Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#2682425
Senta schreef: Ik ga niet eens meer in discussie met de DA...laatste x kreeg ik een briefje over de post, omdat ze had gehoord dat ik barfte. Dit was namelijk ontzettend gevaarlijk.
Wij barfen nu 3.5 jaar. Echt levensgevaarlijk alle dagen weer,
Waar bemoeien ze zich mee....dit zou mij een stap te ver gaan en een reden zijn om per direct een andere DA te gaan nemen
Door judith1967
#2682640
jara schreef: Waar bemoeien ze zich mee....dit zou mij een stap te ver gaan en een reden zijn om per direct een andere DA te gaan nemen
Nou voor mij ook :o
De brutaliteit!! >:(
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2682707
voor mij ook... dat zou ik echt zwaar asociaal vinden.. als je het ergens niet mee eens bent prima maar bemoei je lekker met je eigen honden en stuur me geen briefjes
Door Drijver
#2682799
Dat is inderdaad wel the limit zeg  :(

Mijn DA en ik gaan ook niet meer in discussie en hij waagt het ook niet meer om me een brokje van het een of ander aan te smeren. Maar pas kreeg ik een mail van hem dat hij nieuwe cliënten in de praktijk had die vers voerden en het volgens hem niet helemaal goed deden. Of ik even contact met ze op wilde nemen en een bezoekje wilde brengen. Kijk, dat vind ik dan wel weer sportief.

(Waren trouwens leuke mensen met een leuke hond en na een gezellige, informatieve avond kreeg ik een grote bos bloemen van ze :)).
Door BAC
#2682931
jara schreef: Waar bemoeien ze zich mee....dit zou mij een stap te ver gaan en een reden zijn om per direct een andere DA te gaan nemen
Ze doen hun werk verder naar volle tevredenheid, echt waar, ze zitten eigenlijk altijd bij het rechte eind en zijn goed voor mij en mn dieren. Heb heel wat omzwervingen gemaakt, veel slechte DA's gezien. Maar hier blijf ik daardoor toch steeds bij ze terugkomen.

Voor voedingszaken en chronische kwesties ga ik naar Any Animal.
Gebruikersavatar
Door Haasje
#2683825
Ik vind het echt raar dat sommige dierenartsen denken dat ze ook dierenvoedingsdeskundigen zijn  ??? Ik heb zelf een ontzettende lieve dierenarts die het zelfs een compliment waard vond, maar mijn eenmalige ervaring met de dierenarts van het asiel was een stuk minder. Een bordeaux dog was volgens hem overleden omdat hij barf kreeg, honger leed en daarom alles at wat hij te pakken kon krijgen; dus helaas voor deze hond ook een doosje paracetamol. Maar ja, dierenartsen zijn toch wel wetenschappelijk onderlegd zou je denken? Nalv 1 geval kan je niet echt conclusies trekken en daarnaast valt de negatieve houding niet te verklaren anders dan de 'wat de boer niet ken' mentaliteit (cognitieve dissonantie, waar overigens wel meer mensen last van hebben  :biggrin2: ) Hij zei verder nog het volgende: 'Oh, dus je wilt terug naar de natuur?', zeeer sarcastisch, 'nou daar moet je wel tijd voor hebben, als ik thuis kom dan gewoon lekker makkelijk hoor. Uit de magnetron of zo.' Het lijkt me duidelijk dat dit niet de meest snuggere dierenarts is. Ik vind het jammer dat beginnende barfers hierdoor ontmoedigd worden. Aan de andere kant, je moet altijd zelf blijven nadenken en het lijkt me dat je dat als (beginnend) barfer sowieso al doet door niet mee te gaan in de algemene opvatting over wat 'goed hondenvoer' is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door