Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2553975
Ok, dat is wel een verschil ja. Die van mij wegen 40 - 46. Maar ik vind het nu toch wel spannend.

Ik zie op de foto dat ze idd erg kaal zijn. Ben benieuwd of je hondje en katjes dit eten.
Door robbiekomvoor
#2553995
Ik vind haaskk helemaal niet zo hard,ik breek het met gemak in stukken en ook de kleintjes krijgen het met gemak weg.
Natuurlijk kan het wel eens mis gaan,maar dat kan natuurlijk ook met een ander botje,kippennek bv. ;)
Door Larshann
#2554005
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo erg hard. wel nogal kaal, ik geef het ook alleen met redelijk wat pens en spiervlees erbij.
Alle 6 mijn honden eten het goed, zelfs ons oudje van 13 heeft een heel stuk ruggegraat gegeten, hij weegt ook maar 7kg.
Door Antonia
#2554052
Larshann schreef: Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo erg hard. wel nogal kaal, ik geef het ook alleen met redelijk wat pens en spiervlees erbij.
Alle 6 mijn honden eten het goed, zelfs ons oudje van 13 heeft een heel stuk ruggegraat gegeten, hij weegt ook maar 7kg.
Dan heb je deze keer geluk met de hardheid. Je kunt ook pech hebben, de kwaliteit is erg wisselend.
Mijn Ierse Wolfshond is toch echt geen klein meisje, en ze heeft haar hele leven niet anders gegeten dan barf. Toch heb ik ook wel porties haaskarkassen aan de kliko gevoerd, omdat ik het niet aan durfde om ze aan mijn honden te voeren.
Door Martine-Tom
#2554068
Zou het ook aan het seizoen liggen? Ik heb deze een week of 5 geleden binnen gekregen..
Door wijkje
#2554127
robbiekomvoor schreef: Ik voer toch al een paar jaar haaskk van verschillende leveranciers,heb tot nu toe nog geen harde karkassen gehad. :)
Dan heb je mazzel  :P  Ik heb wel eens wat hardere karkassen gehad. Weet alleen niet meer waar ik ze van had  :-[ 
Gebruikersavatar
Door Manon
#2554128
Cindy de Wolf schreef: Bij Degomeat malen ze ook op verzoek ;)
Zitten daar extra kosten aan verbonden? Vast wel, zo ja, hoeveel?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2554157
Ik heb ook haaskk van Degomeat en vind ze niet zo hard. Kan ze met de snoeischaar doorknippen. Wel kaal inderdaad.
Door eelke
#2554162
Niet weggooien hoor, neem maar mee naar hier dan ;) of aan degene van de barsois inderdaad...eehm... weet haar naam ook even niet...  :-[

Ik heb ze ook wel van degomeat, zijn dezelfde als de 'bandit' karkassen...verschilt inderdaad hoe hard ze zijn. Is maar net hoe oud zo'n haas geworden is denk ik...
Door miik
#2554167
Martine-Tom schreef: Ohja....hoe heet ze hier ookweer??
Gorna (ik kan je morgen ook wel even haar nummer geven)
Door Lizzy
#2554174
Ik vind haaskarkas ook kaal en hard. En ik sla ze dan ook altijd tot moes en voer het met spiervlees en/of pens. Zonder ze eerst tot moes te slaan, durf ik ze niet te geven.
Door Indigostar
#2554178
Je breekt het zo met je hand eraf, hard zou ik het dan niet noemen... Qua malen heb ik een gehaktmolen op 380, dus ja... Daarnaast heb ik dobers en doggen die binnen een uur een complete lamskop weg hebben. Hard is dus subjectief he ;). Mijn katten komen ook niet verder dan kippennekken, kipkarkassen en kippendijbotjes. Bij het geven vn een heel konijn, vind ik alleen de botjes terug.
Door Martine-Tom
#2554241
Oh dat gaat je hier niet lukken hoor, met de hand afbreken  :o
Ze zijn ontdooit en ik ga zo eens kijken hoever ik ermee kom, Doki had er alvast 1 gejat dus heb nu een mooi spoor door de keuken  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Berna
#2554243
Haas is net als andere dieren... hoe ouder hoe harder.
Een haas schijnt best 7 jaar te kunnen worden. Dan is het karkas natuurlijk groter en stevig dan van een jong dier.

Degomeat en andere kunnen er weinig aan doen dat het de ene keer harder is dan de andere keer. Als je het niet vertrouwd; gewoon plat slaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit iets plat geslagen heb. Er wordt ook nooit iets uitgekotst. Maar goed, mijn honden zijn ook wat groter natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door