Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#2625110
Miranda 1 schreef: Dat kan idd heel goed, slim van je haha.

Dan moet ik net als bij 1 keer voeren even hun ritme veranderen. Nu krijgen ze gelijk eten als ik beneden kom.

Maar ik heb ook wel eens begrepen dat het beter is om ze 1 keer per dag een grote maaltijd te geven. Maar 1400 gram vind ik wel heel groot.....
ik vond het ook veel om Sita 800 gram ineens te geven, maar het is een kwestie van wennen volgens mij. Eerst 's ochtends minder geven en 's avonds meer totdat hij 1x per dag krijgt....Hoor mij nou  :D hahaha
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2625125
Miranda 1 schreef: Dat kan idd heel goed, slim van je haha.

Dan moet ik net als bij 1 keer voeren even hun ritme veranderen. Nu krijgen ze gelijk eten als ik beneden kom.

Maar ik heb ook wel eens begrepen dat het beter is om ze 1 keer per dag een grote maaltijd te geven. Maar 1400 gram vind ik wel heel groot.....
Wij voeren 1x per dag, aan het eind van de dag. Heel handig, ik hoef dus geen rekening te houden met eten en bewegen. Baiko eet tijdens het jachtseizoen ook vaak 1200 tot 1400 gram. En dit kan hij makkelijk in één keer op, zonder problemen. Ze kunnen na het eten toch lekker de hele nacht uitbuiken.
Door ulla
#2625149
Ik smokkel. :biggrin2:
In de ochtend 100 gram voor de schone schijn, of een beetje geitenyogurt met honing, en in de middag de rest en dat is toch tussen de 1200 en 1400 gram.
Ik zie ze daarna heerlijk uitbuiken, alleen de pup krijgt het nog verdeeld over 3 x.
Door Yvonne K
#2627799
Hier hebben ze jaren 1x per dag gegeten op wisselende tijden.
Het laatste jaar heb ik 1 vastendag per week ingelast zodat ze de dag ervoor of erna een dubbele maaltijd kregen.
Sinds 1 maand voer ik om de dag, dus vier maaltijden per week.
En het bevalt prima!!
Niet 1x keer zeurende honden gehad en ze kunnen nu heerlijk uitbuiken met dubbele maaltijden.
Door nicolette
#2629756
Mijn hond van bijna 2 weegt maar 27 - 28 kilo en krijgt in de avond 1.5 kilo barf. Hoef geen rekening te houden met rust ed na het eten want daarna gaat hij heerlijk slapen.

Hij kan die hoeveelheid makkelijk op hoor, geen probleem. Als het meer is dan wil hij de minder lekkere dingen wat sneller laten liggen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2630841
Simone V schreef: wat ik begrepen heb, is dat je hond bij 1x per dag eten, maar 1x per dag het eten hoeft te verwerken (spijsvertering) en dat dit minder belastend is voor het gestel. Bij 2x per dag eten moet het gestel 2x aan de bak zeg maar.
Ik zeg dit heel stoer  ;D, want ik ben al 2 weken bezig Sita naar 1x per dag eten te krijgen, maar het wil nog niet echt....ik geef nog maar 100 gram 's ochtends en de rest 's avonds. De rest is ongeveer 700 gram. Maar madam is stronteigenwijs  >:( en eet van het avond eten lang niet alles op en 2 uur later geef ik de rest en dan gaat het er wel in.
Ik ben er al achter dat ze iets wat lekker is, wel opeet.
Maar ik ben nog aan het kijken of ze niet gewoon teveel eten krijgt.....

Succes en ik lees mee voor andere adviezen!
Als jij weet dat ze de bv vleesbot ,of orgaan niet zo lekker vind dan geef je dat als eerste is dat op dan geef je wat ze wel lekker vind ;)
Door Miranda 1
#2630927
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben net bij een lezing geweest over versvoer. Dit werd gegeven door de dierenartsen waar ik met mijn honden kom. Er waren meerdere mensen van Barfplaats.

Natuurlijk heb ik ook deze vraag gesteld. En ik hoop dat ik het goed kan overbrengen en dat jullie het ook snappen.

1x per dag voeren lijkt meer op de natuur dan 2 keer per dag voeren. Honden in het wild eten niet elke dag en ook niet 2 keer per dag. Als honden in het wild eten, dan kan het zijn dat ze op 1 dag heel erg veel eten. Dus een grote hoeveelheid is geen probleem.

Als je 1x per dag voert ipv 2x per dag, dan moet de maag zich meer uitrekken. Door het 1x meer uitrekken en samen trekken wordt de maag sterker dan wanneer het 2x per dag een beetje moet uitrekken. Het 1 keer veel uitrekken is beter voor de maag.

Dus mijn Golden gaat sowieso over op 1 keer per dag voeren. Mijn Berner ook, maar bij hem verwacht ik meer problemen rondom zeur gedrag. Ze zijn gewend dat ze hun ontbijt krijgen als ik beneden kom. Nu gaan ze een stukje runderlip krijgen ipv hun ontbijt. Dan krijgen ze toch wat voor de gewoonte/ gewenning.
Door Roosjes3
#2631262
Ik ben nu een week over op 1 x per dag voeren en moet zeggen dat die van mij een stuk MINDER is gaan zeuren om eten! Ook minder snaaien uit de bosjes en van straat... Hopelijk bevalt het bij jullie ook zo goed! :)
Door Miranda 1
#2635784
Ik voer nu 1 week 1 keer per dag en het bevalt me erg goed. Vaak geef ik voor het eten vlees oid in een kong. Zijn ze gelijk ff lekker bezig. En daarna de rest en het bot.

Ik ben ook gelijk begonnen met op verschillende momenten voeren. Mijn Berner is heel gevoelig voor vaste structuurtjes. Dus ik vond dit een mooie kans om dat ook gelijk te veranderen.
Door Simone V
#2636742
na een logeerweekje van Sita ben ik gelijk overgegaan naar 1x per dag. En,, het gaat super goed!!!
's  ochtends krijgt ze toch haar pillen in de smeerworst maar verder zeurt ze niet en 's avonds gaat alles lekker op! Bak wordt weer uitgelikt en ze is heerlijk voldaan.
Tjee, ben ik hier blij mee zeg. Jij dan Miranda 1????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door