Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#2583007
Wij gebruiken een keukenmachine, een heel gewone, niet zo duur. daar gaat de eerste hoeveelheid in.
Die hakt het fijn, maar niet fijn genoeg.
Dan vriezen we het in, in tweedaagse porties.
Bij gebruik gaat er een eitje enz. bij en de staafmixer er door heen, dat gaat goed en ik hoefde weinig extra dingen te kopen.
De staafmixer alleen redt het niet, misschien wel met een dagportie, maar niet als ik een paar kilo wil maken.
Keukenmachine van Marktplaats en de staafmixer nieuw.

Hanny
Door Roosj
#2583085
Ik ben nu net klaar met het maken van iets van 7 kilo groente met de 150 Watt staafmixer van Braun met hakmolentje. De staafmixer lag op zolder bij iemand en is vermoedelijk 1 van de eerste versies die Braun uitbracht. Maar ja.. Ik ben meer dan 8 uur bezig geweest en nu moet de 2e helft nog in zakjes..  ::)

Ik twijfel nu tussen de philips sap machine en de Kenwood keukenmachine met sapmachine..
#2583134
Ik heb een Kenwood alles in1 keukenmachine, vind het een rotding, hij heeft veel tijd nodig om alles te pureren en er gaan vaak stukken onder het mes zitten, heel onhandige machien. De komt staat op een uitneembare aandrijfas, die er steeds uitdondert als je de mengkom eraf haalt, het type weet ik niet zo gauw.
#2583145
Ik gebruik van mijn keukenmachine de hakker. Maar ik neem altijd diepgevroren groenten ( klein hondje) alles bevroren erin, hakt alles tot poeder bijna. bakje in en klaar. Zo kan ik per soeplepel scheppen...
Door Celicaatje
#2583213
Na veel gemier en schoonmaakwerk van mijn philips keukemachine doe ik het toch maar gewoon met mes en snijplankje :-\......kan niet met zo'n keukenmachine overweg ben ik bang ;)
Door Roosj
#2583235
helenavantroje schreef: Ik heb een Kenwood alles in1 keukenmachine, vind het een rotding, hij heeft veel tijd nodig om alles te pureren en er gaan vaak stukken onder het mes zitten, heel onhandige machien. De komt staat op een uitneembare aandrijfas, die er steeds uitdondert als je de mengkom eraf haalt, het type weet ik niet zo gauw.
Ow, da's niet handig idd... Dan toch maar zo'n philips sap ding ;) Mss kan ik de kapotte sap ding omruilen met bijbetaling voor een philips...
#2583504
Roosj schreef: Ik ben nu net klaar met het maken van iets van 7 kilo groente met de 150 Watt staafmixer van Braun met hakmolentje. De staafmixer lag op zolder bij iemand en is vermoedelijk 1 van de eerste versies die Braun uitbracht. Maar ja.. Ik ben meer dan 8 uur bezig geweest en nu moet de 2e helft nog in zakjes..  ::)

Ik twijfel nu tussen de philips sap machine en de Kenwood keukenmachine met sapmachine..
Neeeee, echt? Nu is 7 kilo wel veel, ik weet niet hoeveel kilo ik per keer doe, ik denk een kilo of 3, 4 (aan nog te malen groenten dan, hè).
Maar ik heb de nieuwe Braun en die heeft superscherpe messen.
#2583563
Ik herken overigens de enorme tijdsinvestering om het écht fijn te malen. Als ik het einde van m'n groentenprut-voorraad zag naderen zag ik er al tegenop dat er nieuwe moest komen. Ca. 2 jaar geleden heb ik bij de Blokker een Tomado sapcentrifuge gekocht. Eigenlijk 60 euro, maar in de aanbieding 40. Die doet het nog steeds waanzinnig goed :) Ik maak zo'n 6 kilo groentenprut in 1 keer en ben daar in een uur mee klaar :circle: De pulp en het sap meng ik door elkaar en is zó vel fijner dan ik het ooit zelf maalde m.b.v. keukenmachine en staafmixer.. echt een verademing qua tijd en moeite.
Mijn ouders hebben op een keukenmachine een sapcentrifuge zitten. Hoe de fabrikant dat bedacht heeft is ons een raadsel, maar sap maken kan dat ding onmogelijk. De onderdelen verpulveren de groenten onmogelijk ??? Als je een keukenmachine koopt met als belangrijk doel om sap te maken, ga 'm dan eerst in het echt bekijken en vergelijk de sapcentrifuge van het apparaat met losse exemplaren.
Door Roosj
#2583628
Annemarie Rijnveld schreef: Neeeee, echt? Nu is 7 kilo wel veel, ik weet niet hoeveel kilo ik per keer doe, ik denk een kilo of 3, 4 (aan nog te malen groenten dan, hè).
Maar ik heb de nieuwe Braun en die heeft superscherpe messen.
Ja echt.....
Door Roosj
#2583634
Parelridder schreef: Ik herken overigens de enorme tijdsinvestering om het écht fijn te malen. Als ik het einde van m'n groentenprut-voorraad zag naderen zag ik er al tegenop dat er nieuwe moest komen. Ca. 2 jaar geleden heb ik bij de Blokker een Tomado sapcentrifuge gekocht. Eigenlijk 60 euro, maar in de aanbieding 40. Die doet het nog steeds waanzinnig goed :) Ik maak zo'n 6 kilo groentenprut in 1 keer en ben daar in een uur mee klaar :circle: De pulp en het sap meng ik door elkaar en is zó vel fijner dan ik het ooit zelf maalde m.b.v. keukenmachine en staafmixer.. echt een verademing qua tijd en moeite.
Mijn ouders hebben op een keukenmachine een sapcentrifuge zitten. Hoe de fabrikant dat bedacht heeft is ons een raadsel, maar sap maken kan dat ding onmogelijk. De onderdelen verpulveren de groenten onmogelijk ??? Als je een keukenmachine koopt met als belangrijk doel om sap te maken, ga 'm dan eerst in het echt bekijken en vergelijk de sapcentrifuge van het apparaat met losse exemplaren.
Wauw, tnx voor je info!! Super!!

Met toeval reageerde iemand van barfplaats in de pb en die blijkt nog in de buurt te wonen ook.. Ze heeft een veel belovende sapmachine van philips die ze niet meer gebruikt. Ik denk dat ik die maar ophaal ;)
#2583648
Ik heb geen aandelen, maar die van philips daar zweer ik echt bij. Ik heb er ook eentje gehad van primo van 4 tientjes en die hield er na een week sapjes maken mee op. Mijn philips gebruik ik meerdere malen per dag sinds eind december en hij is echt geweldig. Ik zou em ook lekker voor jezelf gebruiken, als je recepten wil dan pb me maar  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door