Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2614823
Hier 2 poepeters ik dacht dat het minder werd, maar in de winter begon het weer volop
Weet niet of de drollen in de winter lekkerder zijn maar daar lijkt het wel op
Of zou het zijn omdat ze meer energie verbranden door de kou?
We hebben gestraft genegeerd ook hier helpt niks
De beloning is gewoon groter dan de straf
Zat ook te denken aan een muilkorf, alleen vind ik dat bij mijn ras weer zo vooroordeel bevestigend
Terwijl het om het poep eten gaat
Nu las ik over die band met piep en spray
Heeft iemand daar een linkje of merk van?
#2614889
saiko schreef: Hier 2 poepeters ik dacht dat het minder werd, maar in de winter begon het weer volop
Weet niet of de drollen in de winter lekkerder zijn maar daar lijkt het wel op
Of zou het zijn omdat ze meer energie verbranden door de kou?
We hebben gestraft genegeerd ook hier helpt niks
De beloning is gewoon groter dan de straf
Zat ook te denken aan een muilkorf, alleen vind ik dat bij mijn ras weer zo vooroordeel bevestigend
Terwijl het om het poep eten gaat
Nu las ik over die band met piep en spray
Heeft iemand daar een linkje of merk van?
Ook, mijn lieve labrador Carlie met haar lieve koppie was angstaanjagend als ze de muilkorf aan had. en ik maar roepen van een eind: "Ze doet niks hoor, ze vreet alleen alles op!"  ;D

De band is van MasterPlusPro Dynavet.
#2614932
saiko schreef: Hier 2 poepeters ik dacht dat het minder werd, maar in de winter begon het weer volop
Weet niet of de drollen in de winter lekkerder zijn maar daar lijkt het wel op
Of zou het zijn omdat ze meer energie verbranden door de kou?
Ik weet het niet maar het valt mij op dat er hier niets boven een bevroren hoop stront gaat, dat is de ultieme delicatesse.
#2615091
Juno van mij is een allesvreter. Kauwgom, poep, plastic, papier, hout, denneappels en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb hem nu een krappe 4 maanden ( spanjaardje) en ik heb vanaf het begin getraind op Los en lekkers. Inmiddels gaat het best aardig in die zin dat hij inderdaad bij Los hetgeen wat hij in zijn mond heeft meestal uitspuugd om het lekkers aan te pakken. Gevolg is wel dat ik bv gisteravond met een drol in mijn handen stond. :o
Hij heeft me alleen wel in de tang in die zin dat hij expres dingen pakt in zijn mond die hij niet mag hebben. Dan komt hij naast me lopen, zoekt oogcontact en Bingo; vrouwtje begint Los te roepen en er volgt een stukje rodiworst! 8)  In het bos loop ik dus soms om de 3 meter worst uit te delen omdat hij denneappels wegvreet wat ik eng vind.

Mijn insteek is nooit iets afpakken maar ruilen en ev zelfs teruggeven. Thuis oefenen met eten op de grond leggen en de hond leren dat dat niet betekend dat dat voor hem is. Mijn eten, dus afblijven.
Bij Juno heeft het ieder geval een heel stuk geholpen, maar het is wel een kwestie van geduld en enorm goed opletten.
En af en toe maar even de andere kant op kijken als er zo'n bonzo-poephap verdwijnt in het o zo liefhebbende waffeltje van je hond! :-\
#2615187
Elinea schreef: Juno van mij is een allesvreter. Kauwgom, poep, plastic, papier, hout, denneappels en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb hem nu een krappe 4 maanden ( spanjaardje) en ik heb vanaf het begin getraind op Los en lekkers. Inmiddels gaat het best aardig in die zin dat hij inderdaad bij Los hetgeen wat hij in zijn mond heeft meestal uitspuugd om het lekkers aan te pakken. Gevolg is wel dat ik bv gisteravond met een drol in mijn handen stond. :o
Hij heeft me alleen wel in de tang in die zin dat hij expres dingen pakt in zijn mond die hij niet mag hebben. Dan komt hij naast me lopen, zoekt oogcontact en Bingo; vrouwtje begint Los te roepen en er volgt een stukje rodiworst! 8)  In het bos loop ik dus soms om de 3 meter worst uit te delen omdat hij denneappels wegvreet wat ik eng vind.

Mijn insteek is nooit iets afpakken maar ruilen en ev zelfs teruggeven. Thuis oefenen met eten op de grond leggen en de hond leren dat dat niet betekend dat dat voor hem is. Mijn eten, dus afblijven.
Bij Juno heeft het ieder geval een heel stuk geholpen, maar het is wel een kwestie van geduld en enorm goed opletten.
En af en toe maar even de andere kant op kijken als er zo'n bonzo-poephap verdwijnt in het o zo liefhebbende waffeltje van je hond! :-\
Precies wat Pike ook doet. Hij mag geen hout opeten, dat weet hij verdraait goed. Dus pakt hij een stuk hout en komt naar me toe van kijk eens wat ik heb. Ruilen Pike? en hij gooit het direct voor mijn voeten de draak. Neemt zijn snoepje aan en rent snel weg om het volgende stuk hout te zoeken en te brengen in ruil voor wat lekkers  :biggrin2: :biggrin2: Liever dat dan dat hij ermee wegrent en het opeet.
#2615191
Elinea schreef: Juno van mij is een allesvreter. Kauwgom, poep, plastic, papier, hout, denneappels en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb hem nu een krappe 4 maanden ( spanjaardje) en ik heb vanaf het begin getraind op Los en lekkers. Inmiddels gaat het best aardig in die zin dat hij inderdaad bij Los hetgeen wat hij in zijn mond heeft meestal uitspuugd om het lekkers aan te pakken. Gevolg is wel dat ik bv gisteravond met een drol in mijn handen stond. :o
Hij heeft me alleen wel in de tang in die zin dat hij expres dingen pakt in zijn mond die hij niet mag hebben. Dan komt hij naast me lopen, zoekt oogcontact en Bingo; vrouwtje begint Los te roepen en er volgt een stukje rodiworst! 8)  In het bos loop ik dus soms om de 3 meter worst uit te delen omdat hij denneappels wegvreet wat ik eng vind.

Mijn insteek is nooit iets afpakken maar ruilen en ev zelfs teruggeven. Thuis oefenen met eten op de grond leggen en de hond leren dat dat niet betekend dat dat voor hem is. Mijn eten, dus afblijven.
Bij Juno heeft het ieder geval een heel stuk geholpen, maar het is wel een kwestie van geduld en enorm goed opletten.
En af en toe maar even de andere kant op kijken als er zo'n bonzo-poephap verdwijnt in het o zo liefhebbende waffeltje van je hond! :-\
Wat Charlie al niet opgegeten heeft kan ik ook niet meer opnoemen, maar sokken zijn wel het meest waar ik me zorgen om heb gemaakt.
Alles wat eten is ruilt ze pertinent niet, kaken stijf op elkaar en ze geeft het echt niet af. Verder kan ik nu zoals jij ook schrijft 'ruilen' met spullen. Ze heeft in het begin toen ze hier in huis kwam echt alles gepakt wat ze pakken kon en haar interessant leek, vaak met een smaakje of luchtje  eraan en het liefst at ze het op. Gelukkig heeft ruilen haar nu duidelijk gemaakt dat ze het af kan geven zonder echt iets kwijt te zijn, want ze krijgt er wat voor terug wat je echt op kan eten. Dat zorgt er ook wel weer voor dat ik op momenten dat ze zich verveelt met van alles aan komt wandelen en krijg ik de leukste kadootjes  ::).

Het jatten van eten is onder controle zolang wij in het zicht zijn van haar. Maar als ik maar drie stappen langer weg blijf in de gang bv dan gaat ze het toch altijd nog proberen om wat van het aanrecht af te pakken. Ze telt af, luistert waar ik ben, echt waar. En ze is me soms toch weer te slim af. Van de week hielp ze me met de boodschappen, pakje boter hoeft echt niet direct de kelder in, dat kun je ook open maken en opeten, maar toen ik het zag was het toch al half op :-X. Ik was blijkbaar toch even de andere tas weg gaan zetten en iets te lang weggebleven.

Buiten lukte het me echt niet om het onder controle te krijgen. Binnen in huis gaat het redelijk, als ik er zelf maar goed over nadenk. Dus de band heeft in ons geval echt uitkomst gegeven. Vanochtend een keer vergeten en ze was toch weer achter een struik gedoken, bleef wat te lang weg naar mijn zin, fluitje en ze kwam niet, dan weet ik eigenlijk al genoeg, want ze luistert heel goed naar de fluit, behalve....  jep als ze wat lekkers gevonden heeft. Dan zou ik normaal dus een waarschuwing geven met het piepsignaal, maar dat kon nu dus niet. En even later kwam ze likkenbaardend vanachter de stuiken.
Vanmiddag probeerde ze het op die plek nog een keer, maar nu had ik haar in de gaten en kon ik haar op andere gedachten brengen.

Maar het blijft opletten, ookal hebben we het nu redelijk onder controle.
#2615194
pike schreef: Precies wat Pike ook doet. Hij mag geen hout opeten, dat weet hij verdraait goed. Dus pakt hij een stuk hout en komt naar me toe van kijk eens wat ik heb. Ruilen Pike? en hij gooit het direct voor mijn voeten de draak. Neemt zijn snoepje aan en rent snel weg om het volgende stuk hout te zoeken en te brengen in ruil voor wat lekkers  :biggrin2: :biggrin2: Liever dat dan dat hij ermee wegrent en het opeet.
O jij krijgt dan vast wel het AARRGGHHH stamp stamp gevoel! :biggrin2: :biggrin2:
#2615380
Kattenstront is hier ook een delicatesse. Maar één van mijn honden heeft het ook voorzien op de ontlasting van mijn smurf die op een leverdieet staat. Ik vermoed zelf dat het komt omdat er toch een hoop havermout in zit.
Soms, als smurf zit te poepen en de poepvreter staat er bij, dan raakt het de grond niet eens. Uiteraard wil ik het niet hebben, maar ik ben het dus niet altijd voor. De andere honden eten dat overigens niet.
#2615756
Hier vreten ze geen rare dingen gelukkig. Maar als Logi zin heeft in iets lekkers jat hij een handschoen van mij, uit m'n zak als het nodig is, en komt die dan heel blij brengen 'kijk, gevonden, knap hè!' en dan krijgt hij iets lekkers. Ik lach me er heel onpedagogisch slap om  ::) en verder vind ik het erg handig dat hij verloren handschoenen heel goed kan zoeken 'waar is het wantje? zoek!' en weg istie.
#2615803
Ben blij dat mijne niet het enige poepmonster is!  :o
Hier om de hoek een uitlaatstrook die bommetjevol ligt, daar moet ik m echt langs slepen....ook wordt er vaak een hap in de kattenbak gedaan!

Ik heb wat af gezocht op internet (dit is mijn eerste hond, heb hem sinds december), theorie varieert van 'tekorten in eten' tot 'hoort bij honden, laat toch gaan'
Ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden, en hem zo snel mogelijk langs poep-plekken te loodesn!
#2616337
Bliksembaasje schreef: Ben blij dat mijne niet het enige poepmonster is!  :o
Hier om de hoek een uitlaatstrook die bommetjevol ligt, daar moet ik m echt langs slepen....ook wordt er vaak een hap in de kattenbak gedaan!

Ik heb wat af gezocht op internet (dit is mijn eerste hond, heb hem sinds december), theorie varieert van 'tekorten in eten' tot 'hoort bij honden, laat toch gaan'
Ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden, en hem zo snel mogelijk langs poep-plekken te loodesn!
Die hebben we hier ook, maar de meeste van die poep laten ze toch links liggen. Die waar ze tuk op zijn die ruiken ze al van verre en daar trekken ze dan gezamenlijk ineens met volle kracht op aan. Als ze dat doen weet ik wat ze van plan zijn en mogen moeten ze netjes naast komen lopen. Als ik een pad hebt wat van voor tot achter vol ligt met ganzenpoep dan is er geen stoppen aan. Maar dat vind ik minder erg dan die vieze brokkendrollen (of wat ze ook wel lusten: mensenkots  :-X)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door