Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2742559
MargaS schreef: Denk dat je je door zoiets niet het hoofd op hol moet laten brengen. Gezien op BP toch heel veel honden gezond oud worden. Ik heb destijds mijn 15 jarige JRT op kvv gezet terwijl ik op het punt stond hem in te laten slapen. Hij verbeterde zo enorm en is 17 geworden. Voor mij genoeg bewijs.
Bovendien zou ik aangetoond willen zien dat tetracycline in de botten opslaat en in welke hoeveelheden.
http://www.ingentaconnect.com/content/k ... 2/00000343
Abstract:
In this study, meat meals produced in Germany according to article 19 of regulation EC 1774/2002 (“Placing on the market and export of processed animal protein and other processed products that could be used as feed material”) were analysed qualitatively and quantitatively for tetracyclines using LC-ESI-MS-MS. A total of 108 samples was analysed: 18 bone meals, 16 greave meals, 15 poultry meals, 10 poultry meat meals and 49 meat and bone meal samples.
Tetracycline derivatives were found in all analysed samples. Oxytetracycline and tetracycline were found in 108 samples, chlortetracycline was detected in 91 of 108 samples. The highest total tetracycline content was 828.1 ?g/kg in bone meals,
317.1 ?g/kg in greave meals, 606.9 ?g/kg in poultry meals, 267.1 ?g/kg in poultry meat meals and 1524.7 ?g/kg in meat and bone meals, respectively.
The results of this study showed that the compulsory heating step actually used in processing plants does not result in a degradation of tetracyclines. From these results it does not seem possible to produce tetracycline free animal meals from contaminated raw materials. Further, the possible implications of the findings are discussed.
#2742563
MargaS schreef: http://www.dopharma.com/nl-nl/contact/contact-opnemen
Dank je voor dit adres. Ik wacht even af of ik antwoord krijg via FB, zoniet dan herhaal ik het bericht via email-adres.

Nou, eigenlijk berust ik er in....alles wat groeit en bloeit is vergeven van het gif, je ontkomt er gewoon niet aan. Zelfs als zou ik mijn eigen kippetjes en konijnen fokken...
#2742809
Ok, het is dus zeker dat er residuen van antibiotica in vleesmeel zitten. Er is helemaal geen gewoon vleesbot geanalyseerd, maar enkel beender en vleesMEEL.  Dat de antibiotica daarin meer geconcentreerd komen te zitten dan in rauw vlees en vleesbot, lijkt mij wel aannemelijk. Door de verhitting gaat er namelijk erg veel stuk, houdt je een stuk minder over dan wat je erin stopt, maar blijkbaar blijven deze stoffen wel intact.  Dat dat de concentratie dus verhoogd, lijkt mij logisch.  Ik weet het niet zeker, maar zeker ook niet dat het niet zo zou zijn, en dat weet deze meneer ook niet.

Dit beendermeel wordt trouwens ook gebruikt in brok en dergelijke (maar daar heeft hij het natuurlijk niet over).  Dus wat zijn dan inderdaad de alternatieven?
Het lijkt mij stukken beter iets te voeren waar dit in zit maar dat verder gezond is (rauw) dan een kunstmatig voer dat het ook bevat maar verder ook nog een heleboel andere slechte zaken (koolhydraten, bewaarmiddelen...) en waar alle goede zaken verder uit verdwenen zijn. 
En een ander alternatief zie ik niet.


Dus ja, verticaal klasseren lijkt me, zolang er niets meer onderbouwd uit komt.
Doet je wel even denken aan wat je allemaal eet.  Het zit dus blijkbaar in vlees ook, dus in het vlees dat wij zelf eten ook.  En wat inderdaad met vet in gehakt en dergelijke? Ze moesten gewoon al die antibiotica in de veesector verbieden.  Das het enige dat helpt.
Door ulla
#2742838
Weet je wat ik mij af vraag er is bekend dat tetracycline een verkleuring van het gebit kan geven.
Als onze dieren dit dagelijks binnen krijgen hoe kan het dan dat hun tanden zo mooi wit blijven?
Je zou dan minimaal verwachten dat bij een deel van de dieren hun gebit verkleurt.
#2742840
pearlsofpassion schreef: Ok, het is dus zeker dat er residuen van antibiotica in vleesmeel zitten. Er is helemaal geen gewoon vleesbot geanalyseerd, maar enkel beender en vleesMEEL.  Dat de antibiotica daarin meer geconcentreerd komen te zitten dan in rauw vlees en vleesbot, lijkt mij wel aannemelijk. Door de verhitting gaat er namelijk erg veel stuk, houdt je een stuk minder over dan wat je erin stopt, maar blijkbaar blijven deze stoffen wel intact.  Dat dat de concentratie dus verhoogd, lijkt mij logisch.  Ik weet het niet zeker, maar zeker ook niet dat het niet zo zou zijn, en dat weet deze meneer ook niet.

Dit beendermeel wordt trouwens ook gebruikt in brok en dergelijke (maar daar heeft hij het natuurlijk niet over).  Dus wat zijn dan inderdaad de alternatieven?
Het lijkt mij stukken beter iets te voeren waar dit in zit maar dat verder gezond is (rauw) dan een kunstmatig voer dat het ook bevat maar verder ook nog een heleboel andere slechte zaken (koolhydraten, bewaarmiddelen...) en waar alle goede zaken verder uit verdwenen zijn. 
En een ander alternatief zie ik niet.


Dus ja, verticaal klasseren lijkt me, zolang er niets meer onderbouwd uit komt.
Doet je wel even denken aan wat je allemaal eet.  Het zit dus blijkbaar in vlees ook, dus in het vlees dat wij zelf eten ook.  En wat inderdaad met vet in gehakt en dergelijke? Ze moesten gewoon al die antibiotica in de veesector verbieden.  Das het enige dat helpt.
Hier ben ik het helemaal mee eens @Pop!! Dat is ook mijn uiteindelijke conclusie, en ik leg mij hierbij neer.
Whahaha, bij iedere hap en slok die ik nu neem denk ik, oh lekker weer een hapje AB, en andere chemische troep...
tis toch erg triest gesteld met de wereld  :'(

@Ulla, verkleuren is bij directe inname AB, wat de residuen ervan in bot en vet aangaat, ligt dat geheel anders. Ik denk dat @Pop dat misschien goed kan uitleggen
Door ulla
#2742985
Annemarie Rijnveld schreef: Hier ben ik het helemaal mee eens @Pop!! Dat is ook mijn uiteindelijke conclusie, en ik leg mij hierbij neer.
Whahaha, bij iedere hap en slok die ik nu neem denk ik, oh lekker weer een hapje AB, en andere chemische troep...
tis toch erg triest gesteld met de wereld  :'(

@Ulla, verkleuren is bij directe inname AB, wat de residuen ervan in bot en vet aangaat, ligt dat geheel anders. Ik denk dat @Pop dat misschien goed kan uitleggen
Dat heb ik mij niet gerealiseerd. ???
dan wachten we op een eventuele uitleg van Pop.
Door Irish
#2743466
Ik heb er de ballen verstand van, maar Kaat krijgt sinds lange tijd (2 jaar) alleen maar haas en sinds een ruim half jaar daar hert bij, en ook klachten, dus tja.. geen idee.
Door Nugget
#2743523
Irish schreef: Ik heb er de ballen verstand van, maar Kaat krijgt sinds lange tijd (2 jaar) alleen maar haas en sinds een ruim half jaar daar hert bij, en ook klachten, dus tja.. geen idee.
Het lijkt me dat haas en hert, allebei wilde dieren, geen antibiotica krijgen.

Verder is het standaard geven van antibiotica aan veel dieren voor mij zowiezo de reden om zoveel mogelijk biologisch of wild te voeren.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2743532
er word zowieso een hoop troep in de dieren gestopt,en omdat ze nu niet zoveel ab meer mogen geven is er weer iets anders,blijf je toch houden,en ja wild ? vraag mij wel eens af of dat echt wild is,heb al verschillende keren gehoord dat bv patrijs/fazant eerst opgroeien in een schuur(net als kippen) en vervolgens even voordat ze geslacht worden(meen een week of 2) in de natuur worden gezet (ook worden bijgevoerd) en weer gevangen en verkocht als zijnde wild ::).
En zou gaat dat denk ik ook weleens bij herten die zie ik ook steeds meer staan op weilanden :-[ Er zal gerust ook wel echt wild geschoten worden maar ook op deze manier
#2743537
ulla schreef: Dat heb ik mij niet gerealiseerd. ???
dan wachten we op een eventuele uitleg van Pop.
Sorry jongens, ik weet helemaal niets van een verkleuring door tetracycline dus ook niet van residu's...  :-\
Nugget schreef: Het lijkt me dat haas en hert, allebei wilde dieren, geen antibiotica krijgen.

Verder is het standaard geven van antibiotica aan veel dieren voor mij zowiezo de reden om zoveel mogelijk biologisch of wild te voeren.
Hier sluit ik mij verder ook bij aan. Alleen is het wel duidelijk dat het niet mogelijk is om dat voor elke hond en kat te gaan doen.  Daarvoor is er gewoon niet genoeg wild en biologisch vlees op dit moment.
Door Nugget
#2743693
pearlsofpassion schreef:
Hier sluit ik mij verder ook bij aan. Alleen is het wel duidelijk dat het niet mogelijk is om dat voor elke hond en kat te gaan doen.  Daarvoor is er gewoon niet genoeg wild en biologisch vlees op dit moment.
Qua spiervlees lukt het me op dit moment helaas ook niet om biologisch te voeren. Qua vleesbot (op lamsschedels na) wel. Orgaan is ook moeilijk. Met name de lever die ik juist graag biologisch zou voeren.
Door Irish
#2743795
Nugget schreef: Het lijkt me dat haas en hert, allebei wilde dieren, geen antibiotica krijgen.

Verder is het standaard geven van antibiotica aan veel dieren voor mij zowiezo de reden om zoveel mogelijk biologisch of wild te voeren.
Dat leek mij dus ook, waardoor het deels de theorie zou ontkrachtigen.
Aan de andere kant zijn de klachten begonnen toen ze nog wel kip en ander spul kreeg en het is nu wel minder, maar is dat door het elimineren, supplementen, homeopathie of het niet meer geven van kip/etc. Geen idee..
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2743851
Annemarie Rijnveld schreef: inderdaad bijzonder snel reactie gekregen, Marga! Echt geweldig. Het wordt doorgegeven aan de DA's daar werkzaam, en het antwoord zal hij mij dan laten weten.

Altijd fijn!!
Inmiddels een aantal jaren geleden dat ik vanwege mijn werk regelmatig contact met ze had, maar ze kwamen altijd erg plezierig over.
Hun positie is natuurlijk het tegenovergestelde maar zo kun je dingen naast elkaar leggen en je mening vormen.
Ben heel benieuwd naar hun uitleg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door