Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2505724
Ja volgens mij wel.

Ik kwam gister weer iets tegen. Je kan beter rundhart geven ipv lamshart. Maar daar kun je dan de volgende keer rekening mee houden met inkopen.
Door Nugget
#2505739
Miranda 1 schreef:
Ik kwam gister weer iets tegen. Je kan beter rundhart geven ipv lamshart. Maar daar kun je dan de volgende keer rekening mee houden met inkopen.
Waarom is dat dan?

Ik geef mijn hond dagelijks 10% orgaan en 10% vuile pens.
Ik zelf meng altijd een kilo konijnorgaan (hart, nier, lever en maag) met 1 pond lamshart, 1 pond runderhart, 1 pond kippenlever en 1 pond kippenmaag.
Dit vries ik in in weekporties.
Iedere dag krijgt mijn hond 110 gram orgaanmix en 110 gram vuile pens. 
Door Miranda 1
#2505932
Ik heb voor mezelf op geschreven dat dat te maken heeft met de voedingsstoffen, maar meer ook niet. Volgens mij zitten in runderhart meer voedingsstoffen dan ik lamshart.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2506124
Miranda 1 schreef: Ik heb voor mezelf op geschreven dat dat te maken heeft met de voedingsstoffen, maar meer ook niet. Volgens mij zitten in runderhart meer voedingsstoffen dan ik lamshart.
In runderhart zit meer dan in kalfshart. En in schaaphart dus meer dan in lams.
Maar runder met lams gaan vergelijken vind ik vreemd, want dat zijn gewoon verschillende diersoorten.

Verder zou ik daar niet zo over vallen.
Als je rundvlees kan kopen, beter dan kalfsvlees, maar verder... Ik voer ook lam. En lamshart zijn ze hier gek van, ik maak me daar echt geen zorgen in dat het wat minder zou zijn.
Meer dan met lever.  Daar zou het een groot verschil maken hoe oud het dier is aan gehalte vit A, meen ik ergens gelezen te hebben.  Zo zijn kippen-, eenden-, en konijnenlevers nog niet uitgegroeid (worden te jong geslacht) en dat zou verschillend zijn met volwassen levers. Vandaar ook dat ik zo blij ben met mijn hazenlever die ze lusten, want geen enkele andere volwassen lever ging er hier in.  En lams ook al met sterke tegenzin. Maar haas is wild, misschien dat dat helpt (bij lever dan toch).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door