Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BlissSpirit
#2586292
Ik heb een vriezer van 400 liter en ik denk dat het er ook wel aan ligt hoe netjes je het verpakt en indeelt.
Met de geniale indelingsmethode van Nadia  :yeah: :yeah: kan er nu 230 kg barf in.
Dus als je een beetje handig bent in het indelen en strak verpakken, dan kan je een heleboel kwijt.
En dat is ook wel nodig met onze verslaving  :D
Door Cupcake
#2586682
Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2586693
Ik heb 3 vriezers staan waarvan 1 kleine met 3 lade's, 1 vrieskist en een nog grotere vrieskist
Cupcake schreef: Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Toestemming van een wederhelft heb ik niet nodig want die heb ik op dit moment niet en mocht die er ooit weer eens komen dan zal hij het ermee moeten doen, ook met mijn 25 cavia's trouwens die hier in mijn huiskamer leven  ;D  1 ding is zeker hij zal van dieren moeten houden  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2587061
Cupcake schreef: Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Nu heb ik natuurlijk met 1 kistje niet extreem veel vriezerruimte, maar voor de hoeveelheid barf die er hier per dag doorheen gaat, is het natuurlijk best royaal.
Meneer heeft daar niets mee te maken eigenlijk, want hij hoeft het niet te eten. Nu woonden Ot en Sien en hun vriezer natuurlijk eerst niet bij hem, maar enkel bij mij. Als we dan bij hem op visite gingen, moest er wel plek in de vriezer komen voor hun voer. Hij stond dan een lade af, want hij wilde niet dat zn eigen voer met kattenvoer in aanraking kwam (ondanks dat ik geen pens voer en alles natuurlijk netjes verpak). Die ene kleinste lade pastte natuurlijk niet en helemaal niet voor fulltime eruit eten. Fulltime eten voor Ot en Sien zou betekenen dat hij al zn lades zou moeten afstaan en dat zag hij ook niet zitten.
Een andere optie zou zijn geen rauw voeren. Dat vind ik geen optie, want Sien produceert dan vreselijk stinkende drollen en Ot zou er snel blaasproblemen van krijgen (die lust geen blik en met brok hangt ze de hele dag 'panisch' boven de waterbak).
Door Mevroi Kruim
#2587093
Cupcake schreef: Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Goedkeuring  :g: hoezo? Ik ben meerderjarig en beslis zelf over dingen die ik nodig vindt. Als wederhelft van mening is dat ik daartoe niet in staat zou zijn dan vraagt hij maar een ondertoezichtstelling aan  ;D

Ik deel wel mee dat ik zo iets van plan ben, dat wel, we overleggen zelfs wel eens, maar toestemming? Ik dacht het niet.
Door lachnat
#2587110
Cupcake schreef: Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Goedkeuring?
Geen idee, mijn wederhelft heeft er weinig over te vertellen de afspraak was zolang zijn fiets nog in de schuur paste vond die het best, nou en die fiets die past hoor ;D Krap maar hij past  ;D
En binnen heb ik gezegd die plek moesten we vrijhouden voor een vaatwasser we wonen hier nu 3 jaar en ik zie er nog geen vaatwasser staan dus daar kan mooi een vrieskast 8) Vond die ook best  :biggrin2:
Meer grond oppervlakte voor vriezers hebben we gewoon niet dus het blijft bij deze 2.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2587442
BlissSpirit schreef: Ik heb een vriezer van 400 liter en ik denk dat het er ook wel aan ligt hoe netjes je het verpakt en indeelt.
Met de geniale indelingsmethode van Nadia  :yeah: :yeah: kan er nu 230 kg barf in.
Dus als je een beetje handig bent in het indelen en strak verpakken, dan kan je een heleboel kwijt.
En dat is ook wel nodig met onze verslaving  :D
230 kilo???? Hoe doe je dat? Foto???

Ik heb een kist. Durf niet te zeggen hoeveel liter. Maar ik prop daar ongeveer 60 kilo in.
Daarnaast nog een laden vriezer. Daar gaat zo'n 70 kilo in.
Het meeste is voor de honden. Maar met 2,5 kilo per dag heb je ook wel wat ruimte nodg voor voorraad.
Door **Jolanda**
#2587658
Cupcake schreef: Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Hier ging het zo:
Hond bleek een lichte allergie te hebben maar deed het wel goed op carnibest.
De andere 2 vonden dit ook wel érg lekker en inmiddels was ik al overtuigd dat vers beter was dan brok.
Iedere week ging ik braaf 14kg carnibest halen. Het kostte me een dikke 200euro per maand.

Toen ik er achter kwam dat barfen goedkoper was, heb ik dat aangekaart. Toen dát kwartje gevallen was bij vriendlief, duidelijk gemaakt dat als ik goedkoop wil inkopen, ik wel vriesruimte nodig heb, meer dan wat we nu hadden. (ik had toen een kist van 90cm breed)
Uitgerekend hoelang het zou duren eer ik een 2e hands vriezer terug verdiend had. Vriendlief had er wel oren naar ;)
Ik mocht een grotere vriezer kopen. Gezocht en gevonden.
Maar vriendlief had het niet goed begrepen, die had onze vriezer al 'weg gegeven'. :o Hij dacht dus serieus dat ik een grote kist had gekocht ipv de kleine. Dus toen nog maar eens duidelijk gemaakt dat het niet ipv was, maar erbij.

Hij staat niet achter het vers voeren, maar kan niet anders dan accepteren dat ik het doe. Hierbij hoort nu eenmaal vriesruimte. Zolang ik niks van hondenvlees in onze eigen vriezer prop vind hij het goed (dus soms mag hij niks uit onze vriezer halen :P )
Door siempie73
#2587902
**Jolanda** schreef: ;)
Zolang ik niks van hondenvlees in onze eigen vriezer prop vind hij het goed (dus soms mag hij niks uit onze vriezer halen :P )
;D ;D

bij ons liggen soms de haasruggen ook tussen het brood en de patat.... :-X
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2587939
Mijn vriezer is inmiddels  2000 liter (verdeeld over 5 vriezers ) :D

Het is in goed overleg gegaan met de wederhelft ,hij begrijpt ook wel dat al dat vlees niet buiten kan liggen dat zou jammer zijn.

gewoon elke keer als er ruimte tekort was een vriezer erbij zetten in de grote schuur  op voorwaarde dat  de tractor nog naar buiten kan  :biggrin2:
Door Roosj
#2588416
Daantje schreef: Mijn vriezer is inmiddels  2000 liter (verdeeld over 5 vriezers ) :D

Het is in goed overleg gegaan met de wederhelft ,hij begrijpt ook wel dat al dat vlees niet buiten kan liggen dat zou jammer zijn.

gewoon elke keer als er ruimte tekort was een vriezer erbij zetten in de grote schuur  op voorwaarde dat  de tractor nog naar buiten kan  :biggrin2:
:o 2000 liter.... Halleloeja.... Als je de boel een jaar bewaard is het een hoop van zijn voedingsstoffen kwijt hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2588471
Tja ,er gaat toch zeker 5 kilo per dag door heen
en vaak nog meer als er opvanghonden of logeerhonden zijn

dus een jaar bewaren ..nee dat lukt niet.
Door Roosj
#2588478
Daantje schreef: Tja ,er gaat toch zeker 5 kilo per dag door heen
en vaak nog meer als er opvanghonden of logeerhonden zijn

dus een jaar bewaren ..nee dat lukt niet.
Haha, het was ook als een grapje bedoeld. Gezien je foto verwachte ik al dat je een grootverbruiker bent. Hier gaat er nog niet eens 1,5 kilo per dag doorheen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door