Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#2631096
Ben blij dat ik 2 heel gezonde honden heb die niet vies zijn van een rijp stukje vlees...soms gaat de voorkeur zelfs eerder uit naar gerijpt vlees ipv van vers vlees  :biggrin2:

Maar Rupa eet denk ik ook geen lekker stukje Franse schimmelkaas, geen lekkere zoute haring, geen tartaar en noem maar op wat voor lekkers er allemaal te krijgen is wat voor ons rauw te eten is, of wat juist lekkerder smaakt door een natuurlijk "rottingsproces" zoals zoute haring....
Gebruikersavatar
Door pike
#2631126
Jipogelion schreef: Nou misschien krijg je op die manier toch wel die vermeerdering van gewicht waar we eerder op hoopte... op het aanrecht leggen en van 1kg er 3kg van maken gaat dus niet niet lukken maar in het zonnetje leggen en wachten zorgt in ieder geval voor een hoop gratis, hoogwaardige eiwitten in de vorm van vliegeneitjes ;D Mag je dat ook als extra diersoort tellen? :biggrin2:
Vast wel, voor ons mensen is er ook steeds meer insectenvoedsel te krijgen.  8)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2631158
Hier ook zo'n monster, wild dat moet minstens twee dagen buiten liggen voordat hij denkt dat het te eten is. Ach ja als hij dat blieft, nu vind ik dat niet erg van de zomer ben ik daar niet blij mee en probeer ik alles elke dag op te ruimen maarja hij verstopt soms iets en dat vinden de kippen dan een echte traktatie.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2631180
Het vlees dat in de schappen van de supermarkt ligt zal ook vast vaker ontdooid en weer bevroren worden dan wij als consument te horen krijgen.
Ik zou het gewoon opvoeren hoor, het is zonde om vlees wat nog gewoon goed is weg te gooien.
#2631334
Doen we  :)
Maar laat ik jou dan uit je droom halen. Het meeste vlees dat wij op ons bord krijgen komt echt niet rechtstreeks uit de slachterij op je bord en is voor dat het bij de supermarkt beland ook al ingevroren geweest. Vaak liggen er zelfs nog halfbevroren verpakkingen in de schappen.
En de meeste van ons vriezen het daarna thuis vrolijk weer in. Tis eigenlijk een wonder dat we nog rondlopen.
Door Martine-Tom
#2631344
rupa schreef: dream on
gr.®upa.
als jij serieus denkt dat het vlees wat je koopt via lijntjes of andere punten nog nooit bevroren is geweest...ja dan leef je in een droomwereld. Evenzogoed als je denkt dat honden acuut omvallen van een bacterietje..
#2631379
Nou de eerste portie half ontdooid orgaan zit er in en rook nog gewoon als anders en ze leven nog steeds  :biggrin2:
Mag ik iedereen bedanken voor de imput hier, heeft me gerust gesteld

@ Rupa, jammer dat je hier alleen negatief doet over hoe mensen voeren en je geen antwoord geeft op sommige vragen waarop jij je beschuldigingen maakt richting mij
#2631546
Senta schreef: de vraag of dit wel of geen kwaad kan is al eens gesteld op een ander forum aan Erwin van Any Animal;
het kan wel degelijk kwaad.

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... 79&t=33042
Tsja, dat is hartstikke mooi dat je dat liever niet doet (zijn laatste post) maar hier gaat het bulk vlees toch eerst eerst even in een bak tot ik het kan proportioneren
Natuurlijk maak je er geen sport van, maar je gaat mij niet vertellen dat alle mensen die BARF geven al hun vlees bevroren proportioneren om de kans zo klein mogelijk te houden dat het vlees te vaak wijzigt van temperatuur !
En graag zou ik zijn mening dan ook horen over honden die alles van de straat eten (etensresten wat er dagen/weken? ligt, poep van andere dieren, kadavers enz enz)
Goed is het niet, maar dat je hond daar direct doodziek van word geloof ik gewoon niet zo ....

Natuurlijk probeer ik het zo goed mogelijk te doen, maar vlees weggooien wat er nog goed uitziet (en een stuk beter van kwaliteit is dan de foto's die ik daar zie!!!) en nog goed ruikt ... Dat gaat me iets te ver, sorry  ;)
Door Ingrid S
#2631635
Senta schreef: de vraag of dit wel of geen kwaad kan is al eens gesteld op een ander forum aan Erwin van Any Animal;
het kan wel degelijk kwaad.

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... 79&t=33042
Ik lees hier nu niet een wetenschappelijk bewijs dat je niet kunt herinvriezen. en als je porties gaat maken van een bulk van 10 kilo wacht je heus niet tot dat alles op kamer temperatuur is. en ik snap zowiezo niet hoe bang mensen zijn van een beetje bacterien volgens mij hebben wij die ook nodig. gewoon normaal behandelen zoals je met als het vlees voor je zelf ook doet.  heb nog nooit gehoord dat iemand ziek is geworden van rauw vlees.

hoe doen jullie dat dan. er wordt tocht geadviseerd om vlees op kamer temperatuur te geven??? wat een bacterien zullen dan ontstaan.......
voor mensen vlees wordt zelfs gezecht dat je het op kamer temperatuur moet laten komen voor je het gaat bakken.
Gebruikersavatar
Door pike
#2631637
Als dierenarts kan je nooit zeggen ontdooi en vries weer in want dat kan geen kwaad. Dat kan hij nooit openlijk propageren daarvoor staat er te veel op het spel. Stel dat het ook maar één keertje fout gaat bij iemand om wat voor reden dan ook, al komt het door heel iets anders, dan is hij de sigaar. Dus een dierenarts kijkt wel drie keer uit met wat hij zegt en schrijft.
Ik heb zelf bij mijn dierenarts de ribben in de tuin zien liggen toen ik daar rondliep in afwachting dat Pike zijn opgevreten leren handschoen zou uitkotsen. Eigenlijk had hij het liefste die ribbetjes ook nog naar binnen gewerkt. En die ribbetjes waren bepaald niet van diezelfde ochtend  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door