Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#2535409
Tanja kreeg in de winter 200 tot 300gr meer per dag omdat ze buiten leefde en het naar mijn idee gewoon nodig had.
De borders krijgen en kregen niks meer, die zijn over het algemeen altijd wel net iets te zwaar (schrok van de week, Duster woog 26kg ipv 24kg ::) ) dus wanneer zij iets afvallen kan ik daar alleen maar blij mee zijn.

Als zij meer nodig hebben, schroef ik het gewicht van hun eten gewoon op totdat ik denk dat het oke is. Vind ik dat ze wat te dik worden, let ik op ze iets minder krijgen. (oftewel, dan ga ik de porties weer wegen ipv porties op het oog maken)
Tanja had na haar torsie duidelijk mee nodig. Van de 1200gr die ze per dag kreeg in de zomer ben ik naar 1800-2000gr per dag gegaan.
Door Miranda 1
#2535588
Nugget schreef: Nou ik ga morgen voor het eerst toch maar lamsrib geven! Ik blijf er wel bij natuurlijk.
Overigens eet mijn hond een pond vleesbot per dag, best veel dus.
Hert is denk ik te hard voor mijn Dobermann, paardennek kreeg hij bijv. niet weg en hert is nog harder.
Wel jammer, want ik kan er makkelijk aan komen.
Overigens konijn krijgt hij alleen als heel dier, een wild konijn dus met organen er nog in.
Ik heb een Berner en een Golden en zij eten beide hertenrib. Dus het lijkt mij dat jouw Dobermann het dan ook kan eten.
Ik heb alleen hertenrib van Lida S gehad en die krijgen ze echt makkelijk weg. Het zijn stukken van 2000 kilo die ik met een snoeischaar in drieen knip en dat gaat makkelijk. Ik kom er prima door heen met een snoeischaar, die volgens mij best bot is inmiddels.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2536052
Een hele of halve lams/schapenkop of zalmkop is een leuk vleesbot waar ze even zoet mee zijn ;)
Door Miranda 1
#2536399
Xerox schreef: :o ;)
Hihi dat is wel heel erg veel 2000 kilo. Ik bedoel natuurlijk 2 kilo oftewel 2000 gram.

Ja, druk werk weekend dan krijg je dat.
Gebruikersavatar
Door debbieD
#2536584
Mambo kreeg een flink stuk meer. Ik kon hem in de winter bijna niet op gewicht houden. op zn top viel hij met zn eten verdubbelen nog af. Toen ben ik hem in de winter een jas gaan aantrekken en dat is echt een wereld van verschil. Nu hoeft hij maar 200 gram extra.
Door Cupcake
#2536810
Ik merk niet heel veel verschil en voer altijd op het oog (of eigenlijk op de weegschaal) Als ze afvalt gaat er meer voer in....
's Winters draagt ze een jas, ik denk dat dat 'brandstof' scheelt, maar zonder jas loopt ze heel weg te rilbibberen, dus eigenlijk is dat de reden voor de jas. 's Zomers is ze veel actiever, langere wandelingen, meer buiten, dus ik denk dat dat redelijk compenseert.
Gebruikersavatar
Door joel
#2537055
Hmmm, van de week Qadir gewogen en hij weegt nu 26,5 kg. Dus hij is nog steeds aan het groeien, in de breedte hoop ik toch ;-)  Een windhond word toch al snel als mager gezien..... Maar DA vond hem slank/precies goed. Maarja, ik snap nu misschien wel dat ie toch een paar keer per dag in de keuken komt kijken of er nog wat te halen is.
Misschien toch de kou waar hij meer honger van heeft.
Hij laat soms de minder lekkere vleesjes/KK liggen, maar dat is al echt een poos geleden. Dus er kan wel wat bij per dag.
Laat ie het staan, weet ik genoeg  :whistle:
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2537735
Ik voer in de winter meer aan Baiko omdat hij dan stukken meer aan het werk is in de jacht. In de zomer rond de 800gr per dag, nu is het alweer ruim een kg per dag, maar ik denk dat het nog wel iets meer mag zijn. Hij heeft geen vet, maar is nog net niet mager.

Charlie is redelijk stabiel, ook nu het winter werd. Ik heb haar juist wat minder gevoerd, omdat er wel een beetje teveel vet aan haar ribben en rug kwam te zitten. maar ze gaat schrokken nu ze minder krijgt is me ook opgevallen. Toch ietsje meer, maar net ietsje minder dan daarvoor denk ik.

Maar het niet dat ik meer voer omdat het kouder is. Dat heb ik nog nooit nodig gevonden. Ik voer meer of minder naar gelang het werk wat ze doen op dat moment.
Door Benjy en Misty
#2538993
Het is me vorig jaar ook al opgevallen dat Benjy in de winter gewicht begon te verliezen. Nu weer dus krijgt hij voorlopig 200 gram meer.
Door Miranda 1
#2539512
Hmm ik merk bij beide honden dat ze echt meer gericht zijn op eten. Mijn Golden schooit meer en mijn Berner is meer opzoek naar eten. Ik heb mijn Berner al terug gezet op het oude gewicht dat hij at. En mijn Golden gaat er wat meer bij krijgen. Eens kijken of dat werkt en anders krijgen ze er nog meer bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door