Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Too
#2613879
Als t nou echt lastig of riskanter dan nodig wordt met t [zoute] vleesbot
kan je toch ook die weken eierschaalpoeder gebruiken als tijdelijke vervanging
1 theelepel per 500gram vlees [ongedroogd  :biggrin2:]
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2614239
Too schreef: Als t nou echt lastig of riskanter dan nodig wordt met t [zoute] vleesbot
kan je toch ook die weken eierschaalpoeder gebruiken als tijdelijke vervanging
1 theelepel per 500gram vlees [ongedroogd  :biggrin2:]
Heb deze week al twee eierschalen gespaard. Twee keer per week een half ei per hond; dat schiet niet echt op :biggrin2:
Aan de ene kant: vier hondjes samen = ca. 350-400 gram bot per dag. Dus ach, voor die drie weken...
Aan de andere kant: Niet alleen het inhoudelijke van bot, ook het knagen en vermalen van de karkasjes en koppies is zo lekker 'honds'. Weet niet wie dan meer geniet: de hondjes of ik ;D Daar droomde ik al van toen ze nog in twee seconden hun  bakkie brokkies wegwerkten. Nu zijn ze lekker lang bezig het eten weg te werken.
Ik wacht nog gewoon even af of deze verontrustende berichten juist zijn. Heb besloten mijn honden geen zout (vlees)bot te gaan voeren. En anders stuur ik ze het bos in om een konijntje te vangen ;D 
Gebruikersavatar
Door pike
#2614376
Ik zou idd even afwachten wat Anne straks te vertellen heeft. Een rekensommetje leerde mij dat het inmiddels 7 jaar geleden is dat ik voor het laatst in Zweden was  :( Toen aten ze met name kipvleugeltjes uit de vriezer, aangevuld met vers gehakt of met rundvlees uit de dierenwinkel die ik ontdekt had. Orgaan met name van kip, hartjes, maagjes maar ook rundlever. vers uit het schap in de supermarkt. Af en toe vis. Pens nam ik in repen gedroogd mee. En dat kregen ze dan gewoon als snack.
Door Anne in Zweden
#2614505
Ik ben van plan de hele zomer in Zweden door te brengen, dus ik zou zeggen: kom je barf maar bij mij halen (ik neem twee volle vriezers mee), maar ja, da's wel een tikje uit de route (500 km boven Stockholm). :D
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2615169
Anne in Duitsland schreef: Ik ben van plan de hele zomer in Zweden door te brengen, dus ik zou zeggen: kom je barf maar bij mij halen (ik neem twee volle vriezers mee), maar ja, da's wel een tikje uit de route (500 km boven Stockholm). :D
Hmmm ::) Ben er nog niet uit... Zal het zeker in gedachten houden ingeval mijn neus ineens een stuk noordelijker aanwijst :cold:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door