Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pippie
#317874
Ja als het waar is is je verhaal zeker een trieste waarheid ! Waarom heb je eigenlijk een hond genomen als je er geen tijd voor hebt en blijkbaar niemand ?
Je hond voldoende beweging en goed voedsel onthouden valt wat mij betreft gewoon onder dierenmishandeling.
Addy
Door Audrina
#317918
[quote="derjean"]
ik denk dat lopen af en toe al genoeg is, als ik zou fietsen loopt hij gegarandeerd onder de wielen.
Als ik ga lopen kan gij trouwens al niet meer mee, remember ik doe super veel aan sport...
Maar nu het voetbalseizoen er bij op zit zal ik er vaker mee kunnen gaan lopen.
[/quote]

Beetje extra beweging kan geen kwaad. Zeker niet voor een teckel, dat is toch een vrij actief ras dacht ik zo. Een hond moet wel wennen aan naast de fiets lopen. Dat zou je hem dus kunnen leren, want dat is niet aangeboren ofzo dat ie weet hoe dat moet. Eerst zelf gaan lopen met de fiets aan je ene kant en de hond aan de andere kant. Als dat een paar keer goed is gegaan kan je proberen om te gaan lopen met de fiets tussen jou en de hond in en dan duidelijk aan hem laten merken dat het fout is als ie voor de wielen springt. En als dat een paar keer goed is gegaan kan je proberen wat er gebeurt als je in een heel langzaam tempo een metertje of 100 met hem gaat fietsen. Als je de lijn kort genoeg houdt (ook weer niet zo kort dat ie half stikt) en je steekt je arm een klein stukje uit, blijft ie wel op een afstandje van de fiets en komt ie er ook niet zo snel onder. Teckels zijn niet zo erg zwaar en sterk dus dat moet te doen zijn, lijkt mij. Het lukt mij ook om te fietsen met 3 volwassen herders naast de fiets.

Maar hoe moet dat straks eigenlijk als het voetbalseizoen weer begint? :-\
Door 202spots
#317928
Teckels hebben wel hele korte pootjes hoor....zal echt niet meevallen om 'n goed tempo op de fiets bij te houwen denk ik.
Maar Jan traint zelf met hollen toch? Ik zou 'm liever mee laten lopen met hollen,dan naast de fiets ze poten uit z'n lijf lopen.
Door danielle1980
#317931
[quote="pippie"]
Ja als het waar is is je verhaal zeker een trieste waarheid ! Waarom heb je eigenlijk een hond genomen als je er geen tijd voor hebt en blijkbaar niemand ?
Je hond voldoende beweging en goed voedsel onthouden valt wat mij betreft gewoon onder dierenmishandeling.
Addy
[/quote]

ik denk dat zn ouders een hond hebben genomen en hij probeert nu het best voor zn hondje te doen.
en dat vind ik een heel goed initiatief ;)
Door Audrina
#317934
[quote="202spots"]
Teckels hebben wel hele korte pootjes hoor....zal echt niet meevallen om 'n goed tempo op de fiets bij te houwen denk ik.
Maar Jan traint zelf met hollen toch? Ik zou 'm liever mee laten lopen met hollen,dan naast de fiets ze poten uit z'n lijf lopen.
[/quote]

Ja das ook wel weer zo. Maar ik ga teveel uit van die lange stelten van mijn eigen honden. :-\ Met een kleiner hondje ga je al gauw te hard.
Hij zou inderdaad ook kunnen gaan hardlopen met zijn hondje. Maar dan wel langzaam opbouwen he Jan en niet meteen 3 km in "galop"....
Laatst gewijzigd door Audrina op di 10 mei 2005, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#317937
[quote="Audrina"]
Ja das ook wel weer zo. Maar ik ga teveel uit van die lange stelten van mijn eigen honden. :-\ [/quote]

Ik OOK hoor Audrina, ;)
ik kan die van mij af en toe niet eens bijhouwen!! ::)
Door pippie
#317952
danielle1980 schreef: ik denk dat zn ouders een hond hebben genomen en hij probeert nu het best voor zn hondje te doen.
en dat vind ik een heel goed initiatief ;)
Daar heb jij weer helemaal gelijk in maar ik maak al teveel dierenleed in buitenland mee en verwacht dat niet in het "binnenland"alhoewel ik weet dat het ook hier gebeurd ::)
Door Nelly
#318012
Sorry, maar een teckel hoort volgens mij niet naast de fiets. Ga maar hollen met dat beest! (Heb trouwens nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt :-\)
Door rees
#318065
Nelly schreef: Sorry, maar een teckel hoort volgens mij niet naast de fiets. Ga maar hollen met dat beest! (Heb trouwens nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt :-\)
Blijf het een vreemd verhaal vinden :-\
Door derjean
#318150
wat is er nu zo vreemd aan mijn verhaal, volgens mij zijn er nog veel meer honden die niet echt gezond zijn...
en zo erg is mijn hond nu ook niet hoor, hij zal snel zijn kilo's kwijt zijn, geloof me maar!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#318265
Nelly schreef: Sorry, maar een teckel hoort volgens mij niet naast de fiets. Ga maar hollen met dat beest! (Heb trouwens nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt :-\)
Joep loop ook (in draf) naast de fiets, maar op een rustig tempo (plm. 10 km per uur). Als ik hem zijn zin geef loop hij rustig 15 km per uur, maar da's echt veel te snel. Kleine stukjes en met beleid.
(Dat gevoel dat er iets niet klopt krijg ik ook nog niet helemaal weg :-\)
Door rees
#318275
derjean schreef: wat is er nu zo vreemd aan mijn verhaal, volgens mij zijn er nog veel meer honden die niet echt gezond zijn...
en zo erg is mijn hond nu ook niet hoor, hij zal snel zijn kilo's kwijt zijn, geloof me maar!



Is maar wat je niet erg vind een hond op bifiworst frolic en bijna geen beweging ???

En dan in ene een paar kilometer rennen naast een fiets :o

kan aan mij liggen maar dat vind ik dus vreemd :-\
Laatst gewijzigd door rees op wo 11 mei 2005, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#318287
rees schreef: Is maar wat je niet erg vind een hond op bifiworst frolic en bijna geen beweging ???

En dan in ene een paar kilometer rennen naast een fiets :o

kan aan mij liggen maar dat vind ik dus vreemd :-\
Misschien is Jan zo iemand van: alles of niets? :-\
Door rees
#318300
Audrina schreef: Misschien is Jan zo iemand van: alles of niets? :-\
Denk het :-\
Door Lizzy
#318338
derjean schreef: wat is er nu zo vreemd aan mijn verhaal, volgens mij zijn er nog veel meer honden die niet echt gezond zijn...
en zo erg is mijn hond nu ook niet hoor, hij zal snel zijn kilo's kwijt zijn, geloof me maar!
Nou, mensen die lid zijn of worden van Barfplaats geven over het algemeen geen BiFi-worstjes aan hun hond. Geven ook geen Frolic. En geven hun hond ook fatsoenlijk beweging. Ik denk dat wij ons alle een beetje afvragen hoe je zo op Barfplaats terecht bent gekomen. Barfplaats is namelijk HET gezonde honden en kattenvoedingsforum. Wij geven onze honden dus gezond (vers/rauw) te eten. Het is overigens niet zo dat je niet welkom bent. Je bent van harte welkom. Ik neem tenminste aan dat je wel bereid bent om je te verdiepen in het verbeteren van de levensstijl van je hond?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 11 mei 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door