Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2638784
nien-newfies schreef: Op zich niet zo gek gedacht. Pups die de eerste dagen niet zo goed verteren ivm stress komt erg vaak voor en ik ken meerdere hondenbaasjes die dus een pup hadden die daar problemen door kreeg (oa botjes die klem kwamen te zitten). Met mijn eigen uitvliegers gelukkig geen last van gehad maar in de toekomst zal ik nieuwe baasjes wel adviseren om even kvv te voeren, mochten ze plannen hebben om te gaan barfen. Gewoon, zekere voor het onzekere  :)
Interessant!

Ik zou sowieso als het goed is voor de gemoedsrust van de fokker toezeggen om minimaal 3 dagen (ik vind dat ook een heel bescheiden vraag) en misschien wel de 10 rollen kvv lang (dat ze die mee geeft zegt wel hoe belangrijk het voor haar is) pup gemalen verse voeding te zullen geven. Ik geloof niet dat pup dáár te kort mee wordt gedaan (3 dagen langer gemalen voeding eten..) en als ik iemand 7-8 weken de zorg voor mijn pup zodanig heb toevertrouwd dat ik die graag bij haar wil kopen, dan draag ik gráág bij aan het ook voor haar goed overnemen van die zorgen.
Door sella
#2638943
Hij krijgt idd de eerste 3 dagen alleen kvv en dan zie ik wel hoe de pup zich voelt. Als hij op zijn gemak is dan ga ik bijmengen, anders blijft hij nog wat langer op kvv. Moet er niet aan denken dat er een stuk bot niet verteerd en klem zit in humpie zijn darmen, zal een slechte start zijn zeg!

Barfplaats wordt gesponsord door