Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2615532
Haha wij blijven toch steeds beetje met zelfde probleem zitten ;)
Boy eet als bot kip, tamme eend en parelhoen. Moet ook hele kleine stukjes knippen. Want stel je voor dat je ergens hard op moet bijten, dan krijg dat botje auw ??? en dat is iets wat Boy echt niet wil. :-\
Maar ik heb hier bij de islam slager (gewoon klein marokaanse supermarkt) gevraagd of hij het slijpsel van zijn zaagmachine wil bewaren.
Hun verkopen geen varken dus hoef je niet bang voor te zijn. Natuurlijk zijn dit kleine beetjes.
Maar zo krijg Boy eigenlijk lam,kalf,rund,schaap bot binnen. Dit meng ik meestel met spiervlees wat hij wel tegenwoordig bijna alle soorten lust ;) !00 gr slijpsels met dan wat meer spiervlees als bij Barf. Omdat hier natuurlijk geen vlees bijzit.

Sinds kort lust Boy ook zalm wel heel klein knippen en dan door de smuldier vlees.
En andere dag krijg hij zalmsnippers door de smuldier compleet.
En ik koop op woensdag een zak soeppakket bij de poelier dit zijn drumstickbotjes met een flapje kip. de kip knip ik eraf en van de botjes trek ik boullion dat zet ik in koelkast en als ik wat voer wat hij minder lekker vind vervarm ik bv 100 ml in magnetron en giet het over zijn eten.

En ja ook Boy eet niet alleen. Graag met een lepel gevoerd. ::)
Weet dat veel hier zeggen je bent knettergek ;D Maar ik vind het ook wel even gezellig( en gewiet er ook echt van) zo samen met Boy in alle rust kan hij eten netjes van de lepel af.

Om je een idee tegeven wat Boy dus eet.
Maandag: kip met rund en hart
Dinsdag : eend met paard en nier
Woensdag: Pens paar kippennekjes
Donderdag: parelhoen met kipstukjes van die botjes lever.
Vrijdag:  Zalmlijf met smuldier.
Zaterdag: Botmix met kalkoen en orgaanmix
Zondag: smuldier compleet met zalmsnippers
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2615616
bizar hè, dat ze op een gegeven moment toch de barfhappen wel weer aannemen?
Ik weet nog dat jij met Boy ook een hele tijd geen barf er meer inkreeg. Blij te horen dat het met hem dan nu ook beter gaat.
Het blijft een strijd hoor af en toe  ;)

pffft, zie je wel dat ik niet de enige gek ben die haar hond voert?  ::) (en het ook nog wel gezellig vind, dit momentje met zijn 2)

Als ik zo nadenk kom ik dus op kip/geit en af en toe lust madam ook nog wel een lamsstaartje. Zalm vind ze jummie dus dat zijn al 4 dieren voor vleesbot. het spiervlees en orgaan is ook van 4 diersoorten voorzien.

Dan hier en daar een dag KVV ertussendoor, nou dan moeten we er toch wel komen? 
Nou maar zien hoe lang madammeke dit alles wil eten, daarna zien we wel weer  ;)

Barfplaats wordt gesponsord door