Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M.P
#2736727
Senta schreef: Omdat een hond er anders niet mee kan en ze dr aan de andere kant dus weer net zo uitkomen als ze dr ingaan. Met malen kunnen ze het beter opnemen, geldt ook voor groente.
das raar , ik geef ganse walnoten en hazelnoten , zonder schaal natuurlijk en ben nog nooit een stukje in de stoelgang tegen gekomen en ik controleer dat heel dikwijls... , kan bij sommige honden wel zijn...
Door BAC
#2736788
M.P schreef: das raar , ik geef ganse walnoten en hazelnoten , zonder schaal natuurlijk en ben nog nooit een stukje in de stoelgang tegen gekomen en ik controleer dat heel dikwijls... , kan bij sommige honden wel zijn...
Waarom wordt dan het advies gegeven noten te malen?
Door Drijver
#2739536
Macadamianoten
Macadamianoten zijn bij veel mensen een populaire snack. Ook worden ze soms gebruikt in koekjes en snoep. Bij honden worden echter op het eten van deze noten nog wel eens reacties gezien. De symptomen zijn zwakte (met name van de achterpoten), sloomheid, braken, een dronkemansgang en een hoge lichaamstemperatuur. De precieze oorzaak voor het ontstaan van vergiftigingsverschijnselen door het eten van Macadamianoten bij honden is onbekend. Bij (het vermoeden van) een vergiftiging is het verstandig direct uw dierenarts te bellen. In de meeste gevallen verdwijnen de verschijnselen vanzelf binnen 24 tot 48 uur en is er sprake van een volledig herstel.

http://www.licg.nl/xx/praktisch/gezondh ... ieren.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door