Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Karen
#2561068
Hallo dierenvrienden,

Mijn naam is Karen en woon in A'dam met mijn man en onze 2 hondjes....Bonnie (acht) en Loulou (vijf)
Sinds een een tijdje krijgen ze Barf voeding en daar lijken ze het goed op te doen. Ontlasting is beter, minder verharing en een glanzende vacht.

Ook krijgen ze 2 x per week vis. Gisteren heb ik ze voor het eerst haring gegeven, dat vonden ze heerlijk. Hap slik, weg. Wel twijfel ik of het niet te zout voor ze is...weet iemand dat misschien?

Wat ik eigenlijk ook wilde vragen gaat over eieren. Wat is beter...rauw, zacht, of hard gekookt om ze te geven?

Ik hoop hier veel te leren over gezonde voeding voor de wolfjes  :)

Alvast bedankt en een fijne zondag!
Laatst gewijzigd door Karen op zo 06 jan 2013, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#2561075
Bij haring, weet niet waar je het vandaan hebt, moet je er wel op letten dat het ongezoute haring is. Dus haal je het bij de vishandel moet je daar wel even naar vragen.

Wat betreft die eieren, hier krijgen ze de eieren, zo'n 2 a 3 eieren per week, rauw met schil.
Door nienk
#2561134
hallo en welkom, leuk nog een Amsterdammer er bij!

de eitjes voer je inderdaad sowieso rauw, je kan ze met schil voeren. sommige honden eten de schil op, andere honden niet. je kan het ei stuk slaan in de voerbak, of op een daarvoor veilig plek zo 'hup hier heb je een ei, succes!' in zijn geheel geven. dat wordt wel een beetje geklieder!
Door 202Spots
#2561232
Karen schreef:. Gisteren heb ik ze voor het eerst haring gegeven, dat vonden ze heerlijk. Hap slik, weg. Wel twijfel ik of het niet te zout voor ze is...weet iemand dat misschien?
Wat ik eigenlijk ook wilde vragen gaat over eieren. Wat is beter...rauw, zacht, of hard gekookt om ze te geven?
Met haring word de rauwe vis bedoeld, geen zoute haring of rolmopsen  ;)
Eieren worden meestal rauw gegeven, zo met schaal en al, of uit de schaal door het eten in de bak geroerd, maag eventueel ook heel zacht gekookt wanneer ze 't rauw niet lekker vinden.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2561548
Hier gaf ik Raiko de ei altijd rauw met schil. Tegenwoordig wil hij de schaal niet meer. Dus tik ik 'm nu gewoon kapot op z'n voerbak en kluts ik 'm door z'n eten.
Voor wat betreft de haring, je moet dan wel echt de ongezouten haring hebben. Als je 't gewoon bij de visboer haalt zonder te melden dat je echt rauwe ongezouten haring moet hebben, krijg je naar alle waarschijnlijkheid de gezouten variant. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door