Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miruske
#2530195
van wat ik altijd begrepen heb is koemelk juist niet zo heel goed. geitenmelk staat veel dichter bij de structuur van de moedermeld van de hond.

Maar als ze al 4,5 week zijn kun je ze toch best al wat geschraapt vlees gaan aanbieden voorzichtig?
Door miik
#2530380
Mijn eerste nestje van Joy heb ik met 3 weken overgezet op vlees omdat ze geen melk genoeg had, nooit pap of melk gevoerd en dat ging super. Jouw pups zijn al een stuk ouder en als ze al 3 maaltijden vlees nemen dan zou ik daar zelf geen pap meer bij geven.
Als je al pap wilt geven zou ik puppymelk aanmaken (van poeder, dus bv die van Farmfood= op basis van geitemelk) en daar pap van maken.
Door Lizzy
#2530382
Ik weet niet wat je met pap bedoeld? Bedoel je Bambix-achtige pap? Want dat zou ik sowieso niet geven. Granen is ook voor pups een no-no. Ik zou zelf kiezen voor geitenmelk, niet voor koemelk (vanwege het geen hier boven al geschreven staat). Op zich kun je melk nu wel af gaan bouwen en ze helemaal op vlees zetten. Daar zijn ze nu wel oud genoeg voor. Ik zou dat zelf weer niet voor de 4 weken doen (vlees geven), omdat je daarmee de kans op allergieen in het latere leven van de pups vergroot.
Door sinaxy
#2530546
Kan ik ze nu dan 4 maal per dag vlees.geven en water? Kunnen ze helemaal zonder aanvullende melk? Moeder heeft nog wel watmar dat is meer snacken zeg maar. Ik gebruik rijstebloem om de pap aan te maken.
Door Lizzy
#2530996
sinaxy schreef: Kan ik ze nu dan 4 maal per dag vlees.geven en water? Kunnen ze helemaal zonder aanvullende melk? Moeder heeft nog wel watmar dat is meer snacken zeg maar. Ik gebruik rijstebloem om de pap aan te maken.
Rijstebloem is net zo'n no-no als welke andere pap. Je verhoogt daarmee de kans op allergieen en bovendien, het blijft graan, rijst. Dus ik zou zeggen: 1 keer per dag lekker wat puppymelk van Farmfood of Carnibest geven of een lekkere bak geitenmelk dat je dik maakt met honing en eieren en eventueel boombastmeel. En je kunt beter helemaal geen melk meer geven als die rijstenpaphandel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door