Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2604250
chess schreef: Eigenlijk niets.  Ik liet hem vooral héél véél water drinken.  Had nl. nog autorit vanuit Ndl naar Belgie voor de boeg en vreesde een beetje dat ik bij thuiskomst nog autokoffer kon gaan schoonmaken...
Uiteindelijk is het bij een keer of 2 gebleven (op strand) en bij thuiskomst heeft hij nog goed gegeten.

Wat is ORL?  Wanneer ik google kom ik bij Orlando Bloom en dit is het volgens mij niet.  :)
Neeeee, is um niet, jammer hè?
ORL is Oral Rehydration Salts (hoe kom ik nu weer aan de L,  :-X )
Oral Rehydration Salts (ORS)
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ssing.html
Gebruikersavatar
Door Anita62
#2609861
chess schreef: Tja, je kan niet alles hebben.  :-\

ORS dus.  Dank je voor de tip! Ga dit zeker kopen want nog enkele bezoeken aan zee in het vooruitzicht.
Wat ook helpt is drinkwater meenemen en je hond laten drinken als je bij zee aangekomen bent!
Door miik
#2609864
Hier krijgen ze een beetje eten met Darmclear erdoor voor we naar zee gaan.
Dat is een probiotica met vezels, en dat helpt de darmen als ze watr meer zeewater binnen krijgen.
Soms nog een keer een beetje na het zee bezoek, maar meestal is 1x geven voldoende om diaree te voorkomen !
Door Annemarie Rijnveld
#2609964
Inmiddels heb ik contact gehad met de leverancier: het was dus toch een licht gerookte + licht ingezouten haring.  :-X
Staat niet op de verpakking vermeld, volgens de leverancier was de aanduiding ''aringa argentata'' (zilverharing) vanzelfsprekend. Niet voor mij dus, en ook niet voor de juffrouw bij de visafdeling.

Inmiddels heb ik de haring voor onzelf klaargemaakt: zoiets ontzettend zouts heb ik van mijn leven nog niet gegeten. Alsof ik de hele zoutpot in mijn mond had leeggekieperd!!
Arme Yuma.
Door chess
#2610012
Annemarie Rijnveld schreef: Inmiddels heb ik contact gehad met de leverancier: het was dus toch een licht gerookte + licht ingezouten haring.  :-X
Staat niet op de verpakking vermeld, volgens de leverancier was de aanduiding ''aringa argentata'' (zilverharing) vanzelfsprekend. Niet voor mij dus, en ook niet voor de juffrouw bij de visafdeling.

Inmiddels heb ik de haring voor onzelf klaargemaakt: zoiets ontzettend zouts heb ik van mijn leven nog niet gegeten. Alsof ik de hele zoutpot in mijn mond had leeggekieperd!!
Arme Yuma.
ORS? :biggrin2: :biggrin2:
Door Mowgli
#2610121
Annemarie Rijnveld schreef: Inmiddels heb ik contact gehad met de leverancier: het was dus toch een licht gerookte + licht ingezouten haring.  :-X
Annemarie Rijnveld schreef: Inmiddels heb ik de haring voor onzelf klaargemaakt: zoiets ontzettend zouts heb ik van mijn leven nog niet gegeten. Alsof ik de hele zoutpot in mijn mond had leeggekieperd!!
Arme Yuma.
  :o  :o  :o Wat verstaat die leverancier dan onder licht gezouten? Nemen ze het in Italië niet zo nauw met de regels? Zout moet toch met percentages gedeclareerd worden? In NL en Duitslnd wordt zelfs de rook gedeclareerd als  je in de supermarkt gerookte zalm of - makreel koopt...
Door Annemarie Rijnveld
#2610497
Mowgli schreef:   :o  :o  :o Wat verstaat die leverancier dan onder licht gezouten? Nemen ze het in Italië niet zo nauw met de regels? Zout moet toch met percentages gedeclareerd worden? In NL en Duitslnd wordt zelfs de rook gedeclareerd als  je in de supermarkt gerookte zalm of - makreel koopt...
Ik weet dat de regelgeving wat voedsel betreft hier tot in het absurde is doorgevoerd. Alles wordt vermeld op de etiketten. Meer nog dan in Nederland bijvoorbeeld.
Ik heb even gegoogeld, en wat de leverancier mij vertelde: hij heeft gelijk: hier betekent ''aringha argentata'' een haring eventueel gezouten, en licht gerookt (soms niet) en de aringha dorata is een haring die behoorlijk gerookt is.
Moet je dus maar net weten als leek. Ik dacht dat het een soort haring was, zoiets als zwarte Labrador of gele Labrador.  :-X
Nee kennelijk hoeft dus het percentage rook en zout niet te worden gedeclareerd, weet ik trouwens niet echt hoor. Ik ga er eens op letten bij andere produkten, waar meestal wel vermeld wordt dat er zout inzit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door