Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2502580
pearlsofpassion schreef: Plofvlees is niet hetzelfde als gekweekt vlees.
Daar zit nog wel een verschil in.
Hmm, ja, ook weer waar.
Door smulpaap
#2502715
shredder8 schreef: vind ik ook, weg met die wilde eend, lang leve de in grote hokken opgepropte en gefokte nep wilde eend van de Lidl.
(zie keuringsdienst van waarde begin dit jaar)


Jij bent wel erg snel met veroordelen /beoordelen .

Ik zou ook liever zien dat mijn honden wel wilde eend zouden willen eten , en met mij denk ik vele andere hondeneigenaren
Even verder ter info , dan weet je gelijk hoe het met mijn honden zit t.av wilde eend .... eens hebben ze het wel gegeten
Nu accepteren ze na een langere periode van niet meer voeren wel weer wilde eendennekken , en met creatieve foefjes ook weer  wilde eendendijen
Wilde eend heeft een zeer specifieke smaak , en daar trapt niet elke hond (meer ) in .

Hetzelfde geld voor bv plofkip , als het even kan voeren vele barfers ook liever bio-kip omdat men wel weet hoe het gesteld is met bio-industriedieren

Neemt niet weg dat je hier best kritisch op mag reageren hoor , maar je toon mag wat mij betreft dan wel wat vriendelijker  ;)
Door nicolette
#2502742
Hier ook een hond die opeens zijn wilde eend boutjes niet meer zo lekker vindt. Heel jammer en ik geef ze als eerste, maar dan eet hij er een aantal en laat de rest liggen. Geef ze dan weer de volgende morgen, maar dan weer laten liggen. Zonde want dan moet je ze gaan weggooien en dat is helemaal niet de bedoeling.

Ze zullen dan toch te verwend zijn als ze dingen laten liggen. Ze lijken dan misschien ook gewoon op mensen. Wij hebben ook voorkeur.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2503157
Mijn man had mazzel, er lagen er zeker nog 10. (Lidl Zwijndrecht Oudeland) Dus hij heeft er eentje meegenomen.
Ligt nu te ontdooien.

Ik zit er aan te denken om hem in 6 delen te verdelen, Dan is het 500 gram ongeveer per stuk en als ik het dan geef is het incl spiervlees natuurlijk. Om het botwerk wat meer in balans te krijgen doe ik er nog een eendennek dan bij. Want denk (denkend aan de foto's met percentages elders hier) dat van de 500 gram wel zeker ruim 350 gram spiervlees is. Ik heb 200 spiervlees nodig en 450 a 500 gram vleesbot. Dus als de resterende 150 gram dan bot is en ik reken van die 350 gram spiervlees dan 150 gram om er vleesbot (50/50) van te maken dan heb ik dus 300 gram vleesbot en 200 gram spiervlees. Een eendennek van 200 gram vleesbot maakt het volgens mij dan helemaal goed. En dan nog orgaan en groente natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2503173
correctie, ligt niet meer te ontdooien. Heb m in de diepvries geknikkerd. Als hij pas morgenavond snijbaar is, heb ik er geen tijd voor. Dinsdagavond altijd vol. Maar ach, het idee dat er iig voor 6 x weer wat in de diepvries bij ligt is errug lekker! :D
Door smulpaap
#2503708
Nee hoor , deze komen uit twee doosjes . Ze zijn per vier verpakt net als bij bv Makro . Ze wegen 150 a 170 gram . Ik heb ze gehaald voor mijn bejaarde  :biggrin2:
En verder wat eenden gehaald
Door smulpaap
#2503908
En de eend van de Lidl , er zat ook nog een nek in , in plastic verpakt . In sommige eenden zag ik wat orgaantjes zitten

Afbeelding
Door saskia37
#2504762
Wauw dat is een beste eend zo te zien, mmm.... misschien morgen toch even langs de lidl :biggrin2:
Door miik
#2504948
Oke ik heb vandaag de VSE gebeld om te vragen wat daar de eenden kosten.
En dat is helemaal niet verkeerd. (voordeel: altijd leverbaar !)
De hele eenden kosten 3,10 euro incl BTW. Er zitten er 6 in 1 doos. Dus je moet er 6 tegelijk kopen.
Die 6 hebben allemaal hetzelfde gewicht. Maar je kan zelf bepalen hoe zwaar je ze wilt.
Kiezen tussen 1,5 kilot tot 2,8 kilo per stuk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door