Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#2679353
Ik heb buiten een paar klinkers liggen.
Daarmee sla ik ze plat.
Nekje in een plastic zakje, op een klinker leggen, dan met de andere klinker er op slaan.
Voelt best lekker  :biggrin2:
Door deja
#2679366
Ik heb haar vanavond een lege kong gegeven daar is ze helemaal wous van ik ga morgen die nekjes plat slaan en in de kong doen wie weet hoe het werkt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2679368
er zijn zelfs katten die een kippennekje naar 1x kauwen doorslikken ...
zolang er goed verteerde drollen eruit komen zou ik me nergens zorgen overmaken  ;)
Door deja
#2679373
lauraV schreef: er zijn zelfs katten die een kippennekje naar 1x kauwen doorslikken ...
zolang er goed verteerde drollen eruit komen zou ik me nergens zorgen overmaken  ;)
Ja die komen er wel uit maar Beau schrokte erg behoorlijk erg maar deze lijkt nog wel erger het was bij elkaar 120 gr. en ik kon niet eens tot 1 tellen, nou dat vind ik wel heeeel erg, en vraag me ook af of dat wel goed is.
Laatst gewijzigd door deja op do 23 mei 2013, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2679394
Ik doe niet aan plastic zakjes om ze in te meppen want na 2 keer meppen sprong dat zakje altijd stuk.  Ook zonde van het zakje vond ik dat. Ik maak liever niet te veel afval.  :P
Bevroren spets het inderdaad minder, maar is wel harder meppen. Het is maar wat je het liefst hebt.
Ik mep ze ook gewoon op de snijplank.  Daar zijn toch al groeven in van het hakmes, meer dan van de hamer. Ik heb wel een vleeshamer ipv een gewone hamer omdat ik toch op bijna dagelijkse basis wat moet meppen.
Hamer is hier basismateriaal naast het hakmes. 
Door Shanti en co
#2679575
lauraV schreef: er zijn zelfs katten die een kippennekje naar 1x kauwen doorslikken ...
zolang er goed verteerde drollen eruit komen zou ik me nergens zorgen overmaken  ;)
Frummel probeerde dat dus met een eendennek, 2x.  :-X
Maar een eendennek past niet zo goed dus dan stikt hij bijna, als ze platgeslagen zijn kauwt hij er tenminste nog een beetje op.
Gebruikersavatar
Door Haasje
#2683830
Mijn lab kauwde laatst 1 keer op een kippenrug en slikte hem door. Als ik het plat ga meppen kauwt hij er waarschijnlijk helemaal niet meer op. Ik blijf er altijd bij voor de zekerheid maar dat stuk bot vasthouden? Dat is niet mogelijk hier als je je vingers wilt houden  :biggrin2: en anders kunnen ze hier gewoon niet fatsoenlijk kauwen, dat vinden ze enorm fijn altijd. Mijn kat slikt ook enorme stukken nek door, ik begrijp niet hoe dat in dat keeltje past. Volgens mij ligt het gevaar vooral bij kalkoennekken vanwege de L-vorm en bij een hertengewei waar geen vlees aan zit. Hier dus geen gemep  ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2684778
Als ik Cuzco plofkipnekken gewoon geef slikt hij ze door, maar als ik ze gemept geeft (nog steeds in het geheel) dan kan dat niet meer omdat de nek dan te breed is en bovendien niet meer goed glijdt. Dan moet hij er wel op kauwen.
Dat is toch mijn ervaring.
Nu krijgt hij hier gewoon geen plofkipnekken meer, vind het te eng...
En voorrugje gaat wel, dat kan hij ook niet doorslikken. En op de bio-kipnekken kauwt hij ook mooi, op voorwaarde dat het stuk dus groot genoeg is.  Die bio-nekken zijn bijna zo groot als een eendennek.
Door BAC
#2685052
Niet op je keukenblad doen hoor :-* Is echt niet bevorderend voor je meubulair, het is niet gebouwd voor dit soort slag werk.

Ik doe het buiten, zakkie dr om en rammen op een boomstam of een stapeltje stenen. Dit deed ik voor de kat.

Maar verders......Sja mijn hond at ook zo toen ze voor het eerst barf kreeg, 3 secondes was de bak leeg. Nu nog steeds.
Bij Any Animal zeiden ze dat ik een top hond had. Vreten. Mag best. Maar ik ben dr wel altijd bij als ze eet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door