Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2668992
Nou ja, waarom ze precies last heeft van groter knaag werk, geen idee.

Maar ze is alweer wat ouder (12,5 jaar) en ze heeft bijna geen kiezen meer.

Nekken zijn vaak zacht en klein genoeg om dat weg te knagen.
En ze zijn recht.

Hetgeen ze bijna in gestikt is zijn inderdaad de karkassen geweest, waarschijnlijk toch ietsjes harder en gewoon groter, waardoor het kauwen iets minder gaat.
#2669468
Als ik kijk hoeveel moeite mijn katten hebben met een eendennek, vind ik het altijd vreemd dat hondenmensen dat 'zacht' noemen.  ;D
Het is verdorie het hardste dat ze hier krijgen...  ::)

Konijnrug is volgens mij toch zachter.  En je kan ze ook recht krijgen, zonder ribben eraan.
Ik zou als ik jou was de kleine borstkarkasjes van konijn toch ook eens proberen en dan over de ruggengraad doorknippen zodat je twee vlakjes krijgt.  Als ze mooi knaagt, zou ik niet bang zijn dat ze daar last mee heeft, want het is heel erg zacht en op die manier niet meer lastig in vorm.  Groot zijn ze ook zeker niet.
Ik bedoel die karkasjes/ribbetjes zoals Patsy er eentje stond te eten in een filmpje als ze pas bij Door was.  Maar dan dus doorgeknipt ipv zoals Patsy het kreeg.
Door Elinea
#2669470
Kun je de karkassen niet plat slaan? Kiki heeft soms ook moeite met grotere karkassen ik als ik hier en daar wat mep lijkt ze meer grip te hebben met kauwen en gaat het prima!
Door Martine.
#2669872
Mijn oudje kreeg op het laatst hele karkassen ook niet meer weg terwijl ze wel altijd erg goed gekauwd heeft. Daarom durfde ik het aan om de kipkarkassen in een paar stukken te knippen. Toen kreeg ze het wel weg en ze kauwde keurig op de kleinere stukken. Misschien dat het knipwerk haar met haar oude bek gewoon niet meer goed afging.

Misschien is zelf knippen te proberen. Met jouw angst zou ik gewoon de geknipte stukken eerst flink meppen zodat het geen punt als mocht ze ze toch te snel zou doorslikken. Als dit het geval is zou ik het persoonlijk trouwens ook geknipt niet meer geven hoor. Dan vind ze kauwen misschien gewoon niet meer fijn en is gemalen bot misschien een goede optie, kan je de rest wel gewoon barfen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door