Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2630836
rupa schreef: dus geld speelt een rol !
korte termijn visie.
gr.®upa.
Sorry ? Waar haal je vandaan dat het een geldkwestie is omdat ik het zonde vind om die vleesjes weg te gooien ?
Heb je enig idee hoe mooi dat vlees is en hoeveel mensen dit niet eens voor zichzelf kunnen kopen in Nederland ? Ik vind het verspilling als ik vlees weggooi wat nog gewoon gegeven kan worden aan de honden, had zelf het idee dat het nog wel kon maar wilde graag even meningen lezen hier
De zin dat geld een rol speelt slaat echt kant nog wal  ::)
#2630852
rupa schreef: waarom telt dat niet mee ????
geheel/gedeeltelijk ontdooien is geheel/gedeeltelijk ontdooien begrijp niet waar jij vandaan haalt dat dat niet mee gerekend hoeft te worden.
eet smakelijk.
gr.®upa.
Omdat het leeuwendeel van het spul wat ik tot nu toe heb gehaald uberhaubt nog niet was ingevroren. Een lever die de dag daarvoor nog dienst deed in een paardenlijf of een idem runderhart. Dus mijn invriezen na portioneren was de 1e keer. En ik heb er geen enkele moeite mee om iets 2x in te vriezen. De spullen die wel bevroren waren zijn dus voor de 2e keer ingevroren (maar nooit volledig ontdooid dus van binnen nog steeds ijskoud) en dat vindt ik niet erg want het was hartstikke vers vlees wat nog naar schaap/geit/hert rook ipv naar iets wat er naast gelegen heeft. Voor mijn huisdieren vindt ik 3x invriezen ook geen probleem. Mits de 1e 2 keren er zorgvuldig met het vlees is omgegaan. Ik ga niet hun bos-trofeeën in de vriezer leggen omdat zo'n gefermenteerde reekop zo lekker wegknaagt in je mand tijdens GTST. Verder ben ik groot fan van hygiënisch werken, zeker met vlees maar ik ben absoluut niet paranoïde over de mogelijke gevaren. Vlees is iets waar ik ook uit besta en wat lekker smaakt, niet iets buitenaards wat geïsoleerd van alles behandeld moet worden. Ik kan echt wel wat hebben en mijn honden al helemaal. Die zijn anatomisch namelijk heel wat minder gedomesticeerd dan ik zelf. En zelfs ik durf het aan... rauw vlees, rauwe vis hmmm lekker hoor met soja en wasabi of gewoon een plakje biefstuk tijdens het snijden ;D Dus daar haal ik het vandaan en het smaakt mij en hen prima! :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2630859
rupa schreef: Wanneer je een rauw dieet voert, laat het voedsel dan niet voor lange tijd aangeboden staan. Het voedsel staat dan namelijk op een ideale temperatuur om zich flink te vermenigvuldigen.
gr paulien en ruud.
Nou dat zou ik wel willen; je zet één kilo op het aanrecht en voor je het weet heb je er drie  :biggrin2:

Stekker erin en lekker opvoeren. Alleen heb je de kans dat al je zakjes aan elkaar vriezer ivm condens maar daar werd al voor gewaarschuwd.
Thea schreef:
Vind het echt een beetje overdreven  :-\

Maar goed als je altijd zo leef dan kan je ook idd niet tegen zoiets en dus mss honden ook wel niet.
Een beetje? Ik vind het behoorlijk overdreven.
Door Mowgli
#2630873
Citaat van: rupa op Vandaag om 19:08:50
    Wanneer je een rauw dieet voert, laat het voedsel dan niet voor lange tijd aangeboden staan. Het voedsel staat dan namelijk op een ideale temperatuur om zich flink te vermenigvuldigen.
Mowgli's eten staat hier uuuuuren voordat het helemaal opgegeten is. Ik heb in het begin met hem gevochten zodat hij alles meteen in 1 keer op eet. Lukt niet, is voor een kat eigenlijk ook niet natuurlijk. Als ik zijn voer weg haal, hongert hij zichzelf gewoon uit. Voor hem niet goed, voor ons ook niet, want hij wordt gevaarlijk aggressief. Dus ik laat zijn voerbakje met afgepaste portie gewoon staan tot het op is. Mowgli eet echt maar 2 tot 3 happen per keer, dus ook kleine porties gaat niet. Als zijn voer op is, krijgt hij nieuw; er zijn 2 voermomenten per dag.

Trouwens, de temperatuur voor het drogen van vlees is ook ideaal voor bacteriën om zich te vermenigvuldigen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2630875
De vriezer zou niet in een dag ontdooit zijn geweest dus de schade zal wel mee vallen, ik zou het zeker nog geven hoor en aanzetten die vriezer...

Ik zelf gebruik het stopcontact ook voor mijn strijkijzer en ik was hem ook een nacht vergeten de volgende middag aangezet en hij ging wel loeien dus even de snelinvries knop aangezet...
#2630917
Senta schreef: Oei, daar zou ik persoonlijk geen goed gevoel meer bij hebben om dat nog aan mijn dieren te voeren, ik dacht dat het om een paar kilootjes ging. :)
Want? Als ik zie dat er hier vlees verkocht word van ruim een jaar over datum dan zie ik t probleem niet zo. Ik blijf bij mijn eigen gevoel en voert het gewoon. Mocht het apart ruiken of gaan ze ervan spugen of aan de race knikker ik het alsnog weg  :)
Gebruikersavatar
Door rupa
#2630964
Monique77 schreef: Want? Als ik zie dat er hier vlees verkocht word van ruim een jaar over datum dan zie ik t probleem niet zo. Ik blijf bij mijn eigen gevoel en voert het gewoon. Mocht het apart ruiken of gaan ze ervan spugen of aan de race knikker ik het alsnog weg  :)
en welke sukkel koopt dat dan ??
dan nog durven zeggen dat je goed bezig bent ??

gr.®upa.
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2630965
Monique77 schreef: Want? Als ik zie dat er hier vlees verkocht word van ruim een jaar over datum dan zie ik t probleem niet zo. Ik blijf bij mijn eigen gevoel en voert het gewoon. Mocht het apart ruiken of gaan ze ervan spugen of aan de race knikker ik het alsnog weg  :)
Ik zie het probleem ook niet. Ik ontdooi hier ook grote stukken en vries het teveel weer opnieuw in. Dan heeft het dus op kamertemperatuur gelegen, terwijl dit vlees de vriezer niet uit geweest is en niet boven nul is gekomen.
En trouwens, al zou het apart gaan ruiken (vuilnisbeltluchtje), dan nog gaan ze echt niet aan de race (sprak zei uit ervaring  ::)) en worden ze evenmin ziek. Wat denk je dat een hond op straat allemaal aan bacterieën naar binnen krijgt. Je doet hem toch geen mondbekkapje voor als je met hem de straat op gaat?
Vlees van 1 jaar over de datum zal ik echter nooit kopen.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2630966
pike schreef: Ik zie het probleem ook niet. Ik ontdooi hier ook grote stukken en vries het teveel weer opnieuw in. Dan heeft het dus op kamertemperatuur gelegen, terwijl dit vlees de vriezer niet uit geweest is en niet boven nul is gekomen.
En trouwens, al zou het apart gaan ruiken (vuilnisbeltluchtje), dan nog gaan ze echt niet aan de race (sprak zei uit ervaring  ::)) en worden ze evenmin ziek. Wat denk je dat een hond op straat allemaal aan bacterieën naar binnen krijgt. Je doet hem toch geen mondbekkapje voor als je met hem de straat op gaat?
Vlees van 1 jaar over de datum zal ik echter nooit kopen.
dan ben jij die sukkel in ieder geval niet.
gr.®upa.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door