Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dani
#2577776
Ik barf nu iets meer dan een maand. Hiervoor kreeg Jagger 1 kilo KVV (Lotgering) per dag. Nu krijgt hij gemiddeld 1250 gram (3,5% van zijn gewicht) per dag aan barf producten. Mijn menu staat in het topic mijn menu in "Hoe ziet jouw barfmenu eruit". Volgens de reacties zit ik goed met mijn menu.
Maar ik heb het idee dat Jagger magerder wordt sinds ik hem overgezet heb op Barf. Kan dit zijn omdat zijn lichaam moet wennen? Of moet ik hem (nog) meer gaan geven? Ik zit echt een beetje te dubben wat te doen. Even afwachten of meer geven....?
Door nienk
#2577783
volgens mij staat Lotgering bekend als vrij vet, dus het is niet zo raar dat je qua barf happen meer moeten voeren.

ook het koude weer van nu doet het hondenlijf om meer brandstof vragen!

dus, als je hond gewoon lekker in zijn vel zit en verder helemaal gezond is, dan gewoon op het oog blijven voeren en nu dus wat meer!
Door Dani
#2578738
Ja, ik ga maar wat meer voeren. Enige probleem is dat ik portie verpakkingen heb gemaakt. Dan zou ik die allemaal moeten aanpassen. Ik denk dat ik wat Lotgering toevoeg. Dat heb ik nog van mijn andere hond, die ik ook wil overzetten op Barf als de Lotgering op is. Of denken jullie dat dit niet goed is om het nu aan te vullen met bijvoorbeeld 200 gram lotgering per dag. (Hij krijgt nu ongeveer 1250 gram Barf per dag).
Door nienk
#2578740
je kan er prima een beetje kvv bij voeren hoor, ik heb voor Reus ook kleine porties kvv in de vriezer liggen voor wanneer hij een extra beetje nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2578758
Voor de volgende bestellingen zou ik niet meer alles in porties verpakken. Dan kun je makkelijker de menu's aanpassen. Ik verpak nu wel alles ongeveer in dag porties, maar de karkassen apart, spiervlees doe ik in bakjes en het orgaanvlees gaan ook in bakjes, maar dan nog wat kleiner. Zodat ik voor elke dag ongeveer alles kan opmaken. Heb ik wat meer nodig dan pak ik wat ik nodig heb en bewaar dat voor de volgende dag.
Ik gebruik voor het vlees bakjes die ik bewaar van de chinees en voor het orgaan bewaar ik boterbakjes, van 250gr, die zijn precies groot genoeg.

Maar wat je ook kunt doen is twee porties ontdooien voor een dag. Daarvan neem je de hoeveelheid die je wilt voor die dag (dus 1 dagportie + een aanvulling) en de rest bewaar je tot morgen in de koelkast en vul je weer aan met een volgende portie. De verhoudingen zijn goed, want of je meer of minder voert, de verhoudingen in %en gezien zijn hetzelfde.
Dat ie de ene dag iets meer vlees krijgt en de andere dag iets meer bot maakt niet uit. Want over twee of drie dagen is alles op en is alles in verhouding gevoerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door