Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#322811
Lizzy schreef: Bij mijn weten is het gehalte omega 3 in wild prooi hoger als in ons 'fabrieksvlees'. Volgens mij bevat het rundvlees dat wij eten vijf tot vijftien keer meer omega-6 dan Omega-3 vetzuren. Volgens mij bevat vlees van wilde dieren 2 keer zoveel omega 6 als omega 3 vetzuren. "Plof-kip" is echt weer zeer rijk aan omega 6 vetzuren. En de verhouding kan dus zoek raken wanneer de hond te weinig omega 3 vetzuren binnen krijgt.

Vandaar dat het vaak toegevoegd wordt aan de voeding voor de hond.

Maar als je liever geen visolie geeft: dan hoeft het niet natuurlijk. Je kunt ook zoveel mogelijk natuurlijke/hele voedingsmiddelen geven waar omega 3 vetzuur in zit.

Overigens eten wolven in Canada wel zalm. Als ie het makkelijk kan pakken, zal ie het eten ook ;D.
Oke, nu is duidelijk waarom die extra omega3 nodig is. Wild bevat de betere verhoudingen. thanks
#322816
Martine2 schreef: Gelukkig dan nog de minst maffe van de twee, in de blender nou ja, Magic Bullet in mijn geval, geweldig ding trouwens. Het wordt het superfijn, appelmoes fijn zeg maar.
Ik dacht dat het vaasje de minst gekke van de twee was! Doe je die paardebloemen echt in de "magic bullet"? VERTEL! :o
Wel een supertip trouwens. Waar haal je die dingen?

Barfplaats wordt gesponsord door