht)  helpt dat niet?
Door bahatiboerboels
#2762099
ja ik ga idd maar voorlopig voeren wat hij lust. kipkarkas dus.

heb nog een teefje die wel alles lust en dan probeer ik af en toe maar wat bij hem erdoor te doen om uit te proberen.
hoef ik het in ieder geval niet weg te gooien ;)

verder krijgt hij wel afwisselend zoals paard, lam, vis, rund, kalkoen en alles wat er maar voor handen is.

de kippennekken heb ik geprobeerd met pens en het vocht, maar hij laat toch de kippennekken liggen :(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2762192
Dat hij de kippennekken laat liggen, doet mij vermoeden dat het aan de vorm ligt. Vandaar dat ik ook eens karkassen van een ander dier zou proberen.
Verder kan je de nekken even plat meppen met een hamer zodat de vorm anders is. Als hij ze dan wel eet, kan je steeds minder pletten om hem te laten wennen aan de vorm.

Om hen over te laten gaan van 2 maaltijden naar 1, kan je ook 1 maaltijd steeds kleiner maken.  Ik denk dat de meeste mensen 's avonds voeren, na de grootste wandeling (dan kunnen ze lekker uitbuiken achteraf). Dus dan maak je de ochtendmaaltijd steeds kleiner en op het eind krijgen ze enkel nog een snackje na jullie ontbijt.  Dat laatste kan je dan na een tijdje ook weglaten, of niet, dat kies je zelf.
Vele honden vinden het wel aangenamer om maar 1 maaltijd per dag te hebben en dus kan je ook gewoon beginnen met 's avonds een gehele dagmaaltijd te geven en de volgende ochtend plots niets meer (of iets heel kleins).  Dan 's avonds weer de volledige maaltijd. Zo zijn ze dat op een paar dagen gewend. 
Door bahatiboerboels
#2762329
bedankt voor de informatie!

ga direct proberen om de maaltijd van de ochtend kleiner te maken.

en kan eventueel ook nog proberen om de kippennekken te pletten, kijken wat hij daar van vind.

gr.patricia
Door BAC
#2762422
Maak dr niet teveel toestanden om.....de hodn heeft je al aardig opgevoed als ik het zo lees ;)
Gewoon neerzetten wat jij wilt, niet vreten? Weghalen....moet je eens kijken hoesnel deze flauwekul voorbij is.
Door Nadia
#2764693
Idd even kortemetten mee maken. Ik zou hem enkel vleesbot neerzetten, Parelhoen ofzo. Als hij dit heeft gegeten pas spiervlees geven. Anders eet hij eerst het vlees en heeft hij niet meer genoeg honger voor het bot.
Door bahatiboerboels
#2765496
nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

mijn reu kreeg vanochtend kippennekken en stond even te snuffelen en te treuzelen, maar toen ik na het eerste kleine hapje braaf bleef zeggen heeft ie zowaar al de nekken op. ;D

goh, straks wordt het nog een makkelijke eter. ;)

gr, patricia
Door Ulrike
#2767578
bahatiboerboels schreef: nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

mijn reu kreeg vanochtend kippennekken en stond even te snuffelen en te treuzelen, maar toen ik na het eerste kleine hapje braaf bleef zeggen heeft ie zowaar al de nekken op. ;D

goh, straks wordt het nog een makkelijke eter. ;)

gr, patricia
Oh wat goed  :D. Hier hebben we een teefje wat ontzettend mutst wat betreft vleesbot. Zij eet dus bijna alleen maar kippenekken  :P. Maar gemalen lust ze bijna alles. Ik weet niet hoe dat bij jouw reu is. Zelf zou ik dan het liefste wat gemalen vleesbot aanbieden zodat hij tenminste wat variatie heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door