Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2542081
Ja eerst uitleg, dan een weekje kant en klaar voor ze, dan samen bestellen en portioneren, meestal een paar keer voor ze het door hadden, bestelde vaak ook "voer voor carnivoren" voor ze.
Ik heb denk ik een stuk of 10 proteges gehad, 2 ervan barfen nog, stuk of 4 iig nog kvv en de rest varierend van "de betere brok" tot "aldibrok wat maakt het uit wat ze eten"  ::)
Het is heel leuk om te doen, ook goed om je eigen kennis te testen  :biggrin2:
Maar toen ik er 3 achter elkaar had die na alle tijd en moeite aldi meuk gingen voeren had ik het even gehad  ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2542099
Ja, dat kan ik goed begrijpen Martine, dat je het dan wel even gehad hebt. Deed je het dan ook geheel vrijwillig, al dat helpen? Ik heb sinds maart 2 mensen gehad die naar me toe kwamen om te vragen hoe het nou zat met KVV/BARF. Die voeren nu allebei KVV en moet wel zeggen dat het echt leuk is om mensen een stukje bewuster te maken van hondenvoeding. Aan de andere kant barf ik zelf nog helemaal niet lang en ben ik al blij dat ik intussen zelf een beetje snap hoe ik alles in goede banen kan leiden. Dus nog maar even wachten met dat adviesbureau  :P
Door miruske
#2544248
Ik verwijs iedereen hier naar toe
Ze moeten eerst eens goed gaan lezen en beseffen waarom Barf of juist niet
Als het mensen zijn die niet veel moeite willen doen raad ik kvv aan maar als ze echt op barf verder willen dan laat ik ze zien wat en hoe mijn hond eet en dan maken we samen een berekening

ik zou de mensen in jouw geval denk ik kvv adviseren met als reden dat als iedere euro er 1 is en ze jouw ook willen betalen voor je moeite ze net zoveel kwijt zijn als ze bijv naturis voeren en bij sommige kvvs nog minder maar ga je de tijd, de bestellingen, transportkosten van lijntjes en transportkosten van jezelf rekenen dan is Barf voor die mensen niet wat ze willen

Ik zou er ook bang voor zijn dat er verwijten komen. Niet iedereen zit in de huidige economie lekker. Stel jij besteld, portioneert en........ er is effe geen geld, dat geeft scheve ogen. Stel ze voeren iets en de hond wordt ziek. Hetzij van het eten of iets heel anders, jij neemt in dit geval een verantwoordelijkheid.

Informeren en enthousiast maken is 1 ding maar de mensen moeten zelf de verantwoordelijkheid nemen

Fijne dagen vast
Door Xada
#2548563
Ik heb er ook wel aan zitten denken om zoiets te doen voor een vriendin van mij die weinig tijd heeft. Maar de verantwoordelijkheid komt dan bij mij te liggen en dat zie ik niet zitten. Of je moet daar van te voren goede afspraken over maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door