Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door quandor
#2562927
Vandaag was een echte afgeprijsde visdag in onze supermarkt.

Een gerookt markreel en 4 pakjes rauwe zalm meegenomen.

Ze krijgen eigenlijk nooit zalm, dus had mij er ook niet in verdiept. En bij thuiskomst een pakje verdeeld over de hondjes, kat en paps.
Lees ik net dat rauwe zalm niet goed is....whoeps.

Niks meer aan te doen :( gaan ze vannacht of morgen gek doen dan bel ik uiteraard DA.
Wat kan ik verwachten aan klachten?

MAAR, nou heb ik de zalm in de droger gedaan. Geen idee of het wil, maar zien we dan wel.

Maar moet ik het alsnog 3 week invriezen? Of zal de parasiet wel dood drogen?

Zalm komt uit Noorwegen, nou las ik ergens dat de parasiet er dan niet (meer) in zit?

Sorry, het is al laat. Dus als ik niet helemaal goed lees, dan komt het daardoor :)
Laatst gewijzigd door quandor op di 08 jan 2013, 02:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2562928
Waarom zou rauwe zalm niet goed zijn?
Hier op BP geven we toch niets anders dan rauw?

Lekker  voeren zou ik zeggen.
Ik denk dat drogen  niet zo een succes is, zalm is hier eig. te vet voor
Door quandor
#2562930
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,4697.html

Staat in 1e bericht onderaan.

Is zalm vet?

Wist ik niet. Heb echt zo geen verstand van vis. Heb nog nooit in mijn leven vis gehad.

Heb heb sowieso weer uit gezet, moest was ophangen en hoef die lucht niet in mijn schone was.

Vind het zelf niet stinken omdat ik de lucht gewend ben, maar mijn schone kleren hoeven er niet naar te ruiken haha

Dan zet ik hem morgen maar niet weer aan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2562932
Zalm  is een van de 'vette' vissoorten, rijk aan omega 3, denk even aan visolie ;) ;)

Wil je het toch drogen,  dan zou je het  kunnen  malen  en  dan een soort koekjes ervan maken.
Cindy 5409 heeft dat gedaan en dat lukte wel.
Staat hier nog ergens een foto van op BP,  ;)

Volgens mij geldt die parasiet alleen vverse zoetwatervis, die moet je wel  goed in de vriezer houden voordat je het geeft.
Gebruikersavatar
Door nova
#2565040
cindy5409 schreef: werkt perfect. wegvalt het gemalen is een halve dag of toelaten uit druppen anders is het eerste nat. en dan in de droger.
voor mij is dit een beetje abracadabra... ;D
Door Mevroi Kruim
#2565772
Zalm uit de Pacific kan een parasiet bevatten die door invriezen onschadelijk wordt. Maar die zalm komt hier nooit vers aan, is altijd al ingevroren geweest, voor zover het hier überhaupt te krijgen is. Zalm uit de Atlantische Oceaan heeft die parasiet niet, die hoef je niet in te vriezen.

Ik heb ooit in een overmoedige bui geprobeerd zalm te drogen  :-X geen succes. Veel te vet. En zonde van de nuttige vetzuren ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door